Nilsen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Nok en tårnkjøler fra Xigmatek er lansert, prisen er igjen lav. Les mer Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Her må det da være noe som ikke stemmer rent gramatisk: Jekker vi ned viftehastigheten, noe som i dette tilfellet er betraktelig langt ned, "forholder" kjøleren sin plassering. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Skjønner ikke helt denne: "Det vi derimot ser når vi bytter ut den medfølgende viften med vår egen, er at kjøleren i seg selv ikke er den beste – viften har stor betydning." Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Ja, det virker som om man kanskje skulle spesifisert at viftehastigheten har mye å si. En hvilken som helst kjøler yter bra med et par deltavifter på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Dette må da være et godt alternativ for de som har litt stramt budsjett. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Syntes dere burde teste Prolimatech Megahalems, den har fått endel gode kritikker, og er i enkelte tilfeller bedre enn Ultra120 Extreme. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Det er bøttevis av kjølere de burde ha testet, problemet er at hw.no har ikke kapasitet og ressurser til å teste annet enn et minimalt utvalg. Derfor blir testene her i realiteten nesten ubrukbare, ikke minst fordi referansene som brukes, Tunic Tower og Noctua ikke en gang er på topp 10 lista hos de som tester et større antall kjølere, f.eks. FrostyTech. Ellers er det faktisk svært mange bra alternativer for "stramt" budsjett. Cooler Master, Scythe, OCZ og Xigmatek har alle flere kjølere i prisintervallet 250 - 400 kr som er meget gode. Prolimatech Megahalems er den kjøler som i dag kommer best ut når man ser tester totalt. TRUE er fremdeles blant topp 5 - 10, men er langt fra det soleklare valget som før. Endret 22. oktober 2009 av Bolson Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Syns denne ligner veldig på Xigmatek sin egen HDT-S1283. Som er billigere, kjøler veldig bra og støyer ikke spesiellt mye. Hører skjermkortet over den. Edit: Gikk og kikket på linken til Dark Knight. Den heter faktisk Dark Knight-S1283. Altså samme kjøler og samme vifte etter hva jeg kan se. Mulig Dark Knight bråker mer, men den vanlige HDT-S1283 vil jeg ikke si bråker. Mitt HD4870 skjermkort på 30% viftehastighet bråker mer. Hvordan HW klarte å få fram 42dB måling skjønner jeg ikke helt, trer de vifta over desibelmåleren eller? Endret 22. oktober 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Skjønner ikke helt denne:"Det vi derimot ser når vi bytter ut den medfølgende viften med vår egen, er at kjøleren i seg selv ikke er den beste – viften har stor betydning." kanskje det ikke har helt gått opp for HW? men mange kjølere (tenker litt da på S1283) er optimert for vifter med en spesiell luftflyt. Det finnes ikke bare gode eller dårlige vifer, men også vifter til forkjellige formål Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 " Støtte for i5 hadde vi riktig nok ikke forventet, men noen braketter til i7 hadde ikke skadet." Det heter vel da støtte for LGA1156 og LGA1366? i5 og i7 finnes begge til LGA1156. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Til Hw.no, kan dere ta i bruk ekte cpu'er å teste med? Jeg forståt at noen "sjefer" hos dere har kjørt sparekniv for lenge siden med å gi dere det mini vaffel jernet men kanskje de høre på fornuft i 2009? Evnt kan dere forsette å kjøre denne sære stilen som eneste i verden? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Vet ikke helt hvorfor jeg gidder å lese cpukjøler-tester på HW.no lenger, dårlig grammatikk, rare resultater og konklusjoner er ting som går igjen. Vil nesten gå så langt som å si at dere like gjerne kunne kutta ut disse testene pga. lav kvalitet i forhold til sider som SPCR... Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Vet ikke helt hvorfor jeg gidder å lese cpukjøler-tester på HW.no lenger, dårlig grammatikk, rare resultater og konklusjoner er ting som går igjen. Vil nesten gå så langt som å si at dere like gjerne kunne kutta ut disse testene pga. lav kvalitet i forhold til sider som SPCR... What he said. Jeg husker vagt at HW.no hadde flere og bedre tester for et par år siden. Hva har skjedd? Språket forfaller og artiklene blir mer og mer infisert av sensasjonssaker for å få mest mulig museklikk. Beklager hardware.no, jeg som har besøkt nettsiden her siden 2006 og er trøtt på å lese ITavisen.no saker hos dere. On-topic: Ser ut som en bra kjøler, men dæven den var stor! (edit, mitt språk har også forfalt misserabelt pga lang arbeidsdag) Endret 22. oktober 2009 av Kynxx Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 "Nok en tårnkjøler fra Xigmatek er lansert, prisen er igjen lav." Har bare vært ute i flere måneder liksom... Jeg har den, er ganske stillegående og kjøler helt topp Kommer aldri til å bruke hw.no til å bestemme meg over hvilke kjølere jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Og: Det pleier å hjelpe å ha en vifte i enden av kabinettet, så den trekker ut varm luft fra kabinettet. EDIT: er forresten langt ifra enig om at viften bråker. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Sokkelstøtten er ikke spesielt bred. Det er kun snakk om mulighet for å bruke kjøleren på de veletablerte festene fra både AMD og Intel. Hele i-rekken til Intel er utelatt, sammen med AM3. Trodde clip-on festene på AM2/AM2+ og AM3 var like? Eller har det blitt gjort noe som gjør at en AM2/AM2+ kjøler ikke passer på AM3 socketen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå