BeFs Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har lært at banken har plikt til å spørre, men du har rett til å ikke opplyse. Er det ikke slik? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Er ikke så jævlig lurt å gjemme en million kroner i tusenlapper i klesskapet den dagen huset brenner ned... HUsker en nyhets-historie fra tyskland der ei gammel kjerring mista 30.000 DM hun hadde spinket og spart på hele livet, hun gjemte dem i et hull i veggen og henta litt penger når hun trengte dem. Men en dag var alt borte. Det viste seg at de gamle sedlene inneholdt en type papir som mus likte godt også. Så alle penga hennes var spist opp av mus, faktisk. Det skjer ikke i banken. Endret 26. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Arv skal jo rapporteres på selvangivelsen og betales arveavgift på. Man betaler arveavgift på sum over 470 000kr ja. betaler arveavgift på sum over 470' ? grensen er vel på at man ikke kan motta mer enn 35' i året av foreldre o.l. uten å skatte av det.. jeg får delt opp mine penger i 35' i året, og det er ikke fordi jeg kommer til å bruke dem opp.. skulle gjerne fått alt samtidig, pga boligkjøp.. men som jeg vet, så setter vel systemet merknader på over 5'000 kroner i innskudd om dagen, eller uka.. en gang går jo, men om dette gjentar seg ofte så er det jo noen bjeller som ringer.. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 betaler arveavgift på sum over 470' ?grensen er vel på at man ikke kan motta mer enn 35' i året av foreldre o.l. uten å skatte av det.. jeg får delt opp mine penger i 35' i året, og det er ikke fordi jeg kommer til å bruke dem opp.. skulle gjerne fått alt samtidig, pga boligkjøp.. 1/2G årlig som gaver, og 470.000 som arv, evt forskudd på arv, en gang i livet, er avgiftsfritt. Om det kommer fra begge foreldre er begge beløpene naturlig nok det dobbelte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå