Max_Magnus Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Har en HP Pavilion DV2799eo som streiker. Jeg skulle oppdatere en driver til skjermkortet. Alt gikk greit helt til jeg måtte oppdatere "performance index". Da begynte det å blike febrilsk på skjermen før laptopen skrudde seg av. Nå er skjermen delt i 8 og viser såvidt et dårlig omriss av skjermbildet uavhengig om jeg er i Windows eller ikke... Hva må jeg gjøre? PC: HP Pavilion dv 2799eo Operativsystem: Windows 7 Professional Skjermkort: Nvidia GeForce 8400 M (hvis jeg husker riktig) Annet: PCen er ellers oppdatert med de siste fra Microsoft. OPPDATERING I: Fikk epost av Sabina fra HP i nå: "Dette er noe som må utbedres med en service, men siden maskinen din er utenfor garanti så kan jeg ikke ordne det for deg. Du kan selv bestille service hos vår servicepartner InfoCare på 815 81 333 eller [email protected]. Det er dog mulig at ditt kjøp innebærer rettigheter også utenfor garanti, så jeg foreslår at du tar kontakt med din forhandler og forhører deg om hva som gjelder ditt kjøp." OPPDATERING II: Fikk igjen PCen i dag! Ankomst servicesenteret 09:48, returnert 13:58 (28.10.2009). Til opplysning var det ikke skjermkortet som hadde gått. I kundenotatet som fulgte med står det at de har byttet hovedkort, kjørt tattoo (hva nå det er) og oppgradert BIOS. Alt gikk på reklamasjon så jeg slapp unna med skrekken denne gangen Endret 29. oktober 2009 av Max_Magnus Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Start i sikkermodus ( Trykk F8 akkurat rett før windows begynner å starte, Akkurat når den hvite teksten med F10 for setup etc forsvinner) Avinnstaler driveren du la inn. Restart og innstaler en annen driver. Kryss fingrene og håper det ikke er ram/skjermkort som er i stykker. Lenke til kommentar
Max_Magnus Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Start i sikkermodus ( Trykk F8 akkurat rett før windows begynner å starte, Akkurat når den hvite teksten med F10 for setup etc forsvinner) Avinnstaler driveren du la inn. Restart og innstaler en annen driver. Kryss fingrene og håper det ikke er ram/skjermkort som er i stykker. Takk for svar, men det går ikke. Det nederste bildet er slik skjermen ser ut når jeg er i BIOS. Når jeg trykker F8 ser jeg bare en haug med linjer jeg kan velge med piltastene, men jeg ser ikke hva som står på linjene. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Er det slik i bios også er det bare å levere inn maskinen på garanti/reklamasjon. Hvor gammel er maskinen? Lenke til kommentar
Max_Magnus Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Er det slik i bios også er det bare å levere inn maskinen på garanti/reklamasjon.Hvor gammel er maskinen? OK. Sendte en epost til HP i går kveld. PCen er fra mars 2007, så den er utenfor HPs garantiordning. Men dette må da være en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå