phyxsiis Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei. Jeg er ikke så kjent med de forskjellige kameraene som Canon har i dag og trenger litt hjelp til å velge meg nytt kamera. i dag bruker jeg Canon EOS 400D. kameraet tar gode nok bilder, men jeg ønsker litt mer. Sammensetning av EOS 400D og canon 18-55mm uten IS fungerer noksågreit, sett bortfra at objektivet har noe løst i seg, og sikkert ikke lever stort lengre enn til den dagen nytt blir kjøpt. Jeg er ikke ute etter å bare kjøpe nytt objektiv, og jeg er klar over at nytt objektiv kan glede bildene mine mye mer. Jeg er altså på utkikk etter nytt kamerahus Om du har 40D, 500D eller 50D så hjelper du meg stort med å si hvorfor du er fornøyd med ditt kamera, eller misfornøyd Ang. Objektiver er det også bare å komme med gode kjøpetips om lysten for det måtte inntreffe deg Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg gikk fra 400D til 50D og er meget fornøyd med det. Jeg innbilte meg at det ble ikke særlig oppgradering med 500D, og det har visst videofunksjon og det var jeg ikke interessert i.50D har LiveView og det var en av grunnene jeg skiftet til 50 (Fint for macrofotografering). Objektivet som fulgte med 400D skiftet jeg fort ut med Tamron 17-50, som jeg synes er midt i blinken som normalzoom til en rimelig penge. RandiA Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Om du ikke er blendet av megapixelracet, kan du finne en del pent brukte 30D på foto.no. Har kameraet selv, og har ingen intensjoner om å bytte det ut med 40 eller 50D (det blir nok en 5D MKII eller 1Ds mark II). Om du er villig til å spytte godt i potten, kan jeg anbefale EF 24-105 f/4 L IS USM. Det står mer eller mindre konstant på kameraet mitt! L-glass er deilig, men det koster... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Om du er villig til å spytte godt i potten, kan jeg anbefale EF 24-105 f/4 L IS USM. Det står mer eller mindre konstant på kameraet mitt! L-glass er deilig, men det koster... Så den er bra...men den var jo ikke så lyssterk da.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 EFs 17-55 F 2.8 IS er heller ikke å forakte, eller rettere sagt, den er knallgod og på høyde med L optikk. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har selv gått fra 400D til 50D (har 400D'en enda som reserve, den er jo lite verd i kroner, men mye verd som reserve). Forskjellen fra 400D i bruk er ikke slik at det er "komplisert", men du får et mye mer proff hus som tåler mye mer og. I tillegg får du nesten dobbelt så mange bilder pr sekund, større batteri, LiveView, bedre fokus, nyere sensor, kjappere prosessor, osv osv. Alt er bare pluss i forhold til 400D. Av de du nevner er nok 50D best på det meste. 40D og 50D har i utganspunket samme hus (av metall), men 50D har en helt annen verden på skjermkvalitet. I tillegg mye nytt og forbedret innvendig. Eneste 500D har alene av de du nevner er vel mulighetene for video, men den muligheten er begrenset og selv synes jeg det viktigste er det å ta bilder med et hus, kvalitet og brukervennlighet osv. 50D går egentlig ganske rimelig for tiden synes jeg. Og flere vurderer nok som meg selv å oppgradere til 7D og vil da selge det brukte 50D i såfall. Slik sett kommer det stadig og brukte 50D på markedet. Av de 3 du nevner vil jeg ikke nøle med å anbefale 50D som det beste valget. Tor Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvis du liker og bruke mulighetene du har med et speilrefleks er det naturlige og oppgradere til et semiproft hus,og som alle her sier så bommer du ikke med og kjøpe et 30/40/50D. Byttet selv 400D med 30D noe som jeg ikke angrer på. Når det gjelder objektiv er en lyssterk normalzoom en grei oppgradering,hvis du ikke har noen spesifikke ønsker. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Om du er villig til å spytte godt i potten, kan jeg anbefale EF 24-105 f/4 L IS USM. Det står mer eller mindre konstant på kameraet mitt! L-glass er deilig, men det koster... Så den er bra...men den var jo ikke så lyssterk da.... Bruker stort sett ikke annet glass selv, man mister ett blendertrinn kontra f/2.8 men lenger brennvidde og IS kompenserer i mine øyne. Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Denne var litt interessant ! Jeg har hatt 450D og står nå mellom 500D og 50D. Vi har videokamera, så jeg ser ikke på det som noe viktig. Lurer nå i 50D da.. of, hver gang man tror man har bestemt seg så.... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Denne var litt interessant ! Jeg har hatt 450D og står nå mellom 500D og 50D. Vi har videokamera, så jeg ser ikke på det som noe viktig. Lurer nå i 50D da.. of, hver gang man tror man har bestemt seg så.... Jeg gikk fra 400D til 50D og er meget godt fornøyd, regner med det kameraet holder i lang tid fremover for meg... Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 50D satt faktisk ikke godt i hånda mi, det ble for stor for håndflaten, selv om fingrene nådde fint det de trengte. Men pga tygden følte jeg at det skulle glippe... og da ble valget enkelt. Da ble det 500D, og så får jeg heller kjøpe 50D etterhvert å vende meg til det Takk for hjelpen ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå