Gå til innhold

sketchup trøbbel med Open GL

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker å bruke google sketchup. Men det nekter å starte, jeg har prøvd å legge inn sketchup 7, men da skjer det ingen verdens ting. Så prvde jeg å legge in versjon 6 og alt så ut til å fungere, men dengang ei. rett før programmen normalt skulle ploppet opp på skjermen kommer det en feilmelding opp, se bilde

(bruker ubuntu 9.04)

post-108316-1256152425_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les ALLTID AppDB (http://appdb.winehq.org) før du installerer et program i Wine. Der står det evt. ting du må gjøre for at det skal fungere.

Et søk på Sketchup sender deg til en Wiki som sier:

*

bug 14045: If you get the error "SketchUp was unable to initialize OpenGL!], run regedit, open HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\SketchUp6\GLConfig\Display, and change HW_OK to 1.
* If you have an nvidia card: you probably need nvidia's proprietary graphics driver. The open-source nv driver isn't good enough yet. (So, on Ubuntu, go to System / Administer / Hardware Drivers, and select the latest proprietary driver. But be sure to turn off Compiz, i.e. go to System / Preferences / Appearance / Visual Effects, and select None.)

Jeg har prøvd Sketchup på en maskin med Intel-drivere. Det fungerte ikke, men det skal fungerer med NVIDIA-driverne (pass på at de er lagt inn via Hardware Drivers).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...