Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på ei jente. What to do?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært borti et skikkelig firkantdrama i de siste ukene nå. Det startet med at en jente, kaller henne bare nr1 ble forelsket i meg, mens interessen ikke var likegyldig fra min side. Alikevel ble det litt roting i fylla osv så hun klarte å få det for seg at det var noe mellom oss. Uansett så møtte jeg ei ny jente, kaller hun nr2. Vi var på en fest sammen og vi endte opp i samme seng, ble ikke noe sex da hun ikke akkurat er så veldig lett å komme i buksa på. Uansett vi våknet opp neste dag og hun virket veldig intressert i å møtes igjen senere, hun lagret nr på telefonen min da hun lånte den slik at jeg fikk tatt kontakt denne dagen også.

Det er her problemene startet, jeg hadde avtalt med jente nr2 at vi skulle feste sammen, mens jente nr1 ville ha med meg på fest og det endte med at jeg tok med jente nr2 på fest til jente nr1. Altså det gikk som det gikk, jeg fikk alkohol i blodet og nr1 kysset meg noe da nr2 så og hun gikk da på en annen gutt. Jeg ble skikkelig paff, og prøvde å snakke ordentlig med henne, men hun virket ikke så inntressert da jeg var blitt veldig full. Uansett så rotet hun med denne gutten en ukes tid, og en dag jeg var med denne gutten hun rotet med kom hun. Jeg viste at hun hadde gravd veldig etter hvordan det var mellom meg og jente nr1, men så spør hun hvordan det gikk mellom meg og hun første, jeg sier da at det ikke er noe mellom oss og at jeg ikke er intressert. Det som skjer da er at hun vil snakke med meg alene, og da vil hun finne på noe med meg, neste dag så begynner vi å flørte igjen og hun dropper han andre gutten.

Men problemet er hun gjør meg så jævli usikker, hun sier og gjør så mye forskjellig.

Hun koser og holder rundt meg hele tiden, hun begynner ofte å klage når hun må ta insiativ til å holde hender osv. Til helga skal jeg på fylletur og da sier hun at hun ikke vil at jeg skal dra siden hun vet at jeg kan finne på mye rart i fylla, blir veldig lett på tråden.

Det som irriterer meg litt, hun holder fortsatt kontakt med han andre gutten fordi som hun sier selv vil være venner, og hun vil holde det skjult mellom meg og hun forran han andre gutten fordi hun sier at han kommer til å sladre til jente nr1. Er jo en viss sannsynelighet for det, men stoler ikke helt på hva hensiktene hennes er. Hun vil altså ikke såre jente nr1 er det hun sier.. noe nr1 også blir hvis hun finner ut at det er noe mellom meg og nr2.

Hun har nettopp kommet ut av et forhold derfor jeg tenker meg at hun fort kan være litt ustabil, men hun sier ting som får meg til å tro at hun liker meg skikkelig godt, hun kommenterer gutter hun synes er kjekke, hun sier en del frem og tilbake angående at hun er redd for meg når jeg skal på fylletur fordi hun er redd for at jeg skal finne noen andre jenter, mens litt senere kan henne si at det er digg og ikke ha noen forpliktelser iom at vi ikke er sammen eller noe.

Jeg har vært litt frem og tilbake, med hvordan jeg har oppført meg, altså jeg vet at dette er en jente jeg kommer til å få følelser for så jeg er veldig usikker på om jeg skal hoppe i det eller bare gi faen.

Jeg er også veldig usikker på hvordan jeg skal prøve meg isåfall, er det bedre å være litt hard to get eller bare kjøre på 100%? Er noe mellom oss nå og vi er vel på rotestadiet, men er lite keen på å bli dumpa etter en stund liksom... iom at jeg tror jeg begynner å få følelser så er jeg så veldig usikker på hva jeg skal.

Jeg er somregel slik at jeg tenker at jeg ikke må sende melding først og jeg kan ikke spørre om nr hennes, og jeg kan ikke snakke til hun først og jeg skal liksom aldri ta første steg, men dette er ei jente som det trengs litt insiativ til får å holde på tror jeg, somregel så blir det bare noe mellom meg og de jentene som står for alt insiativ selv omtrent.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De blandede signalene hun gir deg er rett og slett fordi hun selv er usikker på hvor hun har deg. Hele greia med jente nr1, og at dere rota på en fest hun også var på gjør at det f.eks. å si "det er digg og ikke ha noen forpliktelser iom at vi ikke er sammen eller noe." som en ren beskyttelsesmekanisme, og en test av hvordan du reagerer når hun sier det.

Det bekrefter hun sånn halvveis når hun sier hun er redd for hva du kan finne på i fylla.

Er det hun du har lyst på, så skal du dra det videre i den retningen. Du kan ta initiativ til både telefoner, smser og andre ting så lenge du ikke går over til å bli slitsom. Så lenge du ikke sender 50 meldinger daglig, og ringer henne hele tiden så er det nok ingen fare å vise litt initiativ på det området.

Det med han andre fyren vil jeg tro bare er for å ha han i bakkant så hun kan gå til han hvis du driter i henne. Hun har jo droppa stakkaren en gang allerede for akkurat deg, så han skal du nok ikke tenke for mye på.

Lenke til kommentar

Men jeg har da hvert ganske ærlig mot henne, altså for 2 dager siden så kjørte jeg henne hjem og hun ville ta en røyk med meg før hun gikk inn og da ble vi liksom sittenes å prate til langt på natt, og hun sa flere ting til meg som nesten ikke kan feiltolkes, blandt annet at hun var så glad nå, og at hun kunne ha sitti der sammen med meg for alltid osv, vi pratet også endel om jente nr1 og jeg forklarte hvordan ting var mellom oss og at det var henne jeg var intressert i. Og greit nok, hun sa til meg at hun trodde jeg pratet helt annerledes når jeg var sammen med jente nr1 osv så kanskje hun er usikker.

Men uansett idag oppførte hun seg helt annerledes, idag var det liksom mer krangleflørting hele dagen, hun og venninna var hjemme hos meg i hele går. Det ble ganske mye kosing og men hun er ganske flørtete av seg, hun er også ganske prippen og derfor er jeg redd for å gå for fort frem, vi la blandt annet ansikt til ansikt med leppene sånn 2 cm unna hverandre men jeg tørte ikke, og tror hun vil at det er jeg som skal ta insiativ.

Når jeg tenker meg om så er han andre gutten eksen til venninna hennes og det vil aldri kunne bli noe mellom dem tror jeg, isåfall mister hun venninna så kan vel egentlig utelukke det. :)

Også snakket jeg med henne igår kveld da, jeg sa at jeg kanskje skulle prøve å droppe den fylleturen og heller dra ut med hun og venninna.

hun: ja, men vi tar med han andre gutten også da

meg: Skal vi ta med nr1 og da el? =P

Da bare logget hun av uten å si noe mer =S Og jeg har ikke snakket med henne siden det.

Edit: Nå virker hun helt care, faen skjønner ikke en dritt jeg. Hun driver å sier at hun skal ringe eksen sin, og når jeg spør hvorfor sier hun at det er hemmelig og hun prøver å tease meg skikkelig virker det som. Er dette virkelig noe ei jente kan finne på å gjøre? Synes det virker veldig merkelig jeg, men er jo ganske merkelig uansett at hun nevner det til meg da, om det ikke er en slags "test" da.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Ok nå har det skjedd litt her, ikke akkurat hva jeg håpet på men... Som jeg nevnte har hun nettopp kommet ut av et forhold, som var noe av grunnen til at jeg holdt litt tilbake, fordi av erfaring så kan de kjapt skifte mening hvis man går fort frem, har brent meg på den før:P

Og jeg liker denne jenta virkelig godt, men jeg har ingen følelser så jeg kommer ikke til å slite hvis hun ditcher meg for å si det slik

Men uansett så hadde eksen hennes ringt idag og han ville gjøre et nytt forsøk. Hun har jo selvfølgelig ikke kommet helt over han og er usikker på hva hun vil. Jeg sa da at hun bare måtte gjøre det hun føler for og at det er et valg hun selv vil ta om hun vil bli sammen med han igjen. Men hun ville ikke ødelegge det som var mellom oss siden vi hadde det så fint sammen. Jeg la ikke noe press på henne og var veldig klar på at om hun ville bli sammen med eksen sin så måtte hun gjøre det og at jeg ikke ville bli lei meg eller noe, så jeg velger å tro på henne med det at hun er usikker. Jeg sa at jeg ikke var så veldig intressert i å sitte å vente i all evighet på at hun skulle ta et valg ihvertfall.

Han andre er jo eksen hennes så han stiller kanskje sterkere enn meg iom at hun fortsatt har følelser for han, men selv så tviler jeg ikke ett sekund på at hun ville hatt det bedre enn meg, han dumpet henne jo til fordel for en annen så er jo liten tvil om hva som ville vært det beste valget, men jeg sa jo ikke det til henne.

Hun sa også at hun ville være venner uansett hva valget hennes faller på, noe jeg sa ja til. Men hvis hun velger han andre kommer jeg alikevel til å kutte ut all kontakt, men gidder ikke si noe om det til det eventuelt skjer.

Er det dumt av meg å være så åpen om at hun kan gjøre hva hun vil? For jeg vil jo egentlig ikke at hun skal bli sammen med han igjen :S

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig er det dumt av deg... du gir jo fra deg all "makt" i "forholdet", og lar alt være opp til henne.. Tør tippe at hun hadde fått større intr for deg om du viste tydeligere hva du ville ha (altså hun) og gjorde det klart at du var intr i å fortsette med henne.

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig gjort det ganske klart at jeg vil fortsette med henne da, men når hun er usikker gidder ikke jeg kaste meg i fanget hennes, da er jeg liksom litt mer care..

Men er det dumt så er det vel uansett litt sent å rette opp i nå.. Og hun er vel intressert, hun som la ann på meg i utgangspunktet....

Hadde vel mer den attiduden at hvis hun ditcher meg så finner jeg noen andre uansett. Uten at jeg sa det direkte, men ja litt vansklig å forklare ^^

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle trådene mine så jævli upopulære :S Kom igjen da folkens jeg trenger litt råd her føler meg helt lost.

Jeg reiser bort i en for helga nå og er lite keen på å gå rundt å gruble hele turen, poenget var jo at jeg skulle ha det gøy sammen med venner. Så jeg tenkte å kanskje ringe henne en dag og stille henne et ultimatum der hun må velge om hun vil prøve å fikse opp i det gamle forholdet eller om hun vil gå videre. Eller er det lite lurt?

Ganske sikker på at svaret jeg får er at hun enda ikke er sikker, men jeg vil jo ha et svar så jeg tenkte jeg kanskje da skulle si noe som at jeg ikke orker ei jente som ikke klarer å bestemme seg og at det da kanskje er best at vi bare driter i det. Er dette noe som bare kommer til å skremme henne bort eller vil det kanskje få henne til å tenke?

Altså jeg vil ha jenta, og jeg tror jeg begynner å utvikle følelser, tok det veldig fint når hun nevnte det med eksen og sånn og følte ingenting da, men jeg savner henne jo nå feks og har egentlig lyst til å tilbringe helgen med henne. Hun er jo så pen, søt og snill og hun har skikkelig fin kropp^^

Vil jo ikke miste henne, men tenker kanskje at det er best for min egen del at jeg ikke drøyer det så alt for lenge før jeg begynner å utvikle ordentlig følelser for nå er jeg bare i grenseland, men hun er utrolig fin jente så jeg vil jo ha henne om jeg enn har følelser eller ei, for det vet jeg kommer med tiden uansett hvis jeg klarer å slappe av litt.

Jeg skjønner ikke hvordan hun engang kan tenke på å ta tilbake den eksen som dumpa henne på den stygge måten han gjorde(dumpa for ei anna jente). All logikk sier jo at det ikke kommer til å funke uansett, greit nok det med følelser og slikt men det må jo gå ann å bruke litt logikk? Hun har ikke gitt noe svar som kan tolkes i noen retninger og hun virker helt forvirret. Jeg spurte henne rett ut om det bare var venner hun ville være, men det var det vistnok ikke, hun var bare usikker.

Altså, jeg dumpa ei jente pga henne, hun har hele tiden hintet til at hun vil ha meg selv mens jeg holdt på med hun andre jenta, og hun hoppa som sagt rett på meg og dumpa han andre gutten såfort jeg gjorde det slutt med hun andre. Hun har sagt til venninnene sine at hun synes jeg var kjekk fra allerede første gang hun så meg, hun synes jeg er dritkul å henge med og hun er redd for å miste det vi har sammen(noe hun kommer til å gjøre hvis hun dropper meg) Så hva kan problemet være? Er jenter så jævli opphengt i gamle følelser?

Håper på noen svar... ellers holder jeg meg til den planen jeg har nå, om det så kanskje er dumt så får jeg det ut av verden ihvertfall..

Dette innlegget er skrevet med littegrann frustrasjon så ikke drep meg pga skrivefeil osv....

Lenke til kommentar

Du har fremstilt deg som en kar med god tid, en som forstår situasjonen, en som vil gjøre alt for henne, og en som pent vil sitte og vente til hun har bestemt seg. Ikke smart.

Hun vet akkurat hvor hun har deg, og hun vet at hun kan bruke tiden sin på å finne ut av om det kan funke med denne andre fyren først, og hvis det går i dass så står du der med åpne armer for å ta i mot for fallet.

Du har satt deg selv i en situasjon der du er The nice rebound-guy.

Grunnen til at han eksen har såpass makt over henne er rett og slett fordi han har vist for henne at hun ikke er hans eneste alternativ. Han har vist at han er en fyr som gjør det han vil, og er en "bad guy". Det er ikke det at han er bad guy som gjør han så attraktiv, men det er det at han er selvstendig, har selvtillit, og har alternativer.

Nå som han er tilbake, så tenker hun at hun kanskje kan klare å endre han, noe hun mest sansynlig ikke vil klare, og hun vil ende opp på samme sted igjen. Ganske logisk, men hun ser det ikke like klart.

Jeg la ikke noe press på henne og var veldig klar på at om hun ville bli sammen med eksen sin så måtte hun gjøre det og at jeg ikke ville bli lei meg eller noe

Du har, som Frk 1337 sa, gitt henne all makt. Du sa at hun skulle gjøre akkurat det hun ville, og ga henne faktisk tillatelse til å bli sammen med eksen igjen.

Hun sa også at hun ville være venner uansett hva valget hennes faller på, noe jeg sa ja til. Men hvis hun velger han andre kommer jeg alikevel til å kutte ut all kontakt, men gidder ikke si noe om det til det eventuelt skjer.

Og her har du sagt til henne at du alltid kommer til å være der. Du kommer til å være en backup-fyr som hun kan komme til hvis everything else fails. Ikke at du kommer til å gjøre det, men hun tror det fordi det var det du sa.

Hun tror hun ikke kommer til å miste deg, og at du alltid vil være en backup-fyr, så derfor vil hun naturligvis prøve seg med eksen først, siden han er den "usikre" delen av dette trekant-dramaet. Hvis det feiler hos han kan hun jo alltids komme tilbake til deg. Du er jo der, og har satt deg selv som den "sikre" delen.

Du har tråkka langt inn i salatåkeren allerede, og det kommer til å være vanskelig å tråkke seg ut igjen. Legg press på henne. Få henne til å forstå at du ikke godtar å være en backup-fyr, og at sjangsene hennes hos deg er 100% over hvis hun går til eksen.

Gjør det klinkende klart at hvis hun prøver seg hos eksen igjen, så blir det aldri dere. Du har alternativer, og hun er ikke ditt eneste håp her i livet. :)

Lykke til

Lenke til kommentar

Sendte henne en melding og forklarte situasjonen. At Hvis hun ville prøve med eksen kunne hun glemme at det skjer noe mellom oss. Melding er kanskje litt dumt men det får så være. Føler at å ringe ble litt pån vil heller virke litt mer laidback til hele greia men samtidig vise at det er hun jeg faktisk vil ha. Jeg er ikke noe tøffelgutt, prater med andre jenter og hun vet at jeg kan finne meg noen andre Hvis jeg vil det, men samtidig prøver jeg å vise at jeg er til å stole på osv. Uansett så setter jeg veldig pris på svar, virker som du har mye fornuftig å si:) noen som har noen formening om hvordan jeg bør være fremover? Har ikke fått noe svar, men vet hun ikke har penger på kostet så hun har forsåvidt ikke noe mulighet til å kontakte meg. Bør jeg holde meg litt passiv kanskje og vente til hun kommer med hva hun har og si? Nå har jeg jo gitt henne et ultimatum jeg har også sagt jeg ikke er intresert i å sløse bort mye tid og at jeg ikke gidder å vente i all evighet

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Sendte henne en melding og forklarte situasjonen. At Hvis hun ville prøve med eksen kunne hun glemme at det skjer noe mellom oss. Melding er kanskje litt dumt men det får så være. Føler at å ringe ble litt pån vil heller virke litt mer laidback til hele greia men samtidig vise at det er hun jeg faktisk vil ha. Jeg er ikke noe tøffelgutt, prater med andre jenter og hun vet at jeg kan finne meg noen andre Hvis jeg vil det, men samtidig prøver jeg å vise at jeg er til å stole på osv. Uansett så setter jeg veldig pris på svar, virker som du har mye fornuftig å si:) noen som har noen formening om hvordan jeg bør være fremover? Har ikke fått noe svar, men vet hun ikke har penger på kostet så hun har forsåvidt ikke noe mulighet til å kontakte meg. Bør jeg holde meg litt passiv kanskje og vente til hun kommer med hva hun har og si? Nå har jeg jo gitt henne et ultimatum jeg har også sagt jeg ikke er intresert i å sløse bort mye tid og at jeg ikke gidder å vente i all evighet

Foreslår at du da tar hintet av hva vi sier, istedenfor å fortsette med den inngrodde passiviteten. Om du veit at hu ikke har penger på kortet, sender du ikke et ultimatum på sms.. ikke at du burde gjort det uansett. Minimum telefonsamtale, helst irl. Dette for å vise at du mener det, og at det kanskje er mulig å få et halvveis ærlig svar.

Lenke til kommentar

Får ta det med meg videre til neste gang, etter å hørt diverse av andre tror jeg ikke dette er noe jente for meg uansett. Og jeg har ikke hørt fra henne siden søndag, og det var bare en kjapp tlf samtale da hun lurte på om jeg var sur på henne. Så tror dette beveger seg vestover anyway.

Selvtillitknekk dette, trodde jeg skulle takle det uten problemer, altså hun har jo ikke avvist meg ennå, men alt virker litt dritt akkurat nå. Hadde nettopp to jenter og nå null >.<

Lenke til kommentar

Jaja, men det som skjedde i post en var fremprovosert av meg, men uansett virker hu helt blåst i huet. Hun vil fortsette med å være venner, men jeg sa jeg ikke var intressert.

Føler meg liksom litt bitter etter at jeg ditcha hu jeg egentlig holdt på med for denne jenta og det var liten tvil om hva hun ville, før hun etter to dager begynner å bli frem og tilbake før det greiene med at eksen ringer og vi prater sammen. Og gjett hva som har skjedd nå? Jo hun har funnet seg en helt ny en, hun ville ikke binde seg sa hun, men det kunne hende hun ville med han nye da. Hun står å prater piss rett oppi trynet mitt, jeg får ikke lyst til å være venner med hu jeg nå da.

Var litt deilig følelse å si at jeg ikke ville være venner, hun ble ganske lei seg..

Lenke til kommentar

Tror nok hun har det bedre enn meg uansett, lei seg ble hun sikkert ikke, vi har kjent hverandre i 2 uker, men litt skuffet kanskje. Kom kanskje litt feil frem, men hjalp litt for min egen del at hun ikke fikk det helt slik hun ville, mtp hvordan hun har vært meg, uten at hun mente det slemt, så har hun jo på en måte vært slem. Hun var usikker når eksen tok kontakt, men plutselig blir hun intressert i en annen fyr? Også klager hun til MEG over at han kanskje ikke føler det samme tilbake.

I utgangspunktet var dette ei jente jeg møtte, og ikke hadde tenkt til å kontakte igjen, for jeg følte ikke noe spess med hu og det luktet problemer lang vei. Men hun tok insiativet videre, og gjorde det veldig klart at hun likte meg, og det føltes som det gikk skikkelig veien før hun ditcher meg, jeg har jo skjønt tegninga nå hun er usikker på seg selv og vil bare flørte rundt, men hvorfor i helvete manipulere meg til å tro noe annet da?, men hvorfor hun gadd å legge ann på meg er for meg fortsatt en gåte...

Jeg merker at jeg kanskje var litt betatt nå, stråler ikke akkurat for å si det slik. Er egentlig en veldig følsom person og takler det å bli avvist veldig dårlig, ikke bare når det gjelder jenter, men også andre ting.

I det ene øyeblikket føler jeg meg bra, og tenker at hun ikke var spess, i det neste savner jeg henne skikkelig. Men er ikke sånn verdens undergang, bare at dette får meg til å tenke litt fordi situasjonen min har snudd seg helt på hodet de siste dagene nå.

Hadde et luksusproblem der jeg måtte velge mellom to jenter, hun andre hadde følelser for meg, men ikke motsatt, jeg valgte hun andre fordi hun var mer atraktiv, kulere osv og jeg viste at dette var ei jente jeg fort kunne få følelser for meg, og hun prøvde seg appogtil på meg, så det var jo liten tvil.

Men nå sitter jeg igjen med null og tenker over alt, folka jeg henger med, neh liker dem ikke, bare tidsfordriv, savner gamle venna mine, har noen av de fortsatt men de fleste er opptatt med andre ting og har flyttet langt vekke.

Forige uke var selvtilliten på topp og jeg følte meg selv helt konge, men nå føler jeg meg helt tragisk...

Lenke til kommentar

Problemet er vel det at gode venner tar lang tid å få, har veldig mange bekjentskaper allerede, men de er liksom ikke like ålreite å henge med som de jeg har kjent i flere år. Jeg setter litt krav til vennene mine og de må ha endel kvaliteter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...