Gå til innhold

ATI EyeFinity uten passiv DisplayPort

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Jeg har undersøkt litt om ATI's EyeFinity-funksjon og lurer på om det er noe jeg kan benytte meg av med mine skjermer (3x BenQ G2400W).

Det er nok av utganger på kortene i 58xx-serien, men alle kortene har kun 2 "video-feeds". Altså er det ikke mulig å plugge inn en skjerm i hver DVI og HDMI-port for å aktivere mere enn to skjermer. Skal en 3. skjerm (eller flere) aktiveres er det nødvendig å bruke DisplayPort.

Ingen av mine skjermer har passiv DisplayPort-støtte, dermed vil jeg trenge en aktiv DisplayPort-adapter for å få EyeFinity til å fungere.

Oppsettet jeg ser for meg er "3x1 Landscape" bestående av 2x Skjermer koblet til DVI-porter, og 1x skjerm koblet til DisplayPort med et aktivt DisplayPort-adapter (en enkel overgangskabel nytter ikke da ingen av skjermene mine støtter passiv DisplayPort.

I tillegg trenger jeg en projektor tilkoblet til kortet på HDMI-utgangen. Projektoren skal ikke brukes samtidig som de andre skjermene men jeg vil ha mulighet til å bytte mellom EyeFinity 3x1 Landscape og standard "extended desktop" på projektor uten å koble om på ledninger.

Vet noen hvor jeg kan få fatt i et slikt adapter til rundt tusenlappen? Er det i det hele tatt mulig å sette dette opp slik jeg ønsker?

Driver version 8.66 (Catalyst 9.10) or above is required to support ATI Eyefinity technology and to enable a third display you require one panel with a DisplayPort connector.

ATI Eyefinity technology works with games that support non-standard aspect ratios which is required for panning across three displays.

TV Tuner required*, sold separately.

Linux support scheduled to be enabled via a future ATI Catalyst™ driver release.

Link

*TV-Tuner kun nødvendig hvis du skal se TV på pcen.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...