Ducki Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hei! Jeg ble bedt om å brenne en DVD med en film i forbindelse med undervisning i skolen, men er usikker på hvordan program jeg skal bruke til dette. I tillegg hadde det vært greit med teksting, grunnet dårlig kvalitet på høytalerene som normalt blir brukt. Så mitt spørsmål er; Hvilket program skal jeg bruke for å brenne en brukbar DVD, med tekst, for DVD-spiller? Fil-typen på filmen jeg skal brenne ut er AVI. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Du brenner ikke noe avi på en dvd. Dvd er for eks .vob Du kan putte filmen din i for eks " Leawo Video Converter" eller noe lignende for å gjøre om formatet. Det med tekst må noen andre svare på. Har du teksten? som en .srt fil? Hvilken OS har du? I min win 7 setter jeg inn dvd-platen, og "brenne filer på dvd?" som ligger i OS fungerer utmerket. Men da må filmen allerede være .vob Endret 22. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 .avi på dvd er ikke noe problem Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Nå vet jeg ikke OS'et til trådstarter heller, men om jeg tar en sjans på en eller annen windows, kan jeg jo forslå dette. Ikke nødvendigvis det beste mtp kvalitet, og litt jobb er det jo, spesiellt hvis du ikke har teksten fra før, som jeg forsto det. Hvis det er mye tekst da.. Avi2DVD for å konvertere. VirtualDub eller VirtualDubMod, de facto "simpel" editor for enklere klippe-ut jobber, legge på filter, trekke ut lyd, konvertere formater osv osv. Finn subtitler filteret her, og innstallér det til Virtualdub(mod). Husker ikke i farta hvordan, tror det bare er å kopiere en fil til en mappe i virtualdub-mappa, evt en filter-mappe. SubTitler for å editere en tekst-fil som skal vises på filmen. Du bør absolutt ha en eller flere codec'er inne også, som du kan konvertere videoen til. Det beste rent kvalitetsmessig hadde vært å ikke konvertert formatet i det "mellomsteget" hvor du legger på tekst, men som oftest av plasshensyn er det ikke praktisk. Jeg vil anbefale FFDShow Arbeidsflyten blir noe ala: - lage teksten med Subtitler - Åpne VirtualDubMod, åpne filmen, legge til filter - subtitler - finne teksten du lagde. - i virtualdubmod, finne en passende codec, lagre filmen på nytt. Teksten blir da "bakt inn" i filmen (til forskjell fra en ekte DVD, hvor den er en overlay - finnes sikkert programmer for dette også men de vet jeg ikke noe om) - Avi2DVD for å lage .vob-filer som blir på DVD'en - Et brenneprogram for å brenne en DVD video. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 .avi på dvd er ikke noe problem Det er et stort problem hvis du skal spille av DVD-en på DVD-spilleren i stua. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg regnet med at han skulle det, evt på skolen og ikke på en pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå