Gå til innhold

Har telenor svindlet meg?

vepe

Anbefalte innlegg

For litt over en måned siden flyttet jeg til et nytt sted. Et sted som ikke har internett. Et mobilt bredbånd var en god løsning, så jeg dro til Telekiosken og kjøpte det. Der fikk jeg vite om de tre forskjellige abonnomentstypene, og jeg valgte selvfølgelig det "beste", den "uten grenser" og den med fast pris i måneden, Telenor Natt&Dag. Men for bare 2 dager siden fikk jeg brev at Telehor hvor det sto at jeg hadde brukt internetten for mye! De mente at jeg ikke skulle bruke mer enn 5gb i måneden, og jeg hadde bare brukt 30gb. Hvordan i all verden skal man klare seg med bare 5gb i måneden når du bruker nettet og er fult avhengig av det? Det står ingenting om en grense i kontrakten, men de nevner at jeg er bindt opp mot et "punkt 13" i telehor mobil lover.

-Kan noen finne ut hva punkt 13 er, og kanskje også forklare hva de mener med det som står der? (i tilfelle jeg er for dum til å forstå)

-Og har de lov til å lyve om at det ikke finnes begrensninger når det faktisk gjør det?

Til deg som tar deg tid til dette, tusen hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

har ikke dette noe med ulovlig ned lastning å gjøre?

mener og huske at Telehor setter ned hasstigheten hvis de mistenker ulovligheter, og de mener vell at 30gb i mnd er det noe snusk med.

Lenke til kommentar
Spesielle vilkår for Mobilt Bredbånd

Følgende spesielle vilkår gjelder for Mobilt Bredbånd

Videresalg og lignende

Tjenestene kan ikke selges, leies ut, eller på annen måte gjøres tilgjengelig for tredjemann, verken mot vederlag eller gratis.

Forbehold om overføringshastighet

For å sikre at alle våre kunder opplever tilgang til og god ytelse på Mobilt Bredbånd, forbeholder Telenor seg retten til å begrense overføringshastigheten for Mobilt Bredbånd til maksimum 100 kbit/s dersom bruken overstiger fem GB per kalendermåned i to måneder eller mer.

Begrensingen gjelder ikke bruk av Trådløs Sone (WLAN). Begrensningen i hastighet vil gjelde i maksimum 30 dager.

brodern endte opp i akkurat samme situasjon som deg, flyttet til leilighet uten innlagt nett og skulle bruke mobilt bredbånd til han fikk linje.

selgern i telekiosken skrøt over hvor fantastisk tilbudet var uten noen begrensninger, så kommer telenor i ettertid og sier det er begrensning som de har skrevet på sin side men ikke i avtalen for produktet eller informert av selger.

virker litt shady synest jeg.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
har ikke dette noe med ulovlig ned lastning å gjøre?

mener og huske at Telehor setter ned hasstigheten hvis de mistenker ulovligheter, og de mener vell at 30gb i mnd er det noe snusk med.

Nei, det er ikke TV her heller. Jeg bruker nett-tv på nrk ganske ofte. I tillegg laster jeg ned filer i jobbsammenheng eller laster ned musikk jeg har betalt for.

Lenke til kommentar

Disse mobile bredbåndene er ikke ment til nedlastning! Uten begrensninger, betyr at du ikke må betale mer etter et vist antall MB eller når på døgnet du kobler opp. Det finnes jo begrensning på nettet, så hvis det er tydelig at du bruker det til mer enn det er laget for. Vil de ta tiltak.

Det kan godt være at du har blitt missledet til å tro at mobilbredbånd kan erstatte vanlig bredbånd, men det er ikke tilfellet. Det er laget for surfing og "kontor" bruk ;)

Lenke til kommentar
Disse mobile bredbåndene er ikke ment til nedlastning! Uten begrensninger, betyr at du ikke må betale mer etter et vist antall MB eller når på døgnet du kobler opp. Det finnes jo begrensning på nettet, så hvis det er tydelig at du bruker det til mer enn det er laget for. Vil de ta tiltak.

Det kan godt være at du har blitt missledet til å tro at mobilbredbånd kan erstatte vanlig bredbånd, men det er ikke tilfellet. Det er laget for surfing og "kontor" bruk ;)

ICE derimot, de er mer beregnet på hardcore Intenetbruk.

Lenke til kommentar

problemet ligger vel i at selgerne presenterer de som en erstatning for standard bredbånd og sier du ikke har noen begrensninger når du faktisk har det.

kan jo umulig være helt lovlig håndheve den begrensningen når det ikke blir nevnt verken selger eller står i den skriftlige kontrakten du inngår med telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...