Kurt P Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Heisann, på utkikk etter nye hodetelefoner nå ! Krav er at de er lukkede, har brukbar bass og er lettdrevne. Den jeg har nå og hatt i 5år er en Sennheiser HD 280 Pro, fornøyd med den egentlig. Men det har dessverre oppstått en knitring i elementene som kommer i ett lite sekund i ny og ne. Tenker kanskje det kan skade hørslen iværstfall hvis et element skulle gå klikk, ikke vet jeg? kanskje noen har en forklaring? Noen som kan hjelpe meg i min priklasse ? Mvh Preben Lenke til kommentar
Zebra-3 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Koss PortaPro til 250 har du tenkt å bruke 2000 ?? Neida, gjør som du vil GOOD LUCK Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Koss PortaPro til 250 har du tenkt å bruke 2000 ?? Neida, gjør som du vil GOOD LUCK Koss portapro oppfyller nok ikke kravene til trådstarter. Kan ikke sammenligne de med headsett i 2000-kroners klassen. Mitt tips vil være å stikke innom en hifisjappe og teste litt forskjellig der. F.eks AKG, Denon, Sennheiser, Beyerdynamic, Ultrasone. I denne tråden burde du også finne mye interessant Lykke til. Lenke til kommentar
MST Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Koss PortaPro til 250 har du tenkt å bruke 2000 ?? Neida, gjør som du vil GOOD LUCK Koss portapro oppfyller nok ikke kravene til trådstarter. Kan ikke sammenligne de med headsett i 2000-kroners klassen. Mitt tips vil være å stikke innom en hifisjappe og teste litt forskjellig der. F.eks AKG, Denon, Sennheiser, Beyerdynamic, Ultrasone. I denne tråden burde du også finne mye interessant Lykke til. Er det noen hifi-butikker i Oslo Sentrum som har Beyerdynamic? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Er ikke sikker, men du har jo Hifikjeden, Soundgarden, Lyric Hifi, som muligens har noe Lenke til kommentar
MST Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror ingen av dem har det skjønner du:/ Men får vel bare bestille, kommer nok ikke til å angre:p Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 DT770 høres riktig ut for deg. De har dem i oslo, på imerslund musikk. hadde det iallefall før Lenke til kommentar
MST Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Okei, er det mulighet for å høre på dem der? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Takk for raske svar, jeg kan gjerne kjøpe over internett også. Så hvis dere vet om nettsteder med gode priser flere, utvalg, så sleng dem ut ; ) Som sagt jeg går ikke over 2000. Kan gjerne kjøpe en til 13-1400 også hvis det gir mye for pengene og tilfredstiller kravene. Noen som har en idee på knitringenen som har begynt å dukke opp i det siste. Kommer kanskje vært 10-15 minutt, og varierer fra side til side hver gang. Varer bare noen tidelsekunder, men føles litt skarpt. Veldig fornøyd med lyddempingen og komforten til HD 280 Pro som jeg har, så vil helst at dette matches i den nye hodetelefonen. Endret 21. oktober 2009 av Kurt P Lenke til kommentar
MST Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Beyerdynamic er kjent for en utrolig god bass og de er lukkede. 32Ohm utgaven skal kunne drives greit av en mp3 spiller Koster 1600 på nettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Okei, er det mulighet for å høre på dem der? Ja, de har eget musikkrom med masse hodetelefoner og utstyr (hadde det iallefall når jeg var der for noen år siden) Noen som har en idee på knitringenen som har begynt å dukke opp i det siste. Kommer kanskje vært 10-15 minutt, og varierer fra side til side hver gang. Varer bare noen tidelsekunder, men føles litt skarpt. Er det tilfeldigvis når det er veldig dyp bass på gang? Isåfall er det hår på membranen. Veldig kjent problem med hodetelefoner. Dyp bass = lave frekvenser, harde og trege vrbasjoner i membranen, som gjør at hår høres når du ved andre frekvenser ikke hører en dritt. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 https://prisguiden.no/product.php?p...3&cat_id=51 Veldig gode, ellers har man serien over disse. Kan trygt anbefales, forrige generasjon har blitt mye brukt i studioer. Den nye serien har ikke blitt dårligere. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Beyerdynamic er kjent for en utrolig god bass og de er lukkede.32Ohm utgaven skal kunne drives greit av en mp3 spiller Koster 1600 på nettet. 80 Ohm-en funker nok godt til mp3-spillere den også (I hvert fall noen (Cowon D2, Sansa Clip osv)) 80 Ohm-en koster 1416,- nå! Selv bestilte jeg, i likhet med noen andre her på forumet, 80 Ohm-en fra Netshop.no i løpet av dagens timesalg (ble 1395,- + 90kr frakt tror jeg) EDIT: 80 Ohm-en som i 80 Ohms-versjonen/utgaven Endret 27. oktober 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Ohm. Ikke ohmen. Ingenting som heter det ohmen, nærmeste du kommer er omen som er forvarsel for fremtiden ("bad omen" etc) Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Ohm. Ikke ohmen. Ingenting som heter det ohmen, nærmeste du kommer er omen som er forvarsel for fremtiden ("bad omen" etc) Sorry, tenkte 80 Ohm-en som i 80 Ohms-versjonen. Beklager! (Jeg glemte for så vidt bindestrek..) EDIT 1: Jeg endrer innlegget så det blir litt mer forståelig. EDIT 2: Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/ Nå raser ikke du ut i tråden, men du kritiserer skrivefeil Endret 27. oktober 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hehe da ga det mer mening. Begynte å lure på hvor du hadde det ordet fra, hørtes ut som tysk elns Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Beyerdynamic DT770 Pro med lavest mulig ohm imo. :> Veldig bra headsett, angrer ikke et sekund på at jeg betalte mine 2100,- for de en tid tilbake! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Beyerdynamic DT770 Pro med lavest mulig ohm imo. :>Veldig bra headsett, angrer ikke et sekund på at jeg betalte mine 2100,- for de en tid tilbake! Hvorfor lavest mulig Ohm? Jo høyere Ohm, jo bedre lydkvalitet har jeg hørt... og 80 Ohm-en funker fint på DAP/PMP, og egentlig det meste vil jeg tro Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg fikk høre når jeg kjøpte mine, at om jeg valgte 80 Ohm, så ville lyden bli veldig lav, og om man skal bruke de til mp3 eller lignende, så er lyden lav nok med de her på 30 Ohm. Ohm = motstand, sant? Noe sier meg at det er logisk at det blir lavere lyd med 80 Ohm, uten at jeg kan beskrive helt hvorfor.. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg fikk høre når jeg kjøpte mine, at om jeg valgte 80 Ohm, så ville lyden bli veldig lav, og om man skal bruke de til mp3 eller lignende, så er lyden lav nok med de her på 30 Ohm. Ohm = motstand, sant? Noe sier meg at det er logisk at det blir lavere lyd med 80 Ohm, uten at jeg kan beskrive helt hvorfor.. Ja, om du har på samme volum på spilleren hele tiden, vil nok lyden være lavere med 80 Ohm enn med 32 Ohm. Men om man bare skrur opp volumet litt vil det antagelig gå helt greit å bruke 80 Ohm med mp3-spillere/DAP/PMP selv om. Her funker 80 Ohm-en fint med både Sansa Clip og Sony NWZ-A828 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå