motsatt Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Hei folkens! Jeg kan begynne enkelt med å forklare situasjonen min. Har 12stk eksterne 3,5 harddisker uten kabinett.. Skulle gjerne ønske jeg hadde råd til å bygge meg en gigantisk server og puttet alle diskene inn der men desverre er ikke det tilfellet Så i skrivende stund ligger alle harddiskene i en hylle stablet uten noen form for beskyttelse eller tildekkelse (f.eks. antistatisk pose osv..). Så det jeg nå lurer på er om folk har noen geniale løsninger/ idéer om hvordan jeg på enklest mulig måte kan lagre harddiskene mine trygt uten at det skal koste all verden. Er åpen for stort sett det meste av kreative seriøse forslag. F.eks. håndkle osv. er ikke aktuelt Edit: Skrivefeil ><' Endret 22. oktober 2009 av motsatt Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Har 12stk eksterne 3,5 harddisker uten kabinett Hva betyr dette? Ekstern pga den ikke er i pcen akkuratt nå? Slike? (se bort ifra kontak/type) Endret 22. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det der er en 2.5" WAR Du må nok belage deg på å bruke litt penger, det du kan gjøre er å kjøpe o-ringer/tykke strikker. Spikre opp to planker med passende mellomrom og henge opp harddiskene. Dette tror jeg blir den billigste varianten. Ellers kan du kjøpe de stål båndene med skrue hull og skru hardisken fast i slike. Da står det nesten av seg selv, men en liten kasse hadde vært smart.. Lenke til kommentar
motsatt Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Er i grunn 12stk 3,5 intern s-ata disker, og ja ekstern i form av de ikke er i noen maskin for øyeblikket Har lest om de o-ringene.. Synes kanskje det virker mere praktisk om jeg skal ha de inn i en maskin og senke støynivået? Men for all del.. Overhodet ikke dumt om jeg hadde klart å skru sammen en egen hylle for å tilpasse det o-ringer.. Hmm.. Har forresten sett dette: En form for silikon beskyttelse man kan legge rundt harddiskene.. Finner ikke noe sted man kan kjøpe dem separat da.. Noen som vet? Tar gjerne imot flere forslag! Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (se bort ifra kontak/type) Det der er en 2.5" WAR Er du ute etter "billig" saa er vel antistatisk-pose billig? Skal de ligge i en hylle, og ikke bli skadet, hvor ofte bruker du dem? skal de flyttes?ligge synlig? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Du kan vel kjøpe en vanlig CD hylle på IKEA, disse er vel akkuratt breie nok til at du kan henge opp harddiskene i o-ringer Lenke til kommentar
motsatt Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg tenker på noe som kan skåne hardiskene fra skader i lengden. Jeg bruker stort sett alle harddiskene i løpet av kortere perioder ettersom det meste av arbeidet mitt ligger på dem. (Filmredigering osv..) Jeg jobber med forskjellige harddisker og det er jo ikke til å se bort ifra at det blir jo en del flytting rundt på de til tider. Antistatisk pose tror jeg ikke vil skåne dem så veldig fra skader og lignende. Synes nesten en sånn silikon løsning med en form for stabling/ plassering i ikea hyller kunne vært noe å gå for.. Hmm.. Noen som vet hvor sånne silikon "trekk" eller harddiskbeskyttere evt. kan kjøpes? Har prøvd å søke etter det forgjeves.. Ser nesten ut som om man bare får kjøpt det ferdigmontert på en harddisk? http://www.amazon.com/Cavalry-Removable-St...8591&sr=1-2 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Den var jo uber dyr, men går ut i fra at det er med harddisken. Det som kan være en mulighet, er å kjøpe CD hyller og litt lange skruer. Da vil du kunne plassere harddiskene rett inni hyllen =) Lenke til kommentar
motsatt Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Den var jo uber dyr, men går ut i fra at det er med harddisken. Det som kan være en mulighet, er å kjøpe CD hyller og litt lange skruer. Da vil du kunne plassere harddiskene rett inni hyllen =) Aha! Det er akkuratt sånne tips som det her jeg trenger! Herlig Av og til tenker man så komplisert på egenhånd Har forresten laget en skisse på hvordan en o-ring hylle kunne sett ut: Ser vel ikke så altfor galt ut? Må innrømme at den er en billig og det ser absolutt ut til å være solid også.. En idée kunne jo vært å kjøpe hylle og lange skruer, men evt. bare tre en form for gummi over skruene.. Da skåner jeg jo harddiskene og får en god plassløsning i hylla.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jepp, jeg tror det der vil være det beste alternativet Lenke til kommentar
motsatt Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Da får jeg si takk for all hjelp! Ser ut til at jeg går for en hylle løsning med enten o-ring eller lange skruer med gummi på Hvis resultatet blir bra skal jeg poste noen bilder av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå