drfredf Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 I sommer mistet jeg kontakten med internett etter et lynnedslag. Det trådløse nettverket hos meg virket, men kontakten med telenor var borte. Jeg hadde et annet (ikke tråløst) rutermodem liggende, og koblet telekabelen inn i det, og nettverkskabel til det ødelagte trådløse rutermodemet. Alt virker fint. Det blir imidlertid masse ledninger, strømforsyninger og bokser av den slags, og jeg ønsker derfor å bytte til én boks. Jeg er nybegynner på dette, og har ikke satt meg så veldig inn i det. Jeg bestilte en ruter fra komplett: D-link DIR-655 . Men når jeg nå har fått den i hus (har ikke pakket den ut) begynner det å gå opp for meg at dette ikke er det jeg trenger, men at jeg uansett trenger et modem i tillegg. Stemmer det? Hva er det jeg egentlig trenger? Jeg finner ikke noe som heter rutermodem på Komplett.no. Må jeg i så fall bestille nytt fra Telenor? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det finnes endel routermodem på markedet. Eks: http://www.mshop.no/more_info.php?table=Pr...visSplash=true# Bruk prisguiden og søk på modem så finner du flere. Husk at det må støtte Annex_B for å kunne brukes i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå