Hans Erling Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hvor lenge har man lov til å kjøre en svensk bil i Norge før man må importere den? Sikkert merkelig spm, jeg bor i Sverige, men er norsk statsborger. Om jeg skulle flytte til Norge hvor lenge har jeg lov til å kjøre den svenske bilen i Norge? Finnes det noen veier rundt dette problemet så jeg kan få beholde bilen en måned eller to i Norge? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Max 6 mnd før den må fortolles. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;epslanguage=NO Les nedover her. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Å si at det er 6mnd virker litt for lett. Etter å ha lest ca halve teksten fra linken over må man jo til og med søke om å kunne bruke bilen i 2 uker i Norge og da må man ha "flytteattest". Noen som kan tolke lovteksten annerledes? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Om du er norsk statsborger og bor i Norge har du ikke lov til å kjøre utelandskregistrerte biler i Norge. Unntak kan gis i næringssammenheng, vet jeg, og sikkert noen andre sammenhenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå