IntelAmdAti Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Jeg har undersøkt litt om ATI's EyeFinity-funksjon og lurer på om det er noe jeg kan benytte meg av med mine skjermer (3x BenQ G2400W). Det er nok av utganger på kortene i 58xx-serien, men alle kortene har kun 2 "video-feeds". Altså er det ikke mulig å plugge inn en skjerm i hver DVI og HDMI-port for å aktivere mere enn to skjermer. Skal en 3. skjerm (eller flere) aktiveres er det nødvendig å bruke DisplayPort. Ingen av mine skjermer har passiv DisplayPort-støtte, dermed vil jeg trenge en aktiv DisplayPort-adapter for å få EyeFinity til å fungere. Oppsettet jeg ser for meg er "3x1 Landscape" bestående av 2x Skjermer koblet til DVI-porter, og 1x skjerm koblet til DisplayPort med et aktivt DisplayPort-adapter (en enkel overgangskabel nytter ikke da ingen av skjermene mine støtter passiv DisplayPort. I tillegg trenger jeg en projektor tilkoblet til kortet på HDMI-utgangen. Projektoren skal ikke brukes samtidig som de andre skjermene men jeg vil ha mulighet til å bytte mellom EyeFinity 3x1 Landscape og standard "extended desktop" på projektor uten å koble om på ledninger. Vet noen hvor jeg kan få fatt i et slikt adapter til rundt tusenlappen? Er det i det hele tatt mulig å sette dette opp slik jeg ønsker? Driver version 8.66 (Catalyst 9.10) or above is required to support ATI Eyefinity technology and to enable a third display you require one panel with a DisplayPort connector. ATI Eyefinity technology works with games that support non-standard aspect ratios which is required for panning across three displays. TV Tuner required*, sold separately. Linux support scheduled to be enabled via a future ATI Catalyst™ driver release. Link *TV-Tuner kun nødvendig hvis du skal se TV på pcen. Endret 21. oktober 2009 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Spelaren Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Sjekk svar i din andre tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165151 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå