E.I. Lonoff Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Tenker på ny laptop, har sett meg ut en, men kunne gjerne tenkt meg noe tilbakemeldinger og erfaringer.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498320 (Acer 5739G) Det som slår meg er at specs er veldig høye! At det tynne kabinettet ikke klarer å kjøle ned CPU og GPU.. GPU-en er noe av det verste jeg har sett i en acer.. Har sett modellen på flere sider, men kun komplett har CPU av den kvaliteten; Core 2 Duo P8700 2.53 GHz. MPX f. eks. har mindre CPU-prosessor http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...amp;plid=108404 .. Kan dette faktisk være en fordel med tanke på varme? (Intel CPT2 T6500) Ble noe usikker her.. Forslag? Takker for alle svar. =D -Lonoff. Endret 21. oktober 2009 av I.E. Lonoff Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Broren min har den første pc-en du linker til. Vifta går nesten konstant, men til gjengjeld så går det helt fint å han den f.eks i senga eller på fanget uten at det blir plagsomt varmt. Den drar for eksemepl cod 4 og 5 veldig bra. Ingen lagging. Endret 21. oktober 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Regner med vifta suser litt ja... Men selve PC-en blir ikke varm, det er det du mener? Den klarer å blåse ut varmen? Spørs hvor lenge vifta klarer å holde når den går konstant.. At den ikke klarer å blåse ut all varmen etter et års tid med støvoppsamling og generell slitasje.. Må innrømme en viss skepsis.. Ingen som har nå CPU-temp og GPU-temp på komplett sin sammensetning. Gjerne i idle og under litt press.. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Nei, den blir ikke veldig varm. Kan prøve å få tak i temperatur på pc-en etter litt cod 5 spilling og vanlig bruk. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Core 2 Duo P8700 har lavere TDP enn T6500, så P8700 vil være kjøligere enn T6500. Raskere prosessor betyr ikke nødvendigvis mer varme. Skjønner ikke hvorfor du nevner tykkelse å en laptop i en sammenheng med kjøling. Dette har overhodet ikke noe med kjølingen å gjøre i det heletatt. Det er konstruksjonen av maskinen innevendig som avgjør om det er god luftflyt eller ikke. Virker nesten som om du er redd for å kjøpe en laptop. Vifte, kjøling og hva enn det måtte være, er nok laget for å fungere. Hvis du er redd for støv etter et år, vel da rengjør du maskinen. Alle laptopper blir jo middels varme til ganske varme når de er under press. Min Asus laptop blir opp til 80 grader på CPU og 95 på GPU. Vifta går hele tiden og den har vært aktivt brukt i over 2.5 år. Nei, når kjøper du en laptop må du stole på at den skal virke som den skal. Ikke tenke på alt som kan gå galt med den. Det er ikke 5 års reklamasjonstid på laptopper for ingenting. Endret 22. oktober 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
tness Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Har en Acer 5613Z tror jeg den het, kjøpte den høsten 2007. Har vært mye i bruk. Merka en del varmeutvikkling, derfor gikk jeg til innkjøp av en laptopkjøler som jeg kobbler til via USB. Dette var en slik billigsak, men tempen sank betraktelig. Ligger vel på en 65 C i WoW på GPU, har heller ikke rensa PC'en for støv. Alle laptop eiere burde tenke på en ekstern kjøleløsning når en bruker laptoppen til spill. Endret 22. oktober 2009 av tness Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå