Gå til innhold

Sende regning til USA - stjålet bilde

Anbefalte innlegg

Akkuratt mine tanker rundt temaet. :)

Du eier rettighetene på det du selv har laget. Det kan ingen ta fra deg, utenom deg selv som da må gi fra deg retten på eget initativ.

Derimot om ting blir fjernet og om hva du har krav på av kompensasjon etc vil evt være logivningen i det landet hvor vedkommede/firma som har brutt opphavsretten som gjelder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da melder jeg om jeg og amerikaneren er kommet til enighet - jeg får forholdsvis greit betalt for bildet, samt at han kjøper 3 bilder til av meg - som gjør at jeg tilsammen får ok betalt.

PS

betaling via PayPal (siden det tross alt var utgangspunktet for tråden)

Egentlig så er det bare bullshit og forlange betaling for ett bilde, 90% av dere laster ned musikk men dersom noen bruker ett bilde dere har tatt så lager dere ett helvete!

Lenke til kommentar
Da melder jeg om jeg og amerikaneren er kommet til enighet - jeg får forholdsvis greit betalt for bildet, samt at han kjøper 3 bilder til av meg - som gjør at jeg tilsammen får ok betalt.

PS

betaling via PayPal (siden det tross alt var utgangspunktet for tråden)

Egentlig så er det bare bullshit og forlange betaling for ett bilde, 90% av dere laster ned musikk men dersom noen bruker ett bilde dere har tatt så lager dere ett helvete!

Så da skal de 10 resterende prosentene gi bort bildene sine fordi andre laster ned musikk?

Tror det er ekstremt få av fotografene her som laster ned musikk og bruker musikken sin for å selge sine egne produkter.

Lenke til kommentar

Den mest idiotiske sammenligningen jeg har hørt !

For å si det sånn, OM jeg laster ned en Pearl Jam låt og hører på den i min egen bil, så driter Pearl Jam i det. Samme, som at om du laster ned ett av mine bilder og bruker det som skjermsparer eller henger det på veggen i stua di - så driter jeg i grunn i det.

Men, om jeg sampler Pearl Jam låta, og lager en låt og prøver å selge denne - da bryr de seg og krever penger av meg. På samme måte som at når noen bruker mine bilder i aviser/reklamer - jeg da bryr jeg meg og krever penger for bruken !

Før du kommer og er storkjefta - sett deg inn i saken

PS : du er velkommen hjem til meg for å se CD samlinga mi hvilken dag som helst - alt kjøpt i butikk !

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...