4MB Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har kjøpt meg ny prosessor (AMD Phenom 2 3X 720). I og med at hovedkortet mitt begynner å bli gammelt, fikk jeg beskjed om at jeg måtte oppdatere BIOS. Har et MSI-kort, så jeg brukte MSI Live Updater. Den fant da en oppdatering til BIOS, som jeg installerte i windows. Da restarter pc'n seg, og som jeg forsto det, skal BIOS'n nå være oppdatert. Men det ble den ikke. Fikk nytt oppstartsbilde, men det sto fortsatt samme v.-nummer inne i BIOS og når jeg satt inn den nye prosessoren, fikk jeg ikke noe signal på skjermen. Help anyone? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Sleng i gammel cpu, stikk til hjemmesiden til hovedkortprodusenten, skaff biosfilen og flash biosen med en cd/minnepenn. Lenke til kommentar
4MB Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Fant ut at BIOS ble oppdatert likevel (CPUZ), men får fortsatt svart skjerm med den nye cpu'en. Har et MSI K9N Platinum HK. Noen som har peiling på om kortet i det hele tatt støtter cpu'en? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Her Står det AM3 support? N/A Og N/A betyr Not applicable/ Not available osv. CPU (Max Support) Athlon 64 X2 Jeg tolker dette som at nforce 570 er for gammel for de nye prosessorene. Er 4 år gammelt, cpuen kom vel i februar. Endret 26. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå