Thomasss90 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Ønsker å sette å en FTP server med Ubuntu, så i den forbindelse har jeg et par spørsmål. Det jeg ønsker å ha på serveren er et grafisk grensesnitt der brukeren skal ha mulighet for å gå inn på en ipadresse/domene og få opp en innlogging. Det er også en hovedbruker på serveren som skal ha tilgang til å logge seg på serveren, laste opp bilder som de andre brukerene skal ha tilgang til, han skal også ha mulighet for å legge til brukere og sette rettigheter (slik at kan gi spesifikke mappetilganger til hver enkelt bruker)på brukerene. Noen som har noen guider, tips eller lignende slik at jeg kan få dette opp å gå? Endret 22. oktober 2009 av Thomasss90 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 hmmm wzdftpd ? (det er den jeg syntes er lettest å sette opp på linux da den har egne konto instillinger og bruker ikke OS'et sine) Brukerene kan bare bruke en normal ftp klient på sin pc til å få det "grafisk" og "pent". Lenke til kommentar
Thomasss90 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 hmmm wzdftpd ? (det er den jeg syntes er lettest å sette opp på linux da den har egne konto instillinger og bruker ikke OS'et sine) Brukerene kan bare bruke en normal ftp klient på sin pc til å få det "grafisk" og "pent". Jeg ønsker at brukeren skal ha mulighet for å få ta i serveren via nettleseren, det var hvertfall det de ønsket og det var det jeg så for meg. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det enkleste blir å sette opp Apache og mySQL, og så sette opp en php front-end for ftp. Du kan finne mange gode og gratis front-ends på f.eks. http://www.hotscripts.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå