Gå til innhold

Fattighuset får pengegave, vil bruke den på operabiletter?

GA

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som får sjokk når jeg leser denne artikkelen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=575701

Hvis det er riktig som vg skriver her, at Lederen av fattighuset håper å kunne bruke pengegaven på billetter i operaen til så mange som mulig, så blir jeg provosert på givers vegne.

Hadde jeg hatt nok til overs til å kunne gi en sånn gave til fattighuset, som skal hjelpe fattige med mat og andre nødvendigheter, og så lest i VG at de vil bruke det på Opera billetter så hadde jeg krevd pengene tilbake.

Det første jeg tenkte når jeg leste artikkelen var "Ikke rart dere er fattige". Hvis de sliter med å få ting til å gå rundt pr i dag så burde jo dette være en fantastisk måte å få det hun selv kaller "et pusterom". Men om man bruker opp pengene på operabiletter så er man jo tilbake der man var før gaven kom OG man har ikke mettet noen.

Er det bare jeg som blir helt matt av å lese dette? Vi har tross alt bidratt med ca en halv million i året i skatt til fattighuset. Noe jeg i utgangspunktet synes er helt greit, men som jeg nå fikk en litt dårlig smak av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja... Mat og varme klær nå før vinteren er det første jeg tenker på! Jeg skal ikke påstå at kultur ikke er viktig for folk, selv de som har dårlig råd har et behov for gode opplevelser. Men operaen er noe av det dyreste man kan gå i, og det finnes faktisk så utrolig mange gode gratis kulturtilbud i dette landet(spesielt da i Oslo) at det etter min mening bare tøv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...