Gå til innhold

Optimal server

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har denne serveren: P3 800 mhz, 728 mb ram men Windows 2003 Server (standard Edition) med terminal server.

Dette er det jeg vil ha serveren til: Alt av filer på skrivebord, mine dokumenter, favoritter og outlook express skal lagres på serveren. Altså skal jeg kunne logge inn med mine tre andre pc'er og få opp det samme skrivebordet, mine dokumenter osv.

Jeg vil at man skal kunne være logget inn sammtidig med flere pc'er på samme skrivebord.

Jeg vil også at så fort jeg laster noe nytt inn på skrivebordet så skal det dukke opp på alle innloggette pc'er.

Jeg er svært taknemmelig for alle svar! Og vær så snill å skriv bit for bit (enkelt) hvordan dette skal settes opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som kan hjelpe meg?

Hvis det ikke kom klart fram så vil jeg at alle programmer osv. som ligger på den individuelle pc'en skal være det samme. Men at mailene, favorittene, mine dokumenter og filer på skrivebordet er det samme på hvilken som helst pc jeg logger inn på!

Altså alt som skjer på skrivebordet, mine dokumenter, favoritter og mailer skal skje direkte på serveren!

Lenke til kommentar

du, jeg tror jeg vet hvorfor ingen svarer...Dette er en litt stor oppgave du spør etter, og jeg kjenner ingen andre sysadmin'er som går med alle sider av denne saken i hodet. Du kan begynne med denne artikkelen, og lete videre på Technet.

Eller vil jeg anbefale Google.

Kanskje det er andre som orker, men iogmed at all informasjonen er tilgjengelig fra Microsoft, er det mer opp til deg hvor mye du gidder å lese og lete selv.

Og, dette er ikke frekt ment eller no, bare ærlig...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
dessuten skrives det "hallo"  :lol:

btw, hva er fordelene med å bruke windows server versjon på en slik maskin, over. f.eks windows xp pro?  linux er ikke et alternativ atm,...

øh, man man ha et server os for å få til det han vil, les hav han vil en gang til.

Grunnen til at ingen svarer er som nevnt av en annen at dette ike er fort gjort eller noen liten oppgave...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...