Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varsellampe for bremsevæske på golf lyser.

ThOms-N

Anbefalte innlegg

Hei!

Bilen(dritten):

En søkkvåt VW Golf 1995 mod(Rolling Stones) 1,8

Har ein bil så driver verdensmesterskap i f@enskap for tida.

Har nylig måttet skifte bremsecaliper fremme. Skiftet klosser og skiver i samme slengen.

Uka etter det så røk bakre motorfeste. Da fekk motor/girkasse litt juling for motor hoppet når jeg skulle sette den i revers og rygge i motbakke. Fekk fikset nytt feste og alt var fryd og gammen i 4 dager. Da satt varsellampe for bremsevæske/håndbrekk i gang å lyse.

Bryter for håndbrekk er ok(lampe starter å lyse etter ca 5-10 sek og i mellomtida kan jeg slå av og på lyset med håndbrekket).

Det er ikke mangel på væske og har heller ikke lokalisert noe lekkasje. Bremser fungerer helt konge.

Er det sensor i tanken på bremsevæske eneste plassen problemet kan ligge? Noken som har en vetig måte jeg kan eventuelt sjekke den?

Det ble mye tekst dette, men frustrasjonen og lommeboka er i ferd med å bygge et VANNvittig hat for denne bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Bilen(dritten):

En søkkvåt VW Golf 1995 mod(Rolling Stones) 1,8

Har ein bil så driver verdensmesterskap i f@enskap for tida.

Har nylig måttet skifte bremsecaliper fremme. Skiftet klosser og skiver i samme slengen.

Uka etter det så røk bakre motorfeste. Da fekk motor/girkasse litt juling for motor hoppet når jeg skulle sette den i revers og rygge i motbakke. Fekk fikset nytt feste og alt var fryd og gammen i 4 dager. Da satt varsellampe for bremsevæske/håndbrekk i gang å lyse.

Bryter for håndbrekk er ok(lampe starter å lyse etter ca 5-10 sek og i mellomtida kan jeg slå av og på lyset med håndbrekket).

Det er ikke mangel på væske og har heller ikke lokalisert noe lekkasje. Bremser fungerer helt konge.

Er det sensor i tanken på bremsevæske eneste plassen problemet kan ligge? Noken som har en vetig måte jeg kan eventuelt sjekke den?

Det ble mye tekst dette, men frustrasjonen og lommeboka er i ferd med å bygge et VANNvittig hat for denne bilen.

Nemmen ser du har fått det typiske golf greiene med tanke på varsellampen på bremsevæskenivået. Alle golfene (ja absolutt ALLE) jeg har vært bort i har hatt dette problemet. Eneste jeg gjor på min golf da det kom på den da kobla jeg like gjerne hele lampa i fra.

Og skjønner at du bygger opp hat får denne bilen får golf er noe av det største dritte på markede.

Lenke til kommentar

Visst det er løsningen, så kan den bare lyse. Men ser hels at jeg blir kvitt problemet. Nevnte problemer var berre de siste ukene. Har nettopp hatt et raid på frontlyktene og. Skiftet på kontakter og div dritt. Forbaska irriterende at den er så fin å se til karroseri/lakkmessig. Blank og fin enda. Hvis ikke så hadde den sikkert vært nærme dynga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...