Starscream12 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg kjøpte meg en home premium 64 bit til 995 istad. Fra før har jeg 32 bit Vista, men de sa i butikken at det ikke var noe problem å installere det over. Jeg kan ikke starte setup i windows og jeg prøver også og starte fra cd'en ved oppstart, men den vil ikke starte fra cd romen uansett hva jeg gjør i BIOS. Hvis jeg slår av alt som har med hardisk og gjøre ber den meg sette inn en windows cd, men ingenting skjer. Hvis jeg har harddisk som et sistevalg for oppstart går den rett til Vista. dvd spilleren på pc'n funker om jeg setter i musikk eller spill CD'er så jeg fatter ikke hva problemet er. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Har du fått en original Windows 7 DVD plate? Den skal du kunne starte rett fra. Når du starter pcen din får du ofte opp et valg om trykk ett eller annet for BIOS og ett eller annet for Boot manager. Så kan du velge å starte fra DVD platen derfra. Funker ikke det heller? Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Kjøpte på datakjeden så regner med at den er original. Windows 7 home premium OEM software. Ved oppstart kan jeg enten trykke del for BIOS eller tab for å sjekke minnet eller noe. Resten går så fort at jeg ikke rekker å reagere. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Kjøpte på datakjeden så regner med at den er original. Windows 7 home premium OEM software. Ved oppstart kan jeg enten trykke del for BIOS eller tab for å sjekke minnet eller noe. Resten går så fort at jeg ikke rekker å reagere. Da må du inn i BIOS og sette oppstartsrekkefølgen til å først starte fra DVD ROM, så fra harddisk. Får du til dette? Ps! Fikk du engelsk eller norsk Home Premium? Endret 22. oktober 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Du har 64 bit prossesor ? bare for å avklare det ? Du må boote opp fra dvd rom, dette valget skal du ha inne på bios , der du skifter rekkefølge på hva som skal bootes først. På nyere pcer kan du velge dette uten å gå innpå bios. ikke sikkert dette er mulig på din pc. men gå innpå bios og finn fram til boot order eller lignende. skal være lett å få øye på . husk evt backup av filer du vil beholde Edit: myhken2 var først med samme svaret Endret 22. oktober 2009 av Lumpness Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Hei og takk for svar. Jeg kan bare velge at den skal boote fra SATA cd rom eller usb cd rom, ingen dvd. Hvis jeg velger at den skal boote og fjerner at den i det hele tatt skal boote via hardisk går den uansett inn i Vista uten at jeg får gjort noe. Er norsk windows tror jeg. Og prossesoren skal takle 64 bit. Har Intel quad core som har haket av på 64 bit prossesor kompabilitet. Endret 22. oktober 2009 av Starscream12 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei og takk for svar. Jeg kan bare velge at den skal boote fra SATA cd rom eller usb cd rom, ingen dvd. Hvis jeg velger at den skal boote og fjerner at den i det hele tatt skal boote via hardisk går den uansett inn i Vista uten at jeg får gjort noe. Er norsk windows tror jeg. Hvilket hovedkort har du, slik at vi kan sjekke på google om det er noe kjente problemer eller løsninger. Og har du usb cd rom? Hvis ikke velger du SATA cd rom. Men det kan jo være her problemet ligger, at Windows 7 platen ikke har drivere til SATA, og derfor ikke finner DVD spilleren din under oppstart. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 hmm men har du flere drev i maskinen ? vist ikke skal cd rom være riktige valget Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Om du har en minnepenn liggende kan du bruke den til å installere med instedet. Siden du har Vista er det veldig lett. Bare formater minnepennen med NTFS i diskbehandlingen og kopier over filene fra platen dit. Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei og takk for all hjelp. Løsningen var å starte opp fra noe som het lloprCD eller noe i den duren. Merkelig, men fikk det endelig til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå