Gå til innhold

Windows 7 - Info og drøfting om kjøp, pris, versjoner ,XP Mode, muligheter, etc

Anbefalte innlegg

Prisen var på 900 kr. Men, det virket som det kun var for oppgraderinger der, og da må man vel ha Vista eller XP installert som faktisk hører til maskinen når den ble kjøpt..?

607024.jpeg

Jeg ble ihvertfall usikker nok til å avbryte hele greia, og fant så en "bedre" måte å få en helt ny & ren installasjon uten at det kostet skjorta...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarte og logge meg på. De har bare ultimate oppgraderingsversjoner, og prisen for oppgradering er 900.

Jeg må ta en ren installering på ny hardisk så da er vel ikke dette ett alternativ? Ellers er det ganske lik prisen på home premium oem, og jeg tror ikke jeg trenger de ekstra funksjonene i ultimate.

Kanskje jeg kunne fått tak i en gammel xp lisens og oppgradert derfra, men jeg vet ikke om det er like greit og gå for home premium oem?

Prisen var på 900 kr. Men, det virket som det kun var for oppgraderinger der, og da må man vel ha Vista eller XP installert som faktisk hører til maskinen når den ble kjøpt..?

607024.jpeg

Jeg ble ihvertfall usikker nok til å avbryte hele greia, og fant så en "bedre" måte å få en helt ny & ren installasjon uten at det kostet skjorta...

En 'bedre' måte? Noe du kan dele? :)

Lenke til kommentar

Fordi de enten ikke vet om dette lille trikset, eller at de ikke har kunnskap nok til å utføre det, eller fordi de følger EULA betingelsene til Microsoft helt etter boka, som da sier at du enten må ha Vista/XP lisens for å kunne kjøpe oppgraderingen.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 64bits modus på min laptop, og det går fint, det. De fleste 32bits programmer kjører fint i 64bits OS. Du kan få problemer med visse programmer, riktignok, som f.eks. VPN programmer. Men, hvis du kjøper Windows 7 Professional kan du bruke XP Mode, som kjører i 32bits modus.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Da har det blitt ny pc på meg, men har et lite bagatell problem når det gjelder 7'ern. Når jeg kjøpte pc'en så fikk jeg med Assassin's Creed, når jeg spiller så er den stripa øverst på skjermen synlig under spilling.

Er det mulig å få fjerna den?

post-181245-1269805991,1042_thumb.png

(Mulig denne posten ikke passer inn her, men jeg har ikke peilig hvor andre steder jeg kan spørre)

Lenke til kommentar

Hei.

Prøver å innstallere på et mATX kort med nforce 630 og gforce 7050.

Det siste problemet er at ved den aller siste del av setup, så låser skjerm seg i et blå farget flimmer.

Er dette noe dere har sett tidligere?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vurderer å oppgradere til W7 på laptopen, skal straks formatere og legge inn Windows på nytt uansett. Maskinen min er mildt sagt noe utdatert nå, men har hørt og så vidt lest at W7 faktisk kjører glattere enn XP på eldre modeller. Den har også vært meget bra lenge, kun det siste halvåret den har begynt å slite en del etter snart 3 år uten frisk installering av windows. Har følgende spesifikasjoner:

Intel Celeron M 1500 Mhz

1 GB Ram, tror det er maks hovedkortet støtter.

ATI Mobility Radeon 9600, 64 Mb ram.

Vil W7 kunne kjøres på denne?

Lenke til kommentar

Det tviler jeg velig på etter jeg så dette:

Hva er minstekravet til maskinvare for å kunne kjøre Windows 7?

For grunnleggende bruk anbefaler Microsoft følgende minstekrav til systemet for Windows 7:

Minimum 32-biters

Systemminne: 2 GB RAM

Prosessor: 1 GHz eller raskere 32-biters (x86) prosessor

Tilgjengelig plass på harddisken: 16 GB tilgjengelig diskplass

Grafikk: DirectX® 9-grafikkprosessor med WDDM 1.0-driver eller høyere

Minimum 64-biters

Systemminne: 2 GB RAM

Prosessor: 1 GHz eller raskere 64-biters (x64) prosessor

Tilgjengelig plass på harddisken: 20 GB tilgjengelig diskplass

Grafikk: DirectX 9-grafikkprosessor med WDDM 1.0-driver eller høyere

http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/global/shared/windows7/faq/index?c=no&l=no&cs=nodhs1

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som om Windows 7 er tingen der... XP ER raskere enn Windows 7, krever mindre diskplass og minne, MEN er nyere og på de fleste pcer et naturlig valg.

Men på en så svak pc, vil du nok ikke oppleve Win7 som en kjempe god løsning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

Er det noen her som har lastet ned windows fra microsoft her ?

Eg har en testversjon av windows7, å nå har testperioden min løpt ut.

Derfor lurte eg på å kjøpe fra microsoft store. Å bare laste alt ned, men vil høre om noen andre har testet det før meg uten problemer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte og lastet ned Vista da den kom ut fra Microsoft store, og det gikk smertefritt. Du får produktnøkkelen med en gang, og så kan du laste ned .iso filen direkte.

Denne kan du så enten brenne ut på en DVD eller legge på en minnepinne, så er det bare å installere.

Husk at de ikke selger til Norge, så du må bruke Danmark eller Sverige som land, og du må da selvsagt kun velge nedlastning og ikke nedlastning + media.

Se her for et lite tips på hvordan å få tak i Windows 7 så billig som mulig fra Microsoft, helt lovlig:

http://samfunn.myhken.com/?p=1282

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Når eg velger et annet land så går prisen opp en del.

Velger eg norge, så er prisen 1199 for windows7 ultimate. (Windows 7 Ultimate Get Genuine Online Kit)

Men da er ikke muligheten for å laste det ned tilstede.

Bør eg gå for dette ?

EDIT: For seint å svare, eg har allerede kjøpt meg windows7 nå.

Takk for hjelpen uansett. :)

Endret av Aykon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...