Gå til innhold

[Løst]Zyxel rutermoden p2602hwt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått nytt rutermodem av Telenor og har koblet opp etter instruksen. Stue-PC'en er koblet til via bredbåndskabel til modemet og er ikke avhengig av trådløst nett. Jeg ser rutermodemet blant de trådløse nettverkene, men får ikke logget inn.

wlan-lyset er gult, skal det ikke lyse grønt?! Jeg har ikke gjort noen forandringer og bruker default mode. Skal jeg sette inn CD-plata på nytt og velge oppsett av trådløst nettverk for at det skal ordne seg? Jeg vil gjerne koble til trådløst i det andre rommmet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har fått nytt rutermodem av Telenor og har koblet opp etter instruksen. Stue-PC'en er koblet til via bredbåndskabel til modemet og er ikke avhengig av trådløst nett. Jeg ser rutermodemet blant de trådløse nettverkene, men får ikke logget inn.

wlan-lyset er gult, skal det ikke lyse grønt?! Jeg har ikke gjort noen forandringer og bruker default mode. Skal jeg sette inn CD-plata på nytt og velge oppsett av trådløst nettverk for at det skal ordne seg? Jeg vil gjerne koble til trådløst i det andre rommmet :)

Hmm...jeg satte opp en sånn router uten den CD-dritten som Telenor leverer. Det viste seg å være enkelt, men det kostet meg en telefon til Telenor. Tror du logger deg inn på routeren med 10.0.0.137 (eller 138). Passord: admin

Så kan du sette opp det trådløse nettverket slik det SKAL gjøres etter min mening.

Håpløs løsning av Telenor dette med CD-en. Æsj!

Lenke til kommentar
Hei!

Hmm...jeg satte opp en sånn router uten den CD-dritten som Telenor leverer. Det viste seg å være enkelt, men det kostet meg en telefon til Telenor. Tror du logger deg inn på routeren med 10.0.0.137 (eller 138). Passord: admin

Så kan du sette opp det trådløse nettverket slik det SKAL gjøres etter min mening.

Håpløs løsning av Telenor dette med CD-en. Æsj!

Enig med deg.

Jeg gikk inn på ruteren og har fått kontakt, men kun WEP ikke WAP, men det er vel like greit :)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet blir den levert med wpa kryptering som standard, anbefaler IKKE wep da dette er en gjennomcracket kryptering som lett kan misbrukes.

Jeg er enig med deg, men finner ikke ut hvordan jeg får den i WAP-modus!

Jeg har ikke den routeren foran meg akkurat nå, men si fra om du fortsatt ikke finner ut av dette. I såfall kan jeg ta en titt på vedkommendes router som jeg satte opp angående WPA-krypteringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...