jonnor Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Som vanlig legges det opp til release parties ved den nye Ubuntu lanseringa. Det planlegges en rekke her i Norge og du kan se en oversikt her. Ikke alt er spikret enda, men det blir nok noe av på de fleste stedene. Jeg kommer på release partyet i Oslo. Hvor kommer du? Les artikkelen her. Endret 27. oktober 2009 av jonnor Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Jeg drar med meg en kompis(eller, han drar med meg) til Oslo hvertfall. Noen som har noen anelse om hva som skjer med release party i Bergen, btw? Endret 22. oktober 2009 av MrBjoern Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Vurderer sterkt å dra på festen i Tromsø. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Vurderer sterkt å dra på festen i Tromsø. Samme her. Kan noen beskrive kjapt hva som skjer på disse festene? Pils, skravling om Ubuntu/Linux,IT,damer, osv? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Det er vel opp til hver enkelt "fest" å arrangere et opplegg. Oslo har dette: Program * Foredrag X * Foredrag Y * Foredrag Z * Installations hjelp * Ubuntu Jam * Karmic Koala Demoer * Foosball Tournament - Teams: -FreeCode -Redpill-Linpro * Pizza & Cola Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Vurderer sterkt å dra på festen i Tromsø. Samme her. Kan noen beskrive kjapt hva som skjer på disse festene? Pils, skravling om Ubuntu/Linux,IT,damer, osv? Ja*, og innstalasjons-hjelp. Samt annet du eller de andre finner på. Det er forøvrig ikke noe must at man bare må drive med Ubuntu, folk som har andre frie favoritter er også velkomne. Både Fedora, freeBSD og openBSD har jo releaser rett rundt hjørnet. Jeg stiller som sagt opp i Oslo, og kan hjelpe folk med å innstalere Arch dersom det er interessant. MrBjoern: BLUG skal arrangere noe den dagen (http://www.blug.linux.no/wiki/Hackingens_historie) så det var et håp om at man også kunne ha Ubuntu Release Party i forbindelse med det. Ikke bekrefetet enda såvidt jeg vet. * Jeg tror nok ikke det er alle lokalene man har lov til å nyte alkohol i (og noen er nok mindreårige), men det er nok ikke uvanlig å flytte seg over på et mer egnet sted for slikt etterhvert Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Skal ikke se bort ifra at jeg dukker opp i oslo. Får se om det passer.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg møter trolig opp i Oslo. Jeg kan forresten legge til at mitt store mål med Karmic er å få installert Xubuntu på en kryptert LVM med Btrfs optimalisert for SSD på laptoppen. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Har ikke Btrfs stort sett vist seg å yte elendig sammenliknet med ext3/4, selv i SSD-mode? Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 og ingenting i Stavanger? Vurderer sterkt å dra på festen i Tromsø. Samme her. Kan noen beskrive kjapt hva som skjer på disse festene? Pils, skravling om Ubuntu/Linux,IT,damer, osv? Damer? :!: Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Kan ikke damer være nerder kanskje? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Skravle om damer, ikke med damer. Ergo er det uvesentlig om damer kan være nerder eller ikke. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Har ikke Btrfs stort sett vist seg å yte elendig sammenliknet med ext3/4, selv i SSD-mode? Btrfs skal ha støtte for direkte komprimering og kombinert med visse SSD-optimaliserte parametere skal det føre til færre skrivinger på hver celle samt mindre diskplass brukt. Min X40 kjører på et 8GB CF minnekort, så om jeg får en gigabyte mer plass ledig er det en stor prosent. Ytelsen er uansett redusert med kryptert LVM, men likevel ti ganger høyere enn orginal disk til den maskinen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg har forresten lovet at jeg skal få skrevet en artikkel om dette i løpet av helgen. Jeg håper også å være på plass i Oslo om jeg overhode har mulighet. Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Vurderer sterkt å dra på festen i Tromsø. Samme her. Kan noen beskrive kjapt hva som skjer på disse festene? Pils, skravling om Ubuntu/Linux,IT,damer, osv? Me three. Lurar forsåvidt også på kva som skjer, og det er vel inga aldersgrense? Blir det sal av ubuntu-accessories? Moglegheitar for å få tak i installasjons-CDer? Håpar det blir bra! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Kan være jeg møter opp i Oslo. Får se hva jeg orker/får tid til. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Kan ikke damer være nerder kanskje? De kan, men det er ytterst sjeldent. Tror de fleste mangler det genet. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ubuntu is Swahili for "I can't install Debian" LOL :!: Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ubuntu is Swahili for "I can't install Debian" LOL :!: Hvis noen skulle være i tvil, så er det ikke latterliggjøring av Ubuntu-brukere. Bare en liten humoristisk greie om at Ubuntu er enkelt og greit. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Høsten er full av Linux-slipp, og nå skal det festes. Les mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå