Talgtapp Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei Tiden er overmoden for en oppgradering av datautstyr. I første rekke tenkte jeg å bygge en maskin basert på Intel Core i5 750. Maskinen skal hovedsaklig brukes til jobb og kjøre Adobe CS4 (Photoshop/illustrator/indesign) blir muligens litt spilling også. Stabil og kraftig ytelse er det jeg er ute etter. Der etter må jeg velge hovedkort, håpet å finne et P55 til rundt 1000,- Gigabyte GA-P55-UD3 ser interessant ut. Asus P7P55D er en annen kandidat. Nå er det så lenge siden jeg satte meg inn i pc teknologi sist at jeg har falt litt av lasset. Jeg tar gjerne imot andre forslag til kort og eventuelle features jeg bør se etter. Hva slags ram bør jeg velge? Tipper 4-6Gb burde holde til å begynne med. Jeg ser ikke helt poenget med å punge ut masse penger på dyr ram som ikke gir noen serlig ytelsesforskjell. Her må jeg innrømme at jeg er litt forvirret, hvilke spenninger, frekvenmser osv skal jeg velge? cpu, hovedkort og ram er det første jeg ønsker å spikre, resten av innholdet bestemmes etter hvert. Kan også nevne at jeg vurderer å kjøpe en SSD til å ha Os og applikasjoner på. Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 er litt dyr men virker solid, finnes det bedre valg? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Noen andre får svare på hardware i den prisklassen men rammen må iallefall være 1,65v Lenke til kommentar
Talgtapp Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB Kjører i 1,65V og har XMS støtte. Noen som har noen formening om hvor nyttig XMS er? Leste at man kunne ha forskjellige profiler til minnet, dvs enkelt skifte mellom forskjellige hastigheter, finnes det flere fordeler? Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Kan også nevne at jeg vurderer å kjøpe en SSD til å ha Os og applikasjoner på. Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 er litt dyr men virker solid, finnes det bedre valg? Pris/Ytelsesmessig finnes det kanskje bedre valg, men ytelsesmessig vil jeg si at det ikke finnes noe bedre alternativ Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Du vil neppe angre på intel 2gen SSD, jeg har den og det er den som er i vinden nå i SSD-tråden. Den er rett og slett helmax. (ikke reklame) Lenke til kommentar
Talgtapp Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Du vil neppe angre på intel 2gen SSD, jeg har den og det er den som er i vinden nå i SSD-tråden.Den er rett og slett helmax. (ikke reklame) Har siklet på SSD en god stund! Har lest litt mer om ram til i5, virker ikke som det er så mye å velge på ennå, i hvert fall ikke om man vil ha XMS. Jeg kommer sansynligvis bare til å kjøre moderat overklokking. Har noen link til en guide som viser ytelsesforskjellen på ram i i5/i7 oppsett, med henblikk på frekvens og latency? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå