Herr Brun Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Kongkake: Det er ikke opp til deg eller trådstarter å bestemme om det er viktig/farlig eller ikke. Det er opp til medisinsk personell. Derfor skal du være ærlig om slikt. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Nå anbefalte jeg han faktisk å ta dette opp med legen og få det sjekket, uavhengig av hvor stor denne kneskaden er. Sier bare at om det er noe ála min kneskade, så burde det gå bra å komme seg igjenom Forsvaret, men det å få en legesjekk er fortsatt lurt, spesielt med tanke på senskader. Om han velger å si i fra eller ikke får være opp til han. Selv innrømmet jeg det enda jeg er sikker på at jeg kunne kommet meg gjenom to år i Forsvaret uten at verken jeg eller de hadde lagt merke til det, og det er jo en fordel å la dem og da også medisinsk personell få vurderere det. Lenke til kommentar
magnusa_12 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg har involvert leger, fysioterapaut og erfarne personer som har hatt denne skaden. Jeg har ikke en seriøse skade, som sagt det har bare skjedd 4 ganger, og nesten 1-2år i mellomrom. Den støtte bandasjen er en veldig viktig faktor å. Denne gjør det sånn at kneskålen er SIKKER på å ikke gli ut. Denne bandasjen er noe jeg garantert kommer til å bruke når vi kankje skal gå flere mil/dager ute i skogen. Jeg har sett flere plasser at forskjellige leger/fysoterapauter fraråder om å i det heile sei ifra om skaden dafor det er litt likegyldig. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 La oss si at trådstarter eller Kongkake kommer inn i forsvaret uten å ha fortalt om sin kneskade for deretter å bestå opptak til en litt mere krevende tjeneste. Så er du i felt og kneskaden kommer, la oss si at du da må til legen. Dette blir da en militær lege i første omgang, det kan da være sannsynlig at han får tilgang til din legejournal og ser at dette er en skade du har hatt uten å fortelle om det. Tipper dere ryker ut av forsvaret med hue først og ræva etter i et slikt tilfelle. I stedet vær ærlig og fortell om skaden, mulig det begrenser hva dere kan gjøre i Forsvaret. Men dere slipper da et scenario som beskrevet over. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Må bare nevne, at viss du ikke sier noe om skaden din, så vil muligens ikke forsvaret dekke kostnader ol som skulle komme om det skulle skjedd noe med kneet ditt. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 La oss si at trådstarter eller Kongkake kommer inn i forsvaret uten å ha fortalt om sin kneskade for deretter å bestå opptak til en litt mere krevende tjeneste. Usannsynlig. I og med at jeg allerede har fortalt dem om det ... Men tar pointet ditt, og mener selv at TS burde si ifra. Men er selvfølgelig opp til han selv. Lenke til kommentar
magnusa_12 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Og som sagt når kneskaden oppstår med meg, så kan jeg gå helt normalt rett etterpå. Denne skaden gjør ikke sånn at jeg blir helt satt ut. Så viss jeg er i felten så blir det bare begrenset med hva jeg kan hive meg utpå rett etterpå. Og viss dette oppstår så kan jeg bare si at dette er første gang det har skjedd. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Anbefaler deg likevel en legesjekk med MR, og om du forklarer saken for Forsvaret, så kommer du nok inn til tross for skaden. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Og som sagt når kneskaden oppstår med meg, så kan jeg gå helt normalt rett etterpå. Denne skaden gjør ikke sånn at jeg blir helt satt ut. Så viss jeg er i felten så blir det bare begrenset med hva jeg kan hive meg utpå rett etterpå. Og viss dette oppstår så kan jeg bare si at dette er første gang det har skjedd. Det trenger du ikke si til andre enn sesjonslegen. Men det er altså opp til han å avgjøre, ikke deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå