Gå til innhold

Stargate Universe - Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Har aldri egentlig fulgt med på noen Stargate / Battlestar, lignende serier før.. men, begynte på denne av en eller annen grunn.. og må si jeg likte den veldig godt! :)

Selv fikk jeg en "Mass Effect" -feel over denne, som er for meg veldig så positivt!

Hva synes der? :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis dårligere, men som du sier, anderledes. Jeg får en litt annen "følelse" av serien om du skjønner. En annen atmosfære.

Om den er dårligere eller bedre jevnt over er vanskelig å si enda. SG1 var jo ikke all verdens å skryte av hele tida den første sesongen heller liksom. Må se utviklingen. Er alt for få episoder som har kommet til å dømme hele serien. Så langt liker jeg den. Jeg vet hvertfall at jeg kommer til å følge med videre.

Lenke til kommentar

Helt enig med L4r5 her. Den gir riktig nok ikke samme gode SG-1 følelsen, men det er heller ikke hva den prøver på. Riktig nok så er det ikke mulig å si hvor bra den vil være, men jeg ser helt klart et potensiale. Satser bare på at den holder seg noenlunde nærmere SG-1 enn BSG.

Når det kommer til karakterene så syntes jeg heller ikke de er særlig spesielle. Det var heller ikke SG-1 sine etter de 4 første episodene (sett bort ifra tidligere show som Macgyver som gjorde O'neill til noe spennende :grin: )

Mangler forøvrig en e i universe.

Endret av Soreng
Lenke til kommentar

Eg synes SGU har hatt ein betre seriestart enn både SG-1 og SGA. Som sagt hadde SG-1 ein relativt rolig start, som brukte tid på å gjøra hovedpersonane meir dype (dei visste jo at dei hadde to sesongar). Eg har god tru i SGU, men som sagt er det langt ifrå samme serien som SG-1 og SGA.

Lenke til kommentar
Eg synes SGU har hatt ein betre seriestart enn både SG-1 og SGA. Som sagt hadde SG-1 ein relativt rolig start, som brukte tid på å gjøra hovedpersonane meir dype (dei visste jo at dei hadde to sesongar). Eg har god tru i SGU, men som sagt er det langt ifrå samme serien som SG-1 og SGA.

ja man kan vel ikke forvente så mye på 5 episoder, men synes karakterene har begynt og vise seg godt nå, og handlinga er god. er godt fornøyd til nå :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Synes serien er ganske bra, med unntak i han svarte som absolutt skal denge folk (er kun en stk svart fyr i hovedgjengen, så svart blir kun brukt som beskrivelse).

Vi har også en egen tråd for Stargate.

synes han svarte er litt kul hehe :) , litt wacko til tider menmen, ellers hadde han vel ikke noe i millitæret og gjøre :D , jau det jeg tenkte på var det at ser ut som det har tatt heeeeeeilt av i stargatetråden om stargate universe..synes bare selv at de to burde vært adskilt, menmen..

Lenke til kommentar

For at mine forhåpninger skal bli skrudd opp, forventer jeg at det skjer noe snart. Til nå har det jo vært.

1. Hjelp, vi har et problem

2. Ute av FLT, dra til en ny planet

3. Finne noe de kan bruke på å løse problemet i punkt 1 på planeten.

4. HJEEEELP, de må skyndte seg før skipet drar videre

5. Alt ender godt, skipet drar videre

eller:

1. problem

2. problemet løses

3. en mulig løsning på å komme hjem blir funnet

4. den nye løsningen blir prøvd ut, uten hell

5. alt tilbake til start.

Synes ærlig talt at serien blir for ensformig og alt for forutsigbar. Likevel, så er det kun vist 6 episoder så jeg kommer til å forsette å følge med på serien. men håper virkelig handlingen blir litt annerledes snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...