Gå til innhold

Hvor fornøyde er resten av Amerika med at USA "stjeler" hele Amerika, navnemessig?

Anbefalte innlegg

snip

1. Hvis de virker riktig så fornøyde, hvorfor fraråder de da å bruke "America(n)" om USA i sin kongelige universitetsordbok?

2. Jeg er ikke alene om det nei.(ref. "1.")

3. Sedvane kan godt være en grunn. Det var slike ting jeg ville diskutere, ikke petimetersaker som Camlon kommer med.

1. Nei, de fraråder å bruke "americano" om amerikanere. Slutt å lyv

2. Du har ihvertfall majoriteten i mot deg, også sør-amerikanere.

3. Jeg kan diskutere sedvane, men helst med en person som ikke mener at amerikanere bør bytte navn, fordi det ikke er god etikette å si "american" i businessmøter i Brazil. Mener du dette er et godt nok argument til at amerikanere skal bytte navn?

1. Nei, de fraråder US-Amerikanere å kalle seg Amerikanere. Slutt å lyv

2. Hva så? Jeg har aldri bedt om majoritet.

3. Dette svaret var til Aquabat, du får dine egne, vennligst hold deg til dem.

Nei da siterte du ikke dette? Dette er barnslig. Når du blir tatt for en løgn, sier du unnskyld. Ikke sier at jeg lyver tilbake, og håper på at jeg ikke finner sitatet ditt igjen. Det er bare barnslig.

But the use of americano to refer exclusively to inhabitants of the United States should be avoided; this abusive usage is explained by the fact that U.S. citizens often use the abbreviated name América (in English, without an accent) to refer to their country. One should not forget that América is the name of the entire continent and all who inhabit it are Americans.

2. Med tanke på at du bygger argumentet ditt på at sør-amerikanere er enig med deg, blir jo dette et paradoks.

3. Da foreslår jeg at du lar være å nevne meg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei da siterte du ikke dette? Dette er barnslig. Når du blir tatt for en løgn, sier du unnskyld. Ikke sier at jeg lyver tilbake, og håper på at jeg ikke finner sitatet ditt igjen. Det er bare barnslig.
But the use of americano to refer exclusively to inhabitants of the United States should be avoided; this abusive usage is explained by the fact that U.S. citizens often use the abbreviated name América (in English, without an accent) to refer to their country. One should not forget that América is the name of the entire continent and all who inhabit it are Americans.

Nei, det er ikke sitatet jeg refererer til i denne sammenhengen(bravo, du fikk en rett!). I denne sammenhengen refererer jeg til handelsguiden. Så.. Slutt å lyv, du er barnslig. :roll:

2.Sjekk definisjonen av paradoks du, du er jo flink med ordbøker. Majoriteten trenger ikke være enig for at søramerikanere skal være enig. Jeg sa aldri "søramerikanere flest".

3.Gjerne, men det fordrer helst at du slutter å forsure tråden med grunnløs kverulering.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Dette er etter mitt skjønn nok bevis for at det ikke er noen forvirring om man mener amerikaner, eller en fra americas. De ter bare et oppkunstruert problem fra Toth.

Det er overhodet ikke oppkonstruert, det er bare du som kverulerer grunnløst og ikke holder deg til saken.

Jeg har ikke snakket om forvirring, det er noe du snakker om. Jeg snakker om irritasjon/konflikt. Jeg har ikke sagt søramerikanere blir forvirret, jeg har sagt det finnes søramerikanere som blir irritert av at USAere bruker "America(n)" som definisjon på seg, sitt og sine. Og dette har jeg ettertrykkelig bevist*. Hadde det ikke fantes en eneste person i søramerika som anså dette som noen sak, ville det hverken vært nevnt i universitetsordboka eller businessguiden.

*bevist iflg ordboka, hva du måtte tro "bevis" betyr er revnende likegyldig. dessuten hjelper det ikke linke til wiki/bevis(naturvitenskap). Da kan jeg likegjerne kalle deg dum, og vise til http://no.wikipedia.org/wiki/Bevis_(jus).

Eller jeg kan vise til http://no.wikipedia.org/wiki/Bevis_(dokument) , som spesifikt sier at f.eks en offisiell businessguide eller en ordbok kan føres som bevis.

At du ikke evner å se et ords flere offisielle betydninger, sier en del om deg. At du heller ikke makter å forholde deg til korrekt norsk språk som definert av offisielle norske ordbøker, på et norsk fora, tilsier kanskje at du ikke bør uttale deg overhodet.

Ingen av de tre kildene jeg nevnte skrev noe som helst at de ble irritert av å høre noen si amerikaner. Ikke en eneste av dine kilder skrev det heller. Det er bare tull. Hovedpoenget ditt var at USA burde bytte navn for amerikaner, fordi det var forvirrende. Hovedpoenget ditt var ikke at de burde bytte navn, fordi sør-amerikanerene ikke liker det. Og, det betyr ikke noe om det var det ene eller det andre, du tar feil uansett.

Toth, hva driver vi med? Vi driver faktisk med naturvitenskap, fordi vi studerer mennesker. Tenk deg om før du skriver, da hadde du kanskje skrevet litt mer vettuge poster.

Dette er n'te og siste gang jeg siterer kildene du nekter å lese, og dermed beviser at du enten er uhorvelig ignorant, eller bare en lystløgner:

[..] exclusively to inhabitants of the United States should be avoided; this abusive usage is explained by the fact that U.S. citizens often use the abbreviated name América (in English, without an accent) to refer to their country. One should not forget that América is the name of the entire continent and all who inhabit it are Americans.

Nei, vi diskuterer ikke naturvitenskap:

Vitenskapene som regnes til naturvitenskapene, er:

astronomi,

biologi, :yes:

fysikk,

geologi,

kjemi.

Vi diskuterer samfunnsvitenskap og sosiologi. Og vi diskuterer skriftlige kilder, hvor "bevis(dokument)" er en langt mer anvendt definisjon av "bevis" enn "bevis(naturvitenskap)". Uansett spiller det null rolle, du kan ikke falsifisere min bruk av "bevis" så lenge den er gyldig i én av sammenhengene. Uansett hvor hardt du prøver. Det halmstrået knekker, get off it.

Toth, jeg tror du bør titte på din egen lenke og sette det i kontekst, ford det er et eller annet som har stoppet opp i hodet ditt. American har flere betydninger, wikipedia henviser til fire av dem. Det jeg sier er at det er ingen grunn til å fjerne den mest vanlige bruksformen, american, for amerikanere. Det er du som ønsker å fjerne den, men du har ingen argumenter for å gjøre det. Det eneste argumentet du har er at du har lyst til å plage USA, men skal du overbevise andre som ikke har de samme perverse tankene som deg, må du komme med ordentlige argumenter.

Toth, alt i den virkelig verden er vitenskap. For å vise deg hva vitenskap er http://en.wikipedia.org/wiki/Science

Les: "Scientific fields are commonly divided into two major groups: natural sciences, which study natural phenomena (including biological life), and social sciences, which study human behavior and societies." Du ønsker å finne ut hvordan sør-amerikanere tenker. Det er en vitenskapelig studie av menneske, og da bruker man vitenskapelige bevis. Det går ikke ann å bevise noe i vitenskap. Hadde du hatt litt mer mellom ørene, ville du ha forstått forskjellen mellom bevis og å bevise med en gang. Hvis du hadde hatt litt bedre argumenter, ville du ha sagt "beklager, jeg tok feil på dette punktet, men la oss gå tilbake til saken."

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke sitatet jeg refererer til i denne sammenhengen(bravo, du fikk en rett!). I denne sammenhengen refererer jeg til handelsguiden. Så.. Slutt å lyv, du er barnslig. :roll:

2.Sjekk definisjonen av paradoks du, du er jo flink med ordbøker. Majoriteten trenger ikke være enig for at søramerikanere skal være enig. Jeg sa aldri "søramerikanere flest".

3.Gjerne, men det fordrer helst at du slutter å forsure tråden med grunnløs kverulering.

Ja, men Toth, da. Vi har gått igjennom dette før, men tydligvis går alt det jeg sier til deg rett igjennom ørene dine. Det er etiketten når man driver business i brasil. Faktumet er at de færreste er handelsmenn, og handelsmenn kan oppføre seg annerledes på fritiden. Altså, det representerer ikke den jevne borger, forstår du? Derimot, det finnes gode kilder som representerer den jevne borger, de går imot deg.

For det andre, kaller du en business guide, en kongelig universitetsordbok. Ordbok høres ikke ut som en business guide. Forklar deg, eller lyver du igjen Toth? Jeg er litt lei av dette idiotiet. Tar du feil, innrømmer du det. Ikke sitter her og lyver og håper at jeg ikke skal legge merke til det.

2. Alle kildene som er vist frem i tråden, viser at sør-amerikanere ikke betegner seg selv som Amerikanere. Alle kildene viser at de betegner amerikanere som amerikanere. Det er derfor du står alene. Det er sikkert en eller annen ekstremist som er enig med deg, men majoriteten, også i sør-amerika er uenig.

3. Forsure tråden har du klart fint selv. Hadde du hatt litt mer mellom ørene ville jeg ikke vært så tøff mot deg, men hadde du hatt det ville du heller ikke ha hatt meningene dine.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg kaller ikke ordboken for en businessguide, hva tar du meg for? Ordboken og businessguiden er to forskjellige kilder. Igjen blottlegger du at du ikke har integritet til å sjekke dem, men bare sitter å raljerer etter eget forgodtbefinnende.

2. Alle kredible kilder som er fremvist i tråden kommer fra meg, og den viktigste på dette punktet, ordboken, presiserer at "America is the whole continent" og at ""American" is everybody living on this continent".

3. Du er overhodet ikke tøff, du er uprofesjonell, feilaktig bastant, ignorant, nedrig og full av både deg selv og feilene det medfører.

Toth, alt i den virkelig verden er vitenskap. For å vise deg hva vitenskap er http://en.wikipedia.org/wiki/Science

Du skjønner tydeligvis ikke forskjellen på hovedkategorien vitenskap og underkategorien naturvitenskap. Og du beskylder meg for å sno meg. Makan. :nei:

Det er du som ønsker å fjerne den, men du har ingen argumenter for å gjøre det. Det eneste argumentet du har er at du har lyst til å plage USA,

Ooog med den siste uakseptable stråmannen sier vi takk til deg. Du har vist så utallig mange ganger nå at du ikke leser hva jeg skriver, ikke respekterer fakta eller noe som helst annet utenfor ditt eget hode. Jeg har tålmodig forsøkt gjentatte ganger å hjelpe deg på sporet, men har nå innsett at din forknytthet er hinsides bedring. Av den åpenbare grunn ignorerer jeg herved dine innlegg(og nei, jeg vil ikke ta meg nær av at du anser dette som en seier, og innbiller deg at jeg har gitt meg. Det vil bare støtte min påstand. Go ahead).

Endret av toth
Lenke til kommentar
Jeg kaller ikke ordboken for en businessguide, hva tar du meg for? Ordboken og businessguiden er to forskjellige kilder. Igjen blottlegger du at du ikke har integritet til å sjekke dem, men bare sitter å raljerer etter eget forgodtbefinnende.

Du skrev dettte

Hvis de virker riktig så fornøyde, hvorfor fraråder de da å bruke "America(n)" om USA i sin kongelige universitetsordbok?

Dereter presiserer jeg at det er en løgn, de fraråder å bruke americano.

Dereter kommer du å sier at du egentlig snakket om business guide.

Ser du noe som ikke passer? Du tok feil enkelt og greit, du hadde glemt hva som stod i ordboken.

2. Alle kredible kilder som er fremvist i tråden kommer fra meg, og den viktigste på dette punktet, ordboken, presiserer at "America is the whole continent" og at ""American" is everybody living on this continent".

Toth, dette er tatt før. American betyr flere ting. Wikipedia referer til 4 forskjellige ting som american betyr og her viser lenken til en av dem. Det er ikke uvanlig at et ord kan bety flere ting. Du ønsker å fjerne en av definisjonene, fordi det kan skape forvirring. Det er hva diskusjonen handler om.

3. Du er overhodet ikke tøff, du er uprofesjonell, feilaktig bastant, ignorant, nedrig og full av både deg selv og feilene det medfører.

Toth, alle forsøkene dine på drittkasting er barnslige og slår tilbake på deg selv. Du toppet kaken når du skrev "du er 14 år". Hva med å faktisk gi noen gode argumenter.

Du skjønner tydeligvis ikke forskjellen på hovedkategorien vitenskap og underkategorien naturvitenskap. Og du beskylder meg for å sno meg. Makan. nupe.gif

Man bruker samme metode i naturvitenskap din gjøk. Det er en grunn til at den heter vitenskapelig bevis. Vitenskapelig metode. Du tok feil, nå drar du opp halmstrå.

Ooog med den siste uakseptable stråmannen sier vi takk til deg. Du har vist så utallig mange ganger nå at du ikke leser hva jeg skriver, ikke respekterer fakta eller noe som helst annet utenfor ditt eget hode. Jeg har tålmodig forsøkt gjentatte ganger å hjelpe deg på sporet, men har nå innsett at din forknytthet er hinsides bedring. Av den åpenbare grunn ignorerer jeg herved dine innlegg(og nei, jeg vil ikke ta meg nær av at du anser dette som en seier, og innbiller deg at jeg har gitt meg. Det vil bare støtte min påstand. Go ahead).

Hjelpe meg på sporet. Betyr det, å bli deg. Beklager for at jeg ikke vil gå inn i din idiotiske tankegang. Skal jeg fortelle deg noe, hvis du ønsker å avslutte en diskusjon, svarer du ikke. Dette er tredje gangen du skal "avslutte" diskusjonen, men når du ser hvpr dårlig lys du blir satt i, velger du å forsette. Forsetter du nå?

For å oppsummere din fantastiske tankegang.

- Amerikanere, bør bytte navnet "americans".

- Det er like naturlig at de heter USA-ians som at svensker heter svensker.

- De bør bytte navn, fordi en business guide, skriver at i offesielle møter bør man ikke si "america" (det verste er at den sier faktisk ingenting om å kalle seg amerikanere).

Jeg sier at de ikke bør bytte navn, fordi

- Det er et navn de har hatt de siste 220 årene. Det er litt sent å bytte nå, og argumentene må være ufattelig gode for at det skal skje.

- USA står for United States of America. Altså, det er veldig naturlig å kalle seg amerikaner

- Det er ingen godt alternativ, som igjen gjør at argumentene må være enda sterkere.

- Det eksisterer ingen problemer. Når har du hørt noen snakke om "americans" og faktisk ikke ment folk fra USA. Alle kildene som ble gitt viste at de anså seg selv som americanos, men ikke som Americans.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...