Ståle Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har en gammel Intel LD87C51 fra 1980, lurer på om det er mulig å programmere den relativt billig. Evnt hvor finner jeg ut hvilket språk jeg bør bruke? Var vanskelig å finne noe som helst på google :/ Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 I det første databladet jeg fant på google står det nøyaktig hvordan den skal programeres. ...The part must be running with a 4 MHz to 6 MHzoscillator. The address of an EPROM location to be programmed is applied to address lines while the code byte to be programmed in that location is ap- plied to data lines. Control and program signals must be held at the levels indicated in Table 4. Normally EA/VPP is held at logic high until just before ALE/PROG is to be pulsed. The EA/VPP is raised to VPP, ALE/PROG is pulsed low and then EA/VPP is returned to a high (also refer to timing diagrams)... Det er 28 linjer som brukes under programmeringen, så jeg vil tro du må lage deg en egen programmerer hvis du ikke får fatt i noe brukt. Dette innebærer også en mikrokontroller, så der går kanksje vinninga opp i spinninga. Jeg vil tippe at de fleste EEPROM-brennere gjør jobben, men de koster relativt mye. Skal du leke med mikrokontrollere er det kanskje like greit å starte med en ny og moderne en? AVR-kretsene til Atmel er jo veldig populære og det er lett å finne hjelp rundt om kring på nettet. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har en Arduino med ATMega168 som jeg kan bruke. Men jeg vet ikke hvordan jeg bør gå frem med å lage en egen programmerer. Det blir kanskje litt for avansert for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå