Gå til innhold

Tips til ka ei kan srive om til hovudoppgave

Anbefalte innlegg

Går på andre året på IKT å no har vi fått i oppgave å skrive om kva som helst egentlig. Dei fleste har tatt hardisk, minn osv. Eg tenkte eg skulle skrive om P2P men finne ikkje so mykje informasjon om det. Har dere et tema som ei kan skrive om? kan ver allt frå hardwear til softwear.

Thank For Any Help :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å skrive om folk som benytter forum til å få hjelp/svar til skoleoppgaver de ikke klarer selv? Konsekvensene å få folk til å gjøre arbeidet for deg hele tiden osv. ;)

Seriøst. Kan virke jeg er en "drittsekk" nå, men er ikke meiningen. Med dagens teknologier er det utrolig lett å søke frem til svar på nettet sammenlignet til tilbake i tiden hvor vi måtte løyse oppgaver selv, og snakke med læreren.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

No veit eg ikkje heilt nivået på ei hovudoppgåve for andreårs-IKT elever.

Men ut frå at det er nok å skrive om harddisk så kan aktuelle problemstillinger være:

1: P2P Historisk. (bruk, tanken bak ......)

2: P2P Teknisk. (Ulike protokoller, detalj forskjeller mellom ulike p2p-protokoller)

3: P2P Bruksformer. (overorna teknisk , fordeler, ulemper, problemer)

4: P2P Juridisk (lovligheit, bruk, problemer)

1 er nok den enklaste, 2 gir nok gode plusspoeng innan nettverk og protokollforståelse

3 blir meir samfunnsfagleg, 4 er nok den tyngste samtidig som den er nok ein del utanfor fagemnet.

Slikt sett er 1 plankeoppgåva mens 2 kan bli den tunge og god karakter oppgåva.

Lenke til kommentar

AvidGamer: tru du missforsto litt det jeg skrev, mente liksom att nokken skulle gi mei et godt tema som jeg kunne skrive om :) å det er sant att folk ikke skal bruke forma til å skaffe seg en stil f.eks, men ja et tema var det jeg var ute etter liksom :)

Jankee: har prøvd å søke litt rundt om det, men finne liksom ikke noe som er bra. Tenkte litt på å skrive om ubunt, siden det komer ut en ny verson om ikke så lenge :)

Men vist noen kommer på et bedre tema so "jippi" :D

er elendig på å begynde å skrive, men når jeg har starta går det som barre juling :D

BTW: tru jeg har posta litt feil, men fant ikke vor jeg skulle poste den :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...