Mannen med ljåen Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvis en ungdom har fått bil-lappen i dag, har han prøvetid på to år... Får han store problemer hvis han blir tatt på trimmet moped på disse to årene? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Nei, det tror jeg ikke. For du får ikke utsettelse på bilførerkortet om du blir stoppa med trimma moped før du får lappen. Er bare hvis du kjører uten lappen på moped at du får det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Høres bra ut. Hvis noen er uenig, vannligst si fra. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvorfor kjøre trimmet moped, når man har fått billappen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Fordi man ikke disponerer egen bil enda, kanskje? Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Eventuelt fordi det å kjøre 2hjuling er ufattelig moro? Bil er framkomstmiddel, moped er leketøy! Endret 22. oktober 2009 av LegitSuperstar Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Neh. Mopeden er bare et mindre konfortabelt kjøretøy. Den er ikke til lek. men den er det eneste som er tilgjengelig. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvis en ungdom har fått bil-lappen i dag, har han prøvetid på to år...Får han store problemer hvis han blir tatt på trimmet moped på disse to årene? I utgangspunktet ryker førerkortet i prøvetiden uavhengig av hva du kjører med, så lenge overtredelsen er stor nok til at du kan miste lappen. Førerkortet ditt kan ryke ved første overtredelse med trimmet moped, men hovedregelen er at det skal gjentatte overtredelser til (tapsforskriften § 2-5 pkt 16). Jeg forutsetter her at det eneste han blir tatt for er trimming. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg snakker om hvis man respekterer veiens fartsgrenser som om 45-regelen ikke fantes. Uansett max 75. Lenke til kommentar
Virion Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Søke om omregistrering av mopeden så den blir lovlig? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Søke om omregistrering av mopeden så den blir lovlig? Du kan ikke omregistrere en moped til feks. 70cc 80cc osv Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hvorfor ikke? Hvis jeg river av produsentens logo, og starter et aksjeselskap, går gjennom hele papirmølla... På en eller annen måte må jeg jo kunne overbevise dem om at dette er en motorsykkel? Jeg må vel bytte ut en del komponenter. Men må motoren skiftes? Er det en minimumgrense for motorstørrelse i en lett motorsykkel? Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ramme nr? Lett sykkel er vel 125. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Ramme nr? Lett sykkel er vel 125. maks 125kubikk ikke minimum... husker det ble sagt at Suzuki RMX(moped) hadde samme ramme og bremser som RM80 når jeg drev å rulte gata med moped(2000 - 2002) Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Joda, men ramme numret er jo individuelt, er det ikke? Om de søker det opp får de vel opp info om sykkelen, hvor den ble lagd, cc, modell osv. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Joda, men ramme numret er jo individuelt, er det ikke?Om de søker det opp får de vel opp info om sykkelen, hvor den ble lagd, cc, modell osv. jo det er indeviduelt, men vis du kan få dokumentert at samme rammetype er brukt på kjøretøy med mer kubikk/effekt så burde det ikke være umulig å få godkjent mopeden om til motorsykkel... Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 uansett må du ha lett-motorsykkel lappen, om du skulle starte et eget AS, så koster dette deg _minimum_ 100k i aksjekapital, å da er det vell greiere og bare kjøpe en bil? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvem har sagt at man må ha AS for å registrere firmakjøretøy? Enkeltmannsforetak holder i massevis, og da trenger man ingen aksjekapital. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvem har sagt at man må ha AS for å registrere firmakjøretøy? Enkeltmannsforetak holder i massevis, og da trenger man ingen aksjekapital. er da ikke firmabil vi snakker om men å klasse om moped til motorsykkel Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg bare lurer på hva som må til for å omregistrere en moped som motorsykkel. Kan jeg gjøre enorme endringer på den? Eller må jeg smelte den om? Hviler det en moped-forbannelse over atomene i mopeden, som gjør at den aldri kan bli motorsykkel? Hva må til for at en Peugeot Speedfight blir lett motorsykkel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå