Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Åja fordi jeg hadde jo 90 dagers enterprisen, når den gikk ut innstalerte jeg vanlig pro. Og syntes det bare har vært møkk etter det, enterprise versjonen funka 100% strøkent mens fullversjonen til pro er bare treigt og bugga... Mye jeg syntes har blitt lit skichy :/ Lenke til kommentar
reor Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg kjøpte win 7 proff OEM 64bit fra Datakjeden. Pris 1295,- Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg kjøpte win 7 proff OEM 64bit fra Datakjeden. Pris 1295,- Var jo ikke noe særlig billig, dog ikke særlig dyrt heller. Du får W7 Pro OEM fra 1135 i følge prisguiden.no Lenke til kommentar
Frappo Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg kjører vista 32bit, men ønsker å gå over til win7 64bit. Kan jeg kjøpe upgrade og kjøre clean install, eller er jeg nødt til å kjøpe full version? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg kjører vista 32bit, men ønsker å gå over til win7 64bit. Kan jeg kjøpe upgrade og kjøre clean install, eller er jeg nødt til å kjøpe full version? Du kan kjøpe oppgradering, men vil ikke kunne ta en "in place upgrade" som betyr at du beholder filer/programmer etc. Men du kan ta en clean install og likevel få aktivert. Lenke til kommentar
Frappo Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg kjører vista 32bit, men ønsker å gå over til win7 64bit. Kan jeg kjøpe upgrade og kjøre clean install, eller er jeg nødt til å kjøpe full version? Du kan kjøpe oppgradering, men vil ikke kunne ta en "in place upgrade" som betyr at du beholder filer/programmer etc. Men du kan ta en clean install og likevel få aktivert. ok. Takk! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hvis noen har stusset over den 100 MB store "partisjonen" som W7 oppretter når du partisjonerer/installerer på ny, tom harddisk, så er det diskutert/omtalt bl.a. her Mange klør i fingrene etter å slette denne, men beste er å la den være i fred, slik tolker jeg det. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Jepp, den er lur å beholde. Hadde det vært for 15 år siden hadde jeg skjønt at folk var bekymret for 100 MB, men i dag er jo 100 MB ingen ting, og ser ingen grunn til at det skal være noe problem for folk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Windows hadde absolutt trengt en avansert installasjonveileder i tillegg til den idiotsikre. Alt tullet og fjaset med boot sector, bootloader, bootpartisjoner, bootfiler og multi-boot kunne vært løst med det. I tillegg hadde det vært veldig praktisk å kunne velge/velge bort en del standardpakker under installasjonen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Windows hadde absolutt trengt en avansert installasjonveileder i tillegg til den idiotsikre. Alt tullet og fjaset med boot sector, bootloader, bootpartisjoner, bootfiler og multi-boot kunne vært løst med det. I tillegg hadde det vært veldig praktisk å kunne velge/velge bort en del standardpakker under installasjonen. Du glemmer at slike ting vil en normal bruker aldre komme bort i. Og mesteparten av PCer kommer med Windows ferdig installert. Og den informasjonen finnes overalt på Microsoft sine sider. Bare avanserte brukere vil trenge den, og da finner folk den om de vil. Ser ikke på noen som helst måte at det der er nødvendig for folk flest. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Siden 90% av de som installerer Windows selv ikke trenger det skrev jeg at den skulle være i tillegg til den som allerede er der. Det finnes hauger av programmer og systemer der du under installasjonen får et valg mellom 'Standard' og 'Avansert'. Hvorfor skal Windows være dårligere enn det? De kan godt gjemme bort 'Avansert'-knappen litt slik at standardbrukerene ikke blir forvirret. Og det er ikke alt som kan gjøres etter installasjon heller. Hvis jeg vil ha et minimalt system (4-5 GB) har jeg ikke mulighet til å velge bort pakker under installasjon. Da må jeg eventuelt slipstreame installasjonsplaten (altså kopiere en genuin CD), og jeg vet ikke hvor bra det egentlig fungerer. Og det finnes overhodet ingen valg for MBR, bootloader og annen inntrengning under installasjonen, og dermed må systemet mitt fikses (altså repareres) etter at Windows er installert. Jeg hadde ikke brydd meg om den avanserte versjonen var lettere å gjøre feil med eller om den var semi-grafisk, så lenge jeg har mulighet til å gjøre slik jeg selv vil. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 "Send this file to microsoft" Fikk denne meldingen i Handlingsenter en stund etter å ha installert nye CPU-Z v1.53, og Microsoft ville gjerne "ta en nærmere kikk" for om mulig "å bidra med forbedringer" elns. Huket av å gadd ikke sende siden jeg antar det bare er ei standard frase(?) eller "burde" jeg gjort det? Dog skjønner jeg ikke på hvilken måte MS liksom kan gjøre noe til/fra med programmet? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 den ble nok sendt allikvel savner også en bedre installasjonsveiviser med flere valg. man har jo som nevnt advanced og standard valg i mange andre innstalasjoner. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Tja mulig det, men det gikk ann "å huke av" som sagt Forøvrig så installerte & kjørte CPU-Z helt normalt såvidt jeg kunne merke og se. Hadde det liksom vært noe "error" underveis kunne jeg forstått de ville undersøke. Kan ikke huske at jeg fikk tilsvarende melding med v1.52 under en tidligere W7 installasjon (har formatert lagt inn W7 på nytt siden den gang) Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Jepp, den er lur å beholde. Hadde det vært for 15 år siden hadde jeg skjønt at folk var bekymret for 100 MB, men i dag er jo 100 MB ingen ting, og ser ingen grunn til at det skal være noe problem for folk. Lur og lur.... myhken Den partition er på min 100MB. Den kan du få den til hva du vil, hvis du ønsker feks å installere Recovery enviroment i den eller andre tools. Den på 100MB er IKKE der for noe annet, ENN å gi muligheten for dem som ønsker og har riktig hardware å bruke BitLocker Drive Encryption. Dvs at man kryptere hele den C:\ partition, also alt. At den er laget med system id 0x27 er rett og slett for å hindre at man skriver data i den, som vil ta nødvendig minimum plass som kreves for den encryption. Så det er ikke noe stor aha rund den partition. Ingeting spesielt. Leste litt på den side som mekkus henviser til, og det er triste greie. Hvis du, eller andre ønsker å fjerne den, er helt ok. Win7 har verktøy i recovery console, hvor enkelt og rask kan lage en systempartition på 1-2. Og den kan være på en helt annet disk. Se litt på BCDboot.exe, så du vil forstå. Endret 23. desember 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Bruker windoes 7 beta nå og kan jeg kjøpe Windos 7 oppgradering å bruke den? Eller må jeg kjøpe OEM? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Bruker windoes 7 beta nå og kan jeg kjøpe Windos 7 oppgradering å bruke den? Eller må jeg kjøpe OEM? Du kan kjøpe hva du vil, du må uansett legge inn Windows 7 på nytt, da RC/Beta ikke lar seg oppgradere. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er så mange versjoner av Windows 7 og jeg er heller ikke et PC-geni så jeg spør rett ut her: Hvor får man tak i en 64-bit versjon som kan brukes på flere PCer (altså ikke OEM?) til billigst mulig pris? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 prisguiden; Windows 7 Home Premium Retail Kjøpte mitt eksemplar fra Multicom nylig. Ikke laveste produktpris, men når jeg sammenlignet forskjellige butikker hva sluttsummen ble inkludert frakt, var det som sagt Multicom. Det svinger dog (noen ti'ere) fra dag til dag hvem som er billigst. Nå er det muligens Psdata som er rimeligst. Produkt/varenummer på Retail er GFC-00164 Er dobbel-cover med både 32-bit og 64 bit dvd'er Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Prisguiden.no er jo et godt sted å starte. https://prisguiden.no/kategorier/41...ering=min_price Om ikke er jo amazon.co.uk greit, men du må huske på å legge til moms 25% og tollgebyr (under 1000 kr = 108, over 1000 kroner = 208 kr) Ps! Slått på målstreken av Mekkus... Endret 27. desember 2009 av myhken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå