Gå til innhold

Har banken rett på å vite hvor pengene kommer fra?


zanti_91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke så jævlig lurt å gjemme en million kroner i tusenlapper i klesskapet den dagen huset brenner ned...

 

HUsker en nyhets-historie fra tyskland der ei gammel kjerring mista 30.000 DM hun hadde spinket og spart på hele livet, hun gjemte dem i et hull i veggen og henta litt penger når hun trengte dem. Men en dag var alt borte. Det viste seg at de gamle sedlene inneholdt en type papir som mus likte godt også. Så alle penga hennes var spist opp av mus, faktisk. Det skjer ikke i banken.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Arv skal jo rapporteres på selvangivelsen og betales arveavgift på.

Man betaler arveavgift på sum over 470 000kr ja.

 

betaler arveavgift på sum over 470' ?

grensen er vel på at man ikke kan motta mer enn 35' i året av foreldre o.l. uten å skatte av det..

jeg får delt opp mine penger i 35' i året, og det er ikke fordi jeg kommer til å bruke dem opp..

skulle gjerne fått alt samtidig, pga boligkjøp..

 

 

men som jeg vet, så setter vel systemet merknader på over 5'000 kroner i innskudd om dagen, eller uka..

en gang går jo, men om dette gjentar seg ofte så er det jo noen bjeller som ringer..

Lenke til kommentar
betaler arveavgift på sum over 470' ?

grensen er vel på at man ikke kan motta mer enn 35' i året av foreldre o.l. uten å skatte av det..

jeg får delt opp mine penger i 35' i året, og det er ikke fordi jeg kommer til å bruke dem opp..

skulle gjerne fått alt samtidig, pga boligkjøp..

1/2G årlig som gaver, og 470.000 som arv, evt forskudd på arv, en gang i livet, er avgiftsfritt. Om det kommer fra begge foreldre er begge beløpene naturlig nok det dobbelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...