Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 XP mode programmet er ikke mulig og få med Home vet jeg hvertfall, men er 200 hundre mellom pro og home og 500 mellom pro og ultimate. Så jeg bestiller Pro Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Er det mulig å få MSN ikonet under "Systemstatusfeletet"? Så et intervju av Microsoft folka i Norge på digi.no eller noe ang dette, og du kunne velge å kjøre MSN i XP kompatibilitetmodus, da skulle det funke. Men de vil fjerne denne muligheten på nyere MSN versjoner, så du kan like godt venne deg til dagens måte i Windows 7. Søk på digi.no og se part 3 av intervjuet, der beskriver de og viser de hvordan man gjør det. Men mener å huske at det holdt med å høyreklikke på MSN ikonet og velge kjør i XP kompatibilitetmodus og så velge at den skal minimeres til systemfeltet i selve MSN. Lenke til kommentar
speedtriple Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Ang studentlisens.no, hvis samboer er studenten, noen som vet om jeg må benytte hennes navn under innstallering/aktivering av W7 overfor M$? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Ang studentlisens.no, hvis samboer er studenten, noen som vet om jeg må benytte hennes navn under innstallering/aktivering av W7 overfor M$? Aktivering krever ikke andre data enn produkt-nøkkelen ("lisenskoden") og en kode som Windows bestemmer utfra navn&nummer på diverse komponenter inni PC'en. Ingen personopplysninger brukes eller sendes i.f.m. aktivering. Hvilke brukernavn og brukerkontoer du oppretter på maskinen under eller etter installasjon av Windows spiller heller ingen rolle. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Har i dag testet ut VmLite som er et alternativ til Microsofts XP Mode. Mer riktig er det at VmLite erstatter Windows Virtual PC og lar deg kjøre XP Mode på alle Windows 7 versjoner. Konklusjonen er at dette er et meget godt alternativ og fungerer på alle Windows 7 versjoner. Les hele testen her: http://samfunn.myhken.com/?p=974 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Har nå lagt inn W7 (custom install/format) og et par punkter jeg kan nevne. 1. fikk noe problemer med skjermoppløsning (19") som ikke ville holde seg på 1440x900 Ble noe tull mens WinUpdate filene jeg hadde lastet ned innstalerte seg. Mistet valget 1440x900 i CCC. Ordnet seg etterhvert (stabilt nå), men hadde tøys i to omganger med dette. (aner ikke hva det kom av) 2. Dette er ikke et "problem", men bare vær klar over at hvis dere har kortleser så dukker ikke denne lengre opp i "Datamaskin/Flyttbar Lagringsmedier" som i Vista. I W7 ligger kortleseren derimot under "Maskinvare og lyd - Enheter/skrivere". Ble litt lang i trynet & snurt til å begynne med, for trodde at kortleseren ikke var blitt gjenkjent. Men har prøvd den, og fungerer som den skal. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hei, Har 2 HDD i systemet mitt ('jobbdsk' & 'gamedsk') i dualboot. Er det brudd på lisensbetingelsene dersom jeg installerer Win7 på begge HDD? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Hei,Har 2 HDD i systemet mitt ('jobbdsk' & 'gamedsk') i dualboot. Er det brudd på lisensbetingelsene dersom jeg installerer Win7 på begge HDD? Den kan reagere når MS starter WGA programmet sitt (ukjent når) siden du da kan risikere at den laster ned oppdateringer til W7 to ganger samme dag... Men det er jo i teorien samme pc da. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Har 'Wave' (recording) og/eller 'Stereo mix' blitt helt fjernet i Windows 7, eller er det jeg som ikke har fått skikkelige drivere til lydkortet mitt? Asus P5Q SE m/ Realtek ALC1200, sånn for sammenlikningens skyld. (ja, jeg har aktivert visning av deaktiverte enheter i lydbehandleren) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har Sound Recording i Accessories. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har Sound Recording i Accessories. Det er ikke snakk om et program, det er en input device som mikser alle inn- og ut-signaler til en input device. Det er helt essensielt hvis man skal bruke f.eks Tunatic. Jeg brukte ca. 3 timer på å finne ut at Stereo Mix ikke følger med i driverene som Windows 7 legger inn, mest sannsynlig pga det helvetes DRM-opplegget. Men når jeg lastet ned drivere fra Asus kom den endelig på plass. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 DRM har ikke noe som helst med det å gjøre ... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ikke DRM direkte. Men molbo-beskyttelse mot å ta opp opphavsrettet materiale uten tap vil jeg si er sterkt drevet av DRM-tankegang. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Det er opp til leverandøren av maskinvaren til å legge ved eventuelle drivere som er nødvendig for at ting skal fungere slik det skal. Å skylde det på DRM er bare tull. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Produsenten legger ved drivere som fungerer ypperlig (både på nett og CD), og jeg synes det derfor er ytterst merkverdig at Microsoft tilbyr drivere som fungerer like bra på alle punkter bortsett fra muligheten for digitalt opptak/kopiering. Jeg synes det virker som at de prøver å snikinnføre struping av brukerenes handlefrihet, noe som er sterkt drevet av DRM-tankegang. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg sitter her nå og er klar til å kjøpe. Jeg SKAL ha engelsk versjon, og jeg ønsker både å laste ned, óg få tilsendt en CD/DVD i posten. Hvor/Hvordan kan jeg få gjort dette og fortsatt skrive inn min korrekte adresse her i Norge. Skal jeg først gjøre det legit, så vil jeg jo at mine data blir riktig. Trådstarter skriver at det ikke spiller noen rolle, men jeg er litt skeptisk. Bør jeg være det, eller er det bare å kjøre på ? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Akuratt kjøpt og innstalert Windows 7, Pro., 64bit OEM nå Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg sitter her nå og er klar til å kjøpe. Jeg SKAL ha engelsk versjon, og jeg ønsker både å laste ned, óg få tilsendt en CD/DVD i posten. Hvor/Hvordan kan jeg få gjort dette og fortsatt skrive inn min korrekte adresse her i Norge. Skal jeg først gjøre det legit, så vil jeg jo at mine data blir riktig. Trådstarter skriver at det ikke spiller noen rolle, men jeg er litt skeptisk. Bør jeg være det, eller er det bare å kjøre på ? du kan ikke få i pose å sekk her, da må du kjøpe to versjoner. Eneste sted du kan kjøpe og laste ned fra er Microsofts egne nettbutikker. De har ikke Norge på listen over land du kan bo i, derfor kan du heller ikke få tilsendt noe. Men du kan kjøpe og laste ned, ved å f.eks bruke Sverige eller Danmark. Skal du ha den fysiske platen må du bestille fra Amazon.co.uk, de sender plater til Norge. Husk 25% moms og tollgebyr på enten 106 eller 212 kroner kommer i tillegg på den fysiske platen. Du betaler ikke moms og tollgebyr på den versjonen du laster ned. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Om man har enterprise versjonen og aktiverer må man da fortsatt innstalere home, pro eller ultimate? Eller kan man ved og bruke en cd key bruke enterprise for all tid? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Om man har enterprise versjonen og aktiverer må man da fortsatt innstalere home, pro eller ultimate? Eller kan man ved og bruke en cd key bruke enterprise for all tid? Har du evalueringsversjonen av Enterprise, så slutter den å fungere neste år. (på våren en gang). I tillegg får du ikke tak i Enterprise produktnøkler om du ikke får det via jobb/skole. For Enterprise vil aldri bli solgt til privatpersoner. Så du må nok skaffe en RTM versjon av Windows 7 (fra butikken eller MS). Du kjøper da den versjonen du vil ha (Home Premium, Pro eller Ultimate) og så installerer du den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå