Gå til innhold

Tweaks for single X-25M Gen 2 80 GB som OS-drive?

Anbefalte innlegg

Har bestilt en X-25M gen 2 80 GB SSD fra www.digitalimpuls.no (i skrivende stund har de 20+ igjen på lager av bulk, og 14 retail), og venter denne i posten i morgen. Dette blir min første erfaring med SSD, og da er det en del man lurer på...

SSD'en skal benyttes som OS-drive, og erstatter 2x Samsung Spinpoint 500 GB i raid0. Jeg er (selvsagt) primært ute etter ytelse -dvs at systemet i praktisk bruk oppleves som raskere. Ser blant annet frem til kortere boottid, men også generelt et mer responsivt og "snappy" system.

Det jeg konkret lurer på er hvilke innstillinger jeg bør benytte mht stripestørrelse størrelse på tildelingsenhet etc for X-25M'en, samt hvilke tweaks dere anbefaler at jeg gjør i Win XP. I BIOS er RAID-mode slått på, og slik tenker jeg å beholde det.

For å slippe reinstallering av XP og programmer mm vil jeg simpelthen bare gjenopprette C-disken fra en ny backup til SSD'en. Men vil jeg da ta med "uheldige" innstillinger fra dagens HDD C-disk til den nye SSD C-disken?

Jeg har fått med meg at en bør slå av automatisk defragmentering av systemdisk med SSD.

Om mine spørsmål allerede er godt besvart i en tidligere post, hadde det vært fint med en link til denne ;-)

Keep up the good work, ladies, det er en fryd å følge SSD-trådene her!

Endret av Johnny_Twotimes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...