esloso Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei, jeg ønsker å bruke google sketchup. Men det nekter å starte, jeg har prøvd å legge inn sketchup 7, men da skjer det ingen verdens ting. Så prvde jeg å legge in versjon 6 og alt så ut til å fungere, men dengang ei. rett før programmen normalt skulle ploppet opp på skjermen kommer det en feilmelding opp, se bilde (bruker ubuntu 9.04) Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det opplagte; sjekk om du har installert skjermkortdrivere (restricted drivers menyen). Ellers må du vel bare sjekke winehq eller google Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Les ALLTID AppDB (http://appdb.winehq.org) før du installerer et program i Wine. Der står det evt. ting du må gjøre for at det skal fungere. Et søk på Sketchup sender deg til en Wiki som sier: * bug 14045: If you get the error "SketchUp was unable to initialize OpenGL!], run regedit, open HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\SketchUp6\GLConfig\Display, and change HW_OK to 1. * If you have an nvidia card: you probably need nvidia's proprietary graphics driver. The open-source nv driver isn't good enough yet. (So, on Ubuntu, go to System / Administer / Hardware Drivers, and select the latest proprietary driver. But be sure to turn off Compiz, i.e. go to System / Preferences / Appearance / Visual Effects, and select None.) Jeg har prøvd Sketchup på en maskin med Intel-drivere. Det fungerte ikke, men det skal fungerer med NVIDIA-driverne (pass på at de er lagt inn via Hardware Drivers). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå