sinnaelgen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 hadde du forstått det bedre hvis jeg skrev at det ikke fungerte direkte i W7 , men at det måtte kjøres gjennom et tilleggsprogram som visualisering ? når du skriver ca 99% er det ironi eller ? jeg regner med at du mener ca 100% Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 det betyr altså at de som MÅ bruke gamle programmer som ikke støttes direkte i W7 i praksis blir tvunget til å velge W7 pro ( en av versjonene der ) ? Xp mode er xp virtualisert. Når du starter et program fra startmenyen, så startes den virtuelle maskinen, og så blir den liggende usynlig, med bare programmet og tray icons synlige, det er ingen teknisk forskjell mellom xpmode, vmware, virtual pc og virtualbox. Xp mode er bare litt mer integrert. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Men nå skal det sies at de færreste av privatbrukerene har så gamle og sære programmer at du MÅ ha XP Mode. Derfor er XP Mode mer beregnet på firmaer som har spesialdesignete programmer som ikke lar seg oppgradere på 1-2-3. Tror vi er nede på promillenivå av brukere her. Og i bedrifter er det faktisk applikasjoner som krever gammel IE som er hovedproblemet. Normale programmer går nok greitt. Det er ca 99% av alt som er "ikke direkte støttet" som fungerer pent uansett, så ikke tråkk i salaten med direkte uttalelser. Regner med at den 1 % faktisk er så håpløse programmer at de bør kastes uansett. Programmer er så vidt jeg ser et minimalt problem, større er problemet med spesiell hardware av gammel karakter. når du skriver ca 99% er det ironi eller ?jeg regner med at du mener ca 100% Man kan aldri garantere at alt fungerer, av de millioner av program som er laget til Windows, særlig XP, vil vi nok finne noe som ikke virker, så det er langt bedre å si ca 99 % enn ca 100 %. Har intet med ironi å gjøre. F.eks min 7 år gamle SPSS studentlisens virker ikke. Med prisen på SPSS kjøper man ikke ny lisens om man kan unngå det. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg kan ikke huske å hatt problemer med annet enn hw-styringsprogrammer (for eksempel asus aibooster til m2n32sli, et am2 hovedkort, men overclocking med direkte interface til bios og viftestyring støttes altså ikke i vista/windows 7. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) bolson :jeg tror du misfor stod meg litt. 99% er ca 100%. det blir jo så ca det samme som å si ca omtrent mange. :grin: altså litt smør på flesk 1 % av programmene kan altså med stor sikkerhet sies at de ikke virker. finnes det noen liste noen sted over slike programmer ? det ligger kanskje inne på en av sidene til Microsoft ? Endret 29. oktober 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 100% er alle, 99% er nesten alle, en stor forskjell. Uansett så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare laster det ned og prøver det i opp til 30 dager. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 1 % av programmene kan altså med stor sikkerhet sies at de ikke virker.finnes det noen liste noen sted over slike programmer ? det ligger kanskje inne på en av sidene til Microsoft ? Nope, og den vil aldri eksistere. Lista vil ikke bli lagd fordi den ikke er interessant, men programmer som ikke virker og mange bruker vil kanskje noen sette opp et stort skilt om. I disse situasjoner er det bare 1 ting å gjøre samme faen: Teste og se om det virker. Men, jeg kan si at 100% av hva som kjører på Vista kjører på Win 7 siden det er samme OS. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 det er nok en del som også vil protestere på at W7 er vista i trimmet utgave . jeg ville nå ha kalt det for vista 2 . slik som det burde ha vær fra begynnelsen Microsoft har altså ikke kalt det for Windows 6,5 men Windows 7 nettopp for endringen skal være store. Flimzes: når ikke Windows 7 upgrade advisor ikke funger hos meg så vil neppe w7 heller gjøre det. det programmet kjørete nok i minst 15 minutter uten at det kom videre. her har jeg tenkt å kjøpe meg en ny pc , men er som mange andre usikker på hva som virker og ikke virker av de programmene jeg bruker. det er derfor jeg er interessert i en liste med unntakene. lenge var det også usikker om jeg også måte kjøpe meg en ny skriver men det virker som jeg slipper det foreløpig jeg har en bror som trenger help med pcen av og til. Og har av den grunn spekulert på det med fjernhjelp. Windows skulle ha dette innebygget , men ikke for hjemme hjemmeversjonene. her er jeg ikke interesser i betale penger for det Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 jeg har en bror som trenger help med pcen av og til. Og har av den grunn spekulert på det med fjernhjelp.Windows skulle ha dette innebygget , men ikke for hjemme hjemmeversjonene. her er jeg ikke interesser i betale penger for det Hvis du tenker på muligheten til å ta over pcen via Remote Desktop, så er den kun tilgjengelig i Pro og Ultimate versjonen ja. Men det er jo ikke den beste metoden å fjernstyre pcer på da over nett, for brukeren (i ditt tilfelle din bror) vil ikke kunne se hva du gjør siden kun en bruker kan være pålogget til en hver tid. Du kan selvsagt ta over pcen, fikse feilen, og så la ham logge på igjen... Du må også ha et program som passer på å oppdatere IP adressen, for de fleste har jo dynamisk IP adresse fra sin internett leverandør. Og så må du eventuelt åpne brannmur og ruter for dette. Jeg har denne muligheten her hjemme på en virtuell pc (som gir meg tilgang inn på nettet mitt her hjemme), men ville vel anbefalt andre løsninger for fjernhjelp. Og jeg vil påstå at det er billigere å bruke programmer spesielt laget for dette formålet enn å kjøpe Pro eller Ultimate og ikke Home Premium, om dette er hovedargumentet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Fjernhjelp finnes vel i windows live messenger uavhengig av versjon? At upgrade advisoren henger er vel ikke noe nytt, har aldri sett at den har fungert hverken til vista eller windows 7. Men hvis du tror det er lettere å spørre her om dine gamle ukjente programmer funker enn å bare prøve selv så er det vel greit nok. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) angående fjernhjelp så ville det ha vært en fordel om man så hverandres skjermbilde på begge pcene . man burde heller ikke være avhengig av Windows versjon. i tillegg så må eventuelt den prisen jeg betaler for den muligheten kunne forsvares . det gjør det neppe med pro versjonen. grunnen til at jeg spør så mye om de gamle programmene ville virker med W7 er at jeg ville være mest mulig forbered når jeg går over til W7 versjonen. her er det erfaringene til dere som har prøv W7 som gjelder med W7 blir det også ny pc , men jeg vil vente litt med det kjøpet. Endret 30. oktober 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Men nå skal det sies at de færreste av privatbrukerene har så gamle og sære programmer at du MÅ ha XP Mode. Derfor er XP Mode mer beregnet på firmaer som har spesialdesignete programmer som ikke lar seg oppgradere på 1-2-3. Tror vi er nede på promillenivå av brukere her. Og i bedrifter er det faktisk applikasjoner som krever gammel IE som er hovedproblemet. Normale programmer går nok greitt. Om du baker inn programmer i form av spill, så er nok tallet på brukere som har problemer endel større. AtW Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) angående fjernhjelp så ville det ha vært en fordel om man så hverandres skjermbilde på begge pcene .man burde heller ikke være avhengig av Windows versjon. i tillegg så må eventuelt den prisen jeg betaler for den muligheten kunne forsvares . det gjør det neppe med pro versjonen. grunnen til at jeg spør så mye om de gamle programmene ville virker med W7 er at jeg ville være mest mulig forbered når jeg går over til W7 versjonen. her er det erfaringene til dere som har prøv W7 som gjelder med W7 blir det også ny pc , men jeg vil vente litt med det kjøpet. Da glemmer du Remote Desktop . Og bruker TeamViewer . Man trenger ikke dynamisk dns , ikke brannvegg oppsett , for å bruke TeamViewer . Det er gratis å bruke for privatpersoner og man ser skjermbilde til assistenten som er inne. http://www.teamviewer.com Endret 31. oktober 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Da glemmer du Remote Desktop .Og bruker TeamViewer . Man trenger ikke dynamisk dns , ikke brannvegg oppsett , for å bruke TeamViewer . Det er gratis å bruke for privatpersoner og man ser skjermbilde til assistenten som er inne. http://www.teamviewer.com Eller LogMeIn.com Same same but different... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå