Oly Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei. For en stund siden fant jeg et spill på nettet som heter Hedgewars. Hedgewars er gratis og basert på åpen kildekode, som ved første øyenkast kan beskrives som Worms med små, søte piggsvin i stede for mark. Fordelen med Hedgewars fremfor Worms er at det blant annet finnes både til Windows, Mac og Linux, samtidig som man ikke lenger er låst til 1024x768 punkter som høyeste skjermoppløsning (Worms World Party). Spillet har enda sine mangler da; det er for eksempel ikke enda noen mulighet for å velge hvor man skal begynne i starten på et map. Men utenom det er spillet i grunn overraskende komplett, spør du meg. I sin nyeste utgave, har til og med Hedgewars fått en zoom funksjon, noe som man ikke fant på de gamle Worms-spillene. Hedgewars støtter både LAN- og Online-spilling, så i en online kamp spiller ofte brukere med/mot andre brukere med forskjellig OS i bakgrunnen. Anbefales Hedgewars homepage Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei. For en stund siden fant jeg et spill på nettet som heter Hedgewars. Hedgewars er gratis og basert på åpen kildekode, som ved første øyenkast kan beskrives som Worms med små, søte piggsvin i stede for mark. Fordelen med Hedgewars fremfor Worms er at det blant annet finnes både til Windows, Mac og Linux, samtidig som man ikke lenger er låst til 1024x768 punkter som høyeste skjermoppløsning (Worms World Party). Spillet har enda sine mangler da; det er for eksempel ikke enda noen mulighet for å velge hvor man skal begynne i starten på et map. Men utenom det er spillet i grunn overraskende komplett, spør du meg. I sin nyeste utgave, har til og med Hedgewars fått en zoom funksjon, noe som man ikke fant på de gamle Worms-spillene. Hedgewars støtter både LAN- og Online-spilling, så i en online kamp spiller ofte brukere med/mot andre brukere med forskjellig OS i bakgrunnen. Anbefales Hedgewars homepage Jeg skal teste ut den nyeste versjonen nå, klarte ikke å joine online game i wormux, så vi får se om det går bedre med hedgewars. Bruker Linux forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå