sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 nå forsøker nå for andre gang å skrive inn noe her før alt forsvinner. jeg for søker altså å finne ut om jeg trenger en versjon av windows 7 som støtter xp modus hvis jeg kjøper meg ny pc . her lurer jeg på om gratis programmet Turbo dlphi kan brukes direkte i vista eller W7 ? turbo delphi er egenlig fra 2006. jeg bruker det på min windows xp alternativet er å kjøpe en versjon som virker i W7. for tiden for jeg ikke undersøkt hva det koster ( alfacode. no sine sider ser ut til å vær nede ). sist jeg var der så virket de som miste prisen lå over 3 tusen kro for de billigste kjøpe versjon alternativet lazaus virker til å være for lite ferdig utviklet til at jeg synes det er noe alternativ . kan dette brukes i vista eller W7 ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Et program fra 2006 burde du i høyeste grad kunne kjøre i Windows 7, kan ikke skjønne noe annet. Men om det funker i 64bit W7 er jo en annen sak, til og med jeg tror det også skal kunne gå. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 det høres bra ut. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har hatt vista premium 32-bit siden jul.. De siste månedene har jeg slitt mye med at "windows utforsker har sluttet å virke" + at pcen har blitt tregere. Noen som har hatt problemer med w-utforsker i W7? Tenker nå å kjøpe W7 Home Premium (kun download) på windows.com. Det er vel ikke noen forskjell å kjøpe på nettet kontra i butikk her i Norge (eller?) ... sånn bortsett fra at jeg får med sånn cd med operativsystemet. Er det slik at hvis jeg reinstallerer pcen, og installerer W7, så blir den nesten så god som ny? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Vista er jo bare tregt, Windows 7 er mye raskere og bedre. Kjøper du det fra MS store UK så kan du laste ned og brenne ja, ellers må du kjøpe platen. Du får ikke kjøpt fra butikkene i USA (micorosft sin egen) de har sperret for norske kort. Og ja, pcen din blir nok mye bedre med Windows 7 Endret 29. oktober 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 jeg for søker altså å finne ut om jeg trenger en versjon av windows 7 som støtter xp modus hvis jeg kjøper meg ny pc . XP Mode er egentlig bare en fancy implementasjon av MS Virtual PC ... Den har 2 fordeler fremfor "vanlig" Virtual PC (som alle kan laste ned fra MS): 1) En XP-lisens er inkludert i XP Mode (Med "vanlig" VPC må du ha en separat XP-lisens.) 2) Når du kjører et program i XP Mode ser det ut som det er et vanlig Win7-program (Med "vanlig" VPC kjører programmet inni VPC-vinduet.) Lenke til kommentar
fpsplayer Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Burde jeg gå for Home Premium eller Professional? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Burde jeg gå for Home Premium eller Professional? Anbefaler Home Premium om du ikke har et bedrifts nettverk hjemme (domene) eller absolutt trenger XP Mode...noe de færreste trenger. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) jeg for søker altså å finne ut om jeg trenger en versjon av windows 7 som støtter xp modus hvis jeg kjøper meg ny pc . XP Mode er egentlig bare en fancy implementasjon av MS Virtual PC ... Den har 2 fordeler fremfor "vanlig" Virtual PC (som alle kan laste ned fra MS): 1) En XP-lisens er inkludert i XP Mode (Med "vanlig" VPC må du ha en separat XP-lisens.) 2) Når du kjører et program i XP Mode ser det ut som det er et vanlig Win7-program (Med "vanlig" VPC kjører programmet inni VPC-vinduet.) Har du hørt eller sett den siste der? For det skjer absolutt ikke på min pc. XP-mode er en virtuell pc, med windows xp på, lovlig. Endret 29. oktober 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Har du hørt eller sett den siste der?For det skjer absolutt ikke på min pc. XP-mode er en virtuell pc, med windows xp på, lovlig. Han har nok det, for det er akkurat det som skjer: Les mer om min test av XP Mode her: http://samfunn.myhken.com/?p=756 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Sånn oppfører det seg her. Alt er default av instillinger. EDIT: Så nå hvordan det skal fungere, eneste er at driverprogrammet jeg la inn har ikke havnet i startmenyen, så skjønte ikke helt hvordan det skulle funke Endret 29. oktober 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Men har du sjekket startmenyen din da? Jeg får også opp det bilde om jeg starter XP Mode. men alle programmer du installerer legger seg under start menyen i Windows 7: Så starter du programmene derfra, og ikke via selve XP Mode. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja, se i editen. Noen forslag på programmer som faktisk ikke funker i w7, men som funker i virtuell xp? De eneste programmene jeg kommer på er et par for å styre gammel hw, men de funker ikke i virtuell maskin uansett... Jeg vil dog påstå at virtualbox har en penere løsning, men da følger ikke xp med. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 XP-mode er uansett en virtuell XP som kjører i seamless mode. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 så hva kan man bruke lovlig og gratis under alle versjoner av W7 hvis man ikke har en av versjon med xp modus ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 så hva kan man bruke lovlig og gratis under alle versjoner av W7 hvis man ikke har en av versjon med xp modus ? For å gjøre hva? OM du tenker på virtualisering så finnes både microsoft virtualpc, og virtualbox. Men du trenger da XP, og så er det ikke ferdig satt opp. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Og det vil uansett ikke fungere som XP Mode. Hele vitsen med XP Mode er jo at programmene du installere i XP Mode legges på startmenyen din og du kan starte dem opp fra Windows 7 som et hvilket som helst program. Du kan selvsagt kjøre andre løsninger som er nevnt og som f.eks Vmware Player etc, men det krever både egne lisenser til de operativsystemene du installerer (om du ikke legger inn Linux da) og de vil selvsagt ikke fungere som XP Mode med å legge programmer på startmenyen til Windows 7. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 det betyr altså at de som MÅ bruke gamle programmer som ikke støttes direkte i W7 i praksis blir tvunget til å velge W7 pro ( en av versjonene der ) ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 det betyr altså at de som MÅ bruke gamle programmer som ikke støttes direkte i W7 i praksis blir tvunget til å velge W7 pro ( en av versjonene der ) ? Jepp det har du rett i, Pro eller Ultimate. Men nå skal det sies at de færreste av privatbrukerene har så gamle og sære programmer at du MÅ ha XP Mode. Derfor er XP Mode mer beregnet på firmaer som har spesialdesignete programmer som ikke lar seg oppgradere på 1-2-3. Jeg kjører programmer fra 1996 på min Windows 7 64bit versjon nå uten problemer, så det meste skal jo funke. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) ikke støttes direkte i W7 Det er ca 99% av alt som er "ikke direkte støttet" som fungerer pent uansett, så ikke tråkk i salaten med direkte uttalelser. Endret 29. oktober 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå