Gå til innhold

HJELP Core i7 920 D0 og C0 versjon

Alkohoel

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Jeg skal kjøpe en core i7 920 som jeg skal OC til rundt 4 ghz. Leste et eller annet om at man måtte ha D0 vesjon får å klokke så langt :/ Uansett, kan noen fortelle meg hva i alle dager C0 og D0 skal bety, hvilke forskjeller det gjør, og hvordan man kan vite om det er en D0 eller C0 versjon?

Takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

C0/C1 og D0/D1 er Revisjoner (Revisjon C 0 og D 0). Nyere revisjoner kommer gjerne med små forbedringer i produksjonen som kan føre til et bedre produkt.

D0 revisjonen til Core i7 920 førte til (i praksis) at den klarte å klokke litt mer (De beste chippene gikk vel fra 4,0 > 4,2 på luft?) på mye lavere volt (ca. 1.35-1.4 -> 1.2x).

Sjansen for å få en D0 revisjon når du bestiller fra nettbutikker nå er ganske stor vil eg tro, da den har vært på markedet lenge og de gamle lagrene er vel borte. Husker ærlig talt ikke om det er noe særlig på pakken som sier om det er D0 eller C0, men noen nettbutikker vil oppgi dette enten i nettbutikken sin (og noen selger D0 som egen produktlinje) eller hvis du spør på mail.

Når du eventuelt har fått din CPU kan du bruke CPU-Z til å sjekke om det er en C0 eller D0 (7. linja, helt til høyre).

Hvis du forresten ser på www.digitalimpuls.no så oppgir de at de selger D0 revisjon. Vet også om mange som har svært gode erfaringer med denne nettbutikken selv om eg ikje har prøvd den selv enda.

Correct me if I'm wrong, please. :)

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...