elvenbow123 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) "Reboot and select proper device or insert Boot Media n selected boot device and press a key" Slik lyder meldingen jeg får når jeg starter opp pc'n som jeg nettopp har kjøpt ny hard-disk til. Windows 7 cd'n er i og uansett hvordan jeg prøver og boote den så ender jeg opp her. For med virker det som om den ikke får lest cd'n, men skjønner ikke hvorfor! Har dere noen ideer på hva som kan være gærnt? På forhånd takk Moby Endret 21. oktober 2009 av elvenbow123 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Har du trykket del og satt 1 boot til cdrom? 2nd boot til harddisk? Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Har du trykket del og satt 1 boot til cdrom? 2nd boot til harddisk? trur det, kan dobbeltsjekke Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Har du bootet fra denne cden før? Brent som ISO ? Endret 21. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Ne, det var i feil rekkefølge, takker for tips, men kan fortsatt ikke velge cd-rom som boot-divice flere forslag? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Er den kobblet til? sata? IDE? Prøv å bytt kontakt på hovedkortet/sjekk at den sitter. Når du booter kommer det opp en liste med HHD og cdrom , ser du den der? Endret 21. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Har du bootet fra denne cden før? Brent som ISO ? Nei, aldri bootet med den før... men har installert den fra et annet OS før. Men prøvde med en XP cd som jeg har boota med en fantasillion ganger, samme feil. Er den kobblet til? sata? IDE? Prøv å bytt kontakt på hovedkortet/sjekk at den sitter.Når du booter kommer det opp en liste med HHD og cdrom , ser du den der? Sata Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hva heter hovedkortet? Flyttet ledningen rundt i andre porter, sjekket at den sitter i bak cdrommet? Ser den fortsatt ikke? Fulgte det med floppy med cdrommet? Evt en sata-driver. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Siden den heller ikke kan lese xp-cd'n, kanskje brenneren er kass? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 + det at hovedkortet ikke registrerer selve hardwaren. Har du satt i sata-strøm? På spilleren. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 + det at hovedkortet ikke registrerer selve hardwaren.Har du satt i sata-strøm? På spilleren. Strømmen er i og deet samme er ledningen fra hovedkortet. (Asus P5Q SE2) Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Det går helt greit å installere et os fra windows, med en cd som ikke er bootbar, så det kan hende at cd er feil brent. Hvilket os har vært brukt tidligere på dette hovedkortet, tenkte hvis sata er i ahci mode, da vil ikke xp installeres uten driver, må være i ide mode. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 hmm, kom meg forbi forige problem, kom til den "launching windows" eller no, og nå er den på en blå skjerm og musa synes... men kan ikke trykke på no eller noe, så ja. Mulig at den ikke er bootbar, kan vel installere windows xp først da Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Evt brenne win 7 på nytt med for eks Burn My files /nero osv. Brenn som iso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå