Abnormalbean Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Mitt problem er et stort et. Jeg har en virkende internett tilkobling, men programmen klarer ikke å bruke tilkoblingen. Det som er litt merkelig er at windows update klarer å bruke full båndbredde. Men ingen av nettbrowserene eller spillene. Jeg bruker windows vista(x64). Dette har skjedd før, men då endte jeg opp med å formatere pcen. Lurte på om det var en lettere måte å fikse på? Merk: Har kjørt ping test i cmd og via vg.no og fikk go respons Endret 21. oktober 2009 av Abnormalbean Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hva betyr egentlig dette? Du har for eks 20mbit linje og går inn på vg.nett og lurer på hvorfor den ikke loader i 20mbit? Eller du laster ned en fil fra nett og lurer på hvorfor den ikke laster ned i 20mbit? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Høres ut som et dns problem. Dra opp et dos vindu og skriv prøv ipconfig /flushdns . Hvis det ikke funker må du fortelle litt mer om hvem som er din ISp og i dos vindu skrive ipconfig /all og poste her resultatet av det. ( Kan jo skrive ipconfig /all > resultat.txt og poste resultat.txt ) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Prøv kommandoen: netsh ipconfig reset og restart maskinen. Dette kan fikse problemet dersom du nylig har fjernet noe programvare eller malware som bruker internett. Tipper du klarer å åpne denne: http://193.69.165.21 = VG Endret 22. oktober 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Kan det være slik at flere nettverksadaptere er aktiverte på pcen, og at programmene dine prøver å bruke en du ikke bruker (f.eks firewire tilkoblingen din eller lignende). Lenke til kommentar
Abnormalbean Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Prøv kommandoen: netsh ipconfig reset og restart maskinen.Dette kan fikse problemet dersom du nylig har fjernet noe programvare eller malware som bruker internett. Tipper du klarer å åpne denne: http://193.69.165.21 = VG Takk så mye, dette funket. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå