sierra93 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg slo av dataen min i dag for og blåse ut litt støv men nå for jeg ikke startet pc igjen den går litt med xp skjermbilde så slukker den og begynner på nytt så kommer den til NTLDR mangler prøver og kjøre en reprasjon på den med xp cd men den sier bare jeg skal skrive exit etter en stund den har gått litt. Hadde håpet jeg skulle slippe og legge inn hele windows på nytt Håper noen har en løsning til dette Mvh Kai Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Les litt her :-) http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Sjekket dette litt men kom ikke fram til noe løsning Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) # Insert the Windows XP bootable CD into the computer. # When prompted to press any key to boot from the CD, press any key. # Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows. # Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter. # You will then be prompted for your administrator password, enter that password. # Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter, which in this case is "e." This letter may be different on your computer. copy e:\i386\ntldr c:\ copy e:\i386\ntdetect.com c:\ Funker det ? okei, det funka tydeligvis ikke men les her http://support.microsoft.com/kb/320397 Endret 22. oktober 2009 av m4sta Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Har du diskettstasjon ? I så fall lag en bypass diskett på følgende måte. Må lages fra en annen pc med Windows Xp og helst samme versjon (Home/Proff) Formater disketten. Kopier følgende filer fra C:\ til disketten: boot.ini NTLDR Ntdetect.com eventuelt også Bootsect.dos Ntbootdd.sys Prøv så å starte maskinen som ikke vil starte med denne disketten. PS: Dette fordrer at de to maskinene har tilnærmet likt oppsett, harddiskmessing. Bør funke så lenge den ene ikke har SCSI disker eller noe annet fancy. Eventuelt kan du også prøve å ta ut disken og kopiere over disse filene. Det kan være lurt å ta vare på de gamle ved å gi dem nye navn til f.eks .old Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Er det bare en disk? Hvis du har flere er det mulig at feil disk booter. Ingen USB (eller floppy) tilkoblet? Jeg forandret emnetittel, "HASTER Xp oprativsyatem" er ikke særlig beskrivende for problemet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Å feilsøke NTLDR-feil er som regel mye mer stress enn å bare reinstallere. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Får opp en annen feil når jeg skal starte pc da må jeg trykke F1 for og komme videre det står floppydisk feil (40) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Gå inn i bios og sett HDD før floppy i boot. This issue can be caused by any of the below possibilities. 1. Floppy cable not connected properly 2. Bad floppy cable 3. Bad Floppy drive - I/O Endret 22. oktober 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Har ikke floppy disk en gang Men samma det jeg legger inn nytt windows når det nesten er ferdig så skal maskinen starte på nyttog da må jeg også trykke F1 for den samme feilen floppy disc (40) men de begynner den og legge inn windows på nytt igjen etter jeg har slettet hele partisjonen så dette var ikke noe jeg skjønte noe av Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Sikkert en ide å resette bios. Kan være det som gjør at den gir feilmelding på floppy :-) Dette gjøres ved å ta av en jumper ved siden av knappebatteriet på hovedkortet eller å ta ut batteriet en kort stund. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Du må nok inn i bios, Delete er som regel tasten som brukes til dette på Award Bios. Bruk så manualen og sørg for å disable Floppy , sett så oppstartssekvensen til Cd - HD , når du innstallerer xp så sørger du for å bekrefte med et tastetrykk at du skal boote fra cd og lar innstallasjonen gå sin gang. Når maskinen så restarter trykker du ikke på noen knapp, på den måten starter den fra hd , når innstallasjonsprossesen er 100% fullført kan du fjerne cd-en. Men, har du et stygt virus så vil det nok lage mye faenskap for deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå