Gå til innhold

RiksTV: NRK OK, TV2 borte

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp koblet til en Samsung (DTB-H380Z) bakkemottaker. Har inneantenne og får helt greie signaler. NRK kanalene, TV3 og ViaSat 4 er helt klare. Andre kanaler er dårlige. TV2 derimot, finner ikke tuneren i det hele tatt! Jeg har autosøkt 3 ganger og manuell søk (ut fra dekningskart og frekvenskanaler på rikstv.no). Fortsatt kommer ikke TV2 opp.

Noen som vet hva problemet er, evt. noen som kjenner til denne tuneren og har tips?

Kan det være slik at inneantennen kan ta inn NRK, men ikke TV2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nok at du ikke har samme styrke/kvalitet på signalet fra de tre forskjellige frekvenene (muxene) du mottar.

Mulige løsninger:

- Flytt antenna.

- Hvis du bruker en vanlig bordantenne med to "spyd" og problemet er på høye frekvenser, prøv å forkorte lengden på "spydene".

- Bytt til en bedre inneantenne.

- Bytt til uteantenne.

- Bytt til en bedre mottaker (Grundig takler svake signaler bedre).

Lenke til kommentar
Problemet er nok at du ikke har samme styrke/kvalitet på signalet fra de tre forskjellige frekvenene (muxene) du mottar.

Mulige løsninger:

- Flytt antenna.

- Hvis du bruker en vanlig bordantenne med to "spyd" og problemet er på høye frekvenser, prøv å forkorte lengden på "spydene".

- Bytt til en bedre inneantenne.

- Bytt til uteantenne.

- Bytt til en bedre mottaker (Grundig takler svake signaler bedre).

Heisann!

Ja, mulig det er antenna... Det er en sånn med to spyd og en trekant antenne i midten. Jeg har førsøkt å flytte antennen, men den er VELDIG ømfintlig for dette. 2-3 cm. til en side og signalet er borte! Skal prøve å forkorte antennen litt og se om det gjør susen. Uteantenne er dessverre uaktuelt. Bedre og nyere inneantenne er et alternativ. Elkjøp gir jo pengene tilbake innen 30 dager, så det er jo verdt å prøve :)

Takker for svar Mr D!

Lenke til kommentar

Der ja! Jeg forkortet antennene litt og gjorde en ny autoscan! Og vips, så var alle tv2 kanalene + discovery, animal og et par til, på plass :) Merkelig at jeg får inn andre kanaler enn NRK/TV2, siden jeg ikke har kjøpt noen pakke. Skulle vel bare få inn tv2 på det kortet, men.... pytt,pytt! Er fornøyd med å ha "alt" :) Muligense en "velkomstgave" fra RiksTV :)

Takk for hjelp, Mr D!

Lenke til kommentar

Man får alle canalene i starten når man bestiller riks-tv + tv2.

Trådstarter: Fra og med neste år må du betale 399,- pr halvår i kortavgift for å ha kortet, pluss evt abo du måtte ta å bestille. Så om du ikke er interessert i annet enn det som er gratis, bør du si opp kortet asapzulu ved nyttår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...