Gå til innhold

Windows 7 - Info og drøfting om kjøp, pris, versjoner ,XP Mode, muligheter, etc

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvor kan man billigst kjøpe nedlastbar versjon av W7 HP 32bit upgrade ?

Prøvde på ms sin nettbutikk, men prisen har tydeligvis hoppet fra 79,99 til 99,99 ?? Er vel bare Microsoft som klarer å heve prisen etterhvert som produktene blir eldre.. *riste på hodet*

Lenke til kommentar

Hvor kan man billigst kjøpe nedlastbar versjon av W7 HP 32bit upgrade ?

Prøvde på ms sin nettbutikk, men prisen har tydeligvis hoppet fra 79,99 til 99,99 ?? Er vel bare Microsoft som klarer å heve prisen etterhvert som produktene blir eldre.. *riste på hodet*

Det er fordelen når de faktisk er eneste alternativ for oss nordmenn (egentlig så er det jo ikke for oss engang, for du må bruke en adresse i Danmark eller Sverige for å få bestilt).

Utover MS sin nettbutikk i England, er det ingen andre steder som lovlig selger Windows 7 med nedlastning. Du kan jo selvsagt kjøpe deg et Technet abonnement, men den billigste utgaven koster 1600 kroner. (greit da får du med MYE mer enn bare EN Win7 lisens, men likevel).

Så trenger du Win7 kjapt, og lovlig, så må du kjøpe fra den engelske nettbutikken.

Lenke til kommentar

Ok.. kjøpte som nevnt w7hp upgrade.. fikk nå ny hdd og brente ut iso til en dvd. Tok custom installasjon for å få en clean install.. kommet så langt som til at jeg skal taste inn produktnøkkel og der stopper det. Nøkkelen jeg fikk når jeg kjøpte er ikke gyldig i følge installasjonen.

Noen innspill ??

Har sendt mail til ms support, men det kan vel ta vinter og våtter før jeg får svar derifra.

Lenke til kommentar

Jepp, du må bruke denne hacken for å få aktivert.... siden du må ha Vista eller XP installert på disken før du starter Windows 7 upgrade. Nå du tar en clean install uten et OS, må denne her brukes: http://samfunn.myhken.com/?p=939

Ok.. jeg tok en upgrade av installasjonen jeg gjorde i sted og da så det ut til å fungere. Jeg ble litt forvirret av ordet "aktivering" i oppskriften. Når jeg får opp bildet for å skrive inn produktnøkkel så er det også en sjekkboks som spør om du vil aktivere med en gang pc'en kommer på internett. Jeg trodde man skulle skrive inn produktnøkkel og fjerne krysset for automatisk aktivering.. men slik jeg forstår det nå så skal man ikke legge inn produktnøkkel før man har gjort hacket.

Synest dette kom litt uklart fram i oppskriften da inntasting av produktnøkkel og aktivering er to vidt forskjellige ting i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Beklager det, sjekk guiden nå og se om jeg har fått beskrevet det bedre. Alt grønn skrift sto der før, svart uthevet skrift er lagt til + noen nye bilder.

http://samfunn.myhken.com/?p=939

Er det bedre slik? Eller mangler det noe mer??

Jeg som skal beklage for at jeg ikke skjønte oppskriften ;)

Dersom du gidder så legg gjerne med noe tekst/bilde i begynnelsen av oppskriften der du preisierer at produktnøkkel _ikke_ skal skrives inn under installasjonen når du blir bedt om det dersom du skal bruke register hacket. Og dersom du skal installere 2 ganger så skal produktnøkkel _ikke_ skrives inn første gangen du installerer :)

Ellers takk for mye nyttig info!

Lenke til kommentar

Da har jeg skrevet det inne med rødt og NB.

Ang metode to, har jeg jo allerede skrevet at:

Den andre metoden tar litt lengre tid. Du må først installere Windows 7, ta da en "clean install" men ikke skriv inn produktnøkkelen du har fått til Windows 7, når du blir spurt.

Men kan presisere det enda mer...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-75284

Oppgraderings versjoner - men den løser du eventuelt med denne guiden, så kan du fint ta en clean install:

http://samfunn.myhken.com/?p=939

Tusen takk! Kommer nok til å kjøpe oppgraderingsversjon etter at jeg så dette :)

EDIT: Vet du om dette funker med alle typer oppgraderingsversjonenr, f.eks. Microsoft Oppgraderingspakke fra Windows 7 Starter til 7 Home Premium WAU (NO)?

Endret av medlem-75284
Lenke til kommentar

Den er mer usikker, tror de har lagt inn en sperre der. Men skal ikke si det 100% sikkert, har aldri testet det, og har heller ikke lest noen tester om muligheter for å omgå sperrene der.

Men tror egentlig at du kun får med en nøkkel i de pakkene, som du skriver inn i AnyTime upgrade programmet som ligger i Windows 7, og at du ikke får med fysisk plate...men er som sagt ikke sikker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har et spørsmål angående aktiveringskoder. Det er sikkert spurt før en del for mange ganger, men uansett.

Jeg har en Dell laptop med Windows 7 Professional 64 bit Dell OEM. Jeg har ikke CDen min her, men det trenger jeg. Vil OEM koden min fra Dell fungere med andre OEM cder? Jeg finner ingen Dell OEMcder på nett, i allefall ikke nå.

Lenke til kommentar

Du må da bruke COA nøkkelen under pcen (eller på siden/toppen) og du må ringe inn til MS for å aktivere.

Så lenge den blir aktivert på Dell hardware så skal det gå bra.

Den nøkkelen som står på pcen din er ikke den nøkkelen du bruker i dag om du fortsatt bruker installasjonen som var ferdig installert på pcen da du fikk den.

Dell bruker noe som heter OEM-SLP nøkler, som er like for alle pcer med samme programvare (altså Win7 Pro).

Sammen med et sertifikat på pcen din og noe som heter SLIC 2.1 i BIOS er pcen din aktivert.

En Dell OEM plate inneholder dette sertifikatet, og du trenger da ingen nøkkel for å aktivere.

Uten Dell OEM plate, må du som sagt bruke COA nøkkelen som står på pcen, men denne krever aktivering over telefon, siden den kun er ment å brukes i nødstilfeller.

Dumt å laste ned noe som kan inneholde virus, spyware, rootkits, bakdører etc. Se heller om noen du kjenner har en Windows 7 plate. Uansett hvilken versjon de har, så lenge de har 64bit, kan du lett endre platen dems til å la deg installere din versjon på din pc.

Lenke til kommentar

Klar over masse virus og dritt, men mulig det er eneste løsning. Må eventuelt vente til jeg kommer hjem. Har orginalplata der.

Sist jeg reinstallerte måtte jeg inn med nøkkelen som står under PCen. Installererte da fra orginal DVD fra Dell, og ikke fra recovery partisjonen.

Men om jeg får tak i ei plate, lastet ned eller ikke, så vil koden fungere? Om det også er en retailplate? Og vil reperasjonsfunksjonen på en pre-RTM installasjons DVD fungere sammen med en RTM installasjon? Tror ikke jeg trenger noe mer en å reparere bootloaderen. Har en i allefall tilgang på det.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på om det er endret noen filer fra før RTM til RTM når det gjelder de systemfilene som eventuelt blir reparert. Er jo verdt å forsøke, men kan ikke love noe.

Og ellers vil koden funke på en hvilken som helst plate ja, men du må trolig ringe MS for å aktivere, så det må være en dell pc du installerer på i alle fall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...