Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Normalt skal intelligensen stige for hver generasjon.

 

Dr. Russel Blaylock (pensjonert Nevrokirurg og forfatter) mener derimot at det ikke bare er flere med lav iq, men også færre med høy iq.

Har du en link til en kilde på det? Et navn blir litt for tynt.

 

Hvis IQ har sunket så burde vel det være lett å teste? Vi har jo IQ-tester.

Lenke til kommentar

Påstanden er i det siste minuttet, men det er verd å se hele klippet IMO.

http://www.youtube.com/watch?v=dAEwGqd12cs

 

http://www.russellblaylockmd.com/

 

Amanita Muscaria:

Klipp om stevia.

 

Jeg tror det største problemet her i landet med tanke på hvor mye melk som drikkes er hormoner som får kyr til å produsere mer melk.

 

Det selges ikke mye spiselig i et supermarked.

 

Jeg vil verken ha maten eller vaksinene deres, så kan dere velge for dere selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor uttaler du deg om meg uten å vite noe om meg?

 

Jeg har vært meget syk siden 2003. Ved å legge om kostholdet, droppe prossesert mat, kutte ned på sukker, konserveringsmidler og andre tilsetninger har helsen blitt betydelig bedre, ikke minst den mentale. Spiser mest hel mat nå isteden for prossesert papp og plast mat.

 

Det er ikke sikkert det funker for alle, men jeg synes folk flest burde tenke litt over hva de spiser. Jeg hadde neppe uttalt meg om dette overhodet dersom jeg ikke hadde egne erfaringer. Jeg er ikke for teorisering og synsing uten noe som helst hold.

 

Ikke alt der ute er møkk, men det er utrolig mye propaganda og reklame som får oss til å gjøre ting som kanskje ikke er så bra. Folk bør danne seg et filter som de kan sile med.

 

Jeg tror nå heller ikke på alle konspirasjoner. Faktisk bare et fåtall, men det er ikke så vanskelig å se at folk flest ikke greier å tenke selv. Det så jeg senest i går nede i sentrum. Når du ser de samme folkene gjøre de samme feilene om og om igjen, dag etter dag så er det tydelig at de ikke tenker mye over hva de egentlig driver med. Nå tenker jeg helt ikke på folk som har falt utenfor men faktisk på helt gjennomsnittlige mennesker.

 

Det er bare å høre hva de prater om seg i mellom, hva de fokuserer på, hva de streber etter, humoren, spørsmål de stiller osv.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Hvorfor uttaler du deg om meg uten å vite noe om meg?

 

Jeg har vært meget syk siden 2003. Ved å legge om kostholdet, droppe prossesert mat, kutte ned på sukker, konserveringsmidler og andre tilsetninger har helsen blitt betydelig bedre, ikke minst den mentale. Spiser mest hel mat nå isteden for prossesert papp og plast mat.

 

Min uttalese var basert på det jeg har lest av deg.

 

Ingen tvil om at kostholdet har mye å si for fysisk og psykisk helse men det meste går ann å spise så lenge man ikke overdriver.

Jeg er ingen tankeleser men jeg mener at menneske kroppen (generelt, med noen unntak) er mer robust enn det du virker å vil ha det til.

Lenke til kommentar

Hvis du synes jeg er opptatt av kontroversiell og tildels paranoid informasjon så er det alene fordi kontroversiell informasjon skaper problemestillinger og sprørsmål som igjen får en til å tenke.

 

Det betyr ikke at jeg er en konspirasjonsteoretiker eller generelt tror på konspirasjonsteorier. Samfunnet er fult av konspirasjoner, men vi liker heller å kalle det samarbeid eller nettverksbygging.

 

Dersom man lever uten å tenke så kan man heller ikke justere livet sitt til det beste for seg selv.

 

Det går ikke an å legge skjul på at vi dag har et samfunn som er laget slik at vi i stor grad slipper å tenke.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Jeg kan gjøre det vettu! Skal og trene idag, hørt jeg kan få muskel smerter/hovne opp så kan gi av rapport når jeg har vært og trent samt allmenn helsetilstand.

Kan vel si jeg nesten har trent bort astmaen, men den er der så absolutt. Hadde før veldig alvorlig astma så.

 

Kan legge til jeg er 15år, og ellers frisk til nå.

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget med og gå på Nilsen slik, hadde han bare kastet om seg med dritt så.....men han argumenterer og har god grunn for det han mener. Slik oppfatter jeg det ihvertfall.

Alle må gjøre opp sine meninger=)

 

Beklager om det ble oppfattet som for aggresivt. Ville bare gjøre et lite inntrykk og det var ikke ment som et personlig angrep. Jeg blir også litt bekymret når meninger går så langt.

 

Når man åpner et innlegg med dette "Jeg dør heller av influensa enn å sprøyte gift inn i kroppen med de skader det kan medføre." for så å komme med mange semi-overbevisende argumentasjoner basert på feilinformasjon kan dette, for mange, virke veldig overbevisende og dermed i verste fall gjøre en situasjon verre.

 

Til folk som tror på at denne vaksinen er så skadelig så burde vaksinen i seg selv være det minste problemet.

I løpet av de neste ukene nå så blir så si hele Norges helsepersonell vaksinert med to sprøyter. Om denne vaksinen er så skadelig så vil jo Norge (og resten av verden) ha et mye større problem.

 

Og bare grunnløs panikk i seg selv kan skape store problemer.

Lenke til kommentar
Hvis du synes jeg er opptatt av kontroversiell og tildels paranoid informasjon så er det alene fordi kontroversiell informasjon skaper problemestillinger og sprørsmål som igjen får en til å tenke.

 

Det betyr ikke at jeg er en konspirasjonsteoretiker eller generelt tror på konspirasjoner.

 

Dersom man lever uten å tenke så kan man heller ikke justere livet sitt til det beste for seg selv.

 

Det går ikke an å legge skjul på at vi dag har et samfunn som er laget slik at vi i stor grad slipper å tenke.

 

Med de videoene du har linket til og slik som du har snakket, ER du en konspirasjonsteoretiker, ikke prøv i si imot engang.

Endret av maxxi
Lenke til kommentar

Jeg liker topolet informasjon på samme måte som mennesker har to hjernehalvdeler.

 

Samfunnet har bevisst skilt vitenskap og religion slik at mennesker ikke skal kunne bruke begge hjernehalvdeler samtidig.

 

Det samme gjelder for livet generelt. Hvis man ikke aktiverer begge hjernehalvdeler, kan man neppe være istand til å ta gode avgjørelser.

 

Jeg gjør sjelden noe i livet uten jeg kan gjøre rede for hele forløpet og ikke minst konsekvenser.

 

At utfallet av vaksinerikng ikke er reverserbart er alene en god nok grunn for meg til å ikke la meg vaksinere.

 

Akkurat på same måte som hørselskade per dato ikke er reverserbart så tar jeg heller forhåndsreglger som ivaretar hørselen.

 

De fleste ting i livet kan gå bra helt til de en dag plutselig ikke gjør det mer. Da er det for sent.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Jeg liker topolet informasjon på samme måte som mennesker har to hjernehalvdeler.

 

Samfunnet har bevisst skilt vitenskap og religion slik at mennesker ikke skal kunne bruke begge hjernehalvdeler samtidig.

 

Det samme gjelder for livet generelt. Hvis man ikke aktiverer begge hjernehalvdeler, kan man neppe være istand til å ta gode avgjørelser.

 

Jeg gjør sjelden noe i livet uten jeg kan gjøre rede for hele forløpet og ikke minst konsekvenser.

 

At utfallet av vaksinerikng ikke er reverserbart er alene en god nok grunn for meg til å ikke la meg vaksinere.

 

Akkurat på same måte som hørselskade per dato ikke er reverserbart så tar jeg heller forhåndsreglger som ivaretar hørselen.

 

De fleste ting i livet kan gå bra helt til de en dag plutselig ikke gjør det mer. Da er det for sent.

 

Topolet informasjon? Mener du da informasjon basert på fakta og informasjon basert på vill fantasi?

 

Det er veldig viktig å klare å skille mellom disse to. Problemene kommer når man tar for mye lit til fantasi over fakta.

 

Ta for eksempel det du ha skrivet her:

 

-Det har aldri blitt bevist at vaksiner har noen virkning overhodet.

-Det er større sjanse for å bli syk dersom man tar vaksine enn ikke.

-Man kan få store senskader ved å la seg vaksinere.

-Bestanddeleene i vaksinen er å regne som spesialavfall og forbudt.

-Lær av historien. Massevaksinering ble også utført for 33 år siden. Tusener ble alvorlig syke eller invalide av vaksineringen.

-Det kan umulig være gode hensikter bak hypingen.

-Stor økning av autisme og nevrologiske problemer.

 

Dette er enten ren fantasi, eller fakta snudd på hodet og har ingen ting med virkeligheten å gjøre.

Hva slags nytte kan folk ha av å tro på dette?

Lenke til kommentar
Jeg liker topolet informasjon på samme måte som mennesker har to hjernehalvdeler.

Topolet "informasjon" er jo alt det kan skrives "vs." mellom. F. eks. flat vs. rund jord.

 

Samfunnet har bevisst skilt vitenskap og religion slik at mennesker ikke skal kunne bruke begge hjernehalvdeler samtidig.

Hva i alle dager babler du om nå?

 

Det samme gjelder for livet generelt. Hvis man ikke aktiverer begge hjernehalvdeler, kan man neppe være istand til å ta gode avgjørelser.

Ærlig talt altså, dette er jo barneskolekunnskap.

 

Kan du styre begge armene dine? Gratulerer, dine hjernehalvdeler henger sammen.

 

Jeg gjør sjelden noe i livet uten jeg kan gjøre rede for hele forløpet og ikke minst konsekvenser.

Hvordan skal du klare det når du ikke eier kildekritikk?

 

At utfallet av vaksinerikng ikke er reverserbart er alene en god nok grunn for meg til å ikke la meg vaksinere.

Det er poenget. Vaksiner skal være så permanente vi kan få de.

 

Hadde du brukt skikkelig vitenskap som kilde, samt hatt en generell forståelse for statistikk, så ville du nok fort sett at (og forstått hvorfor) vaksinen ikke er noe å bekymre seg over.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å dø for jeg har mye å leve for, men jeg er heller ikke redd for å dø for det skal jeg en dag uansett enten det er av alderdom eller andre årsaker.

Dessuten har jeg opplevd kjærlighet, vennskap, selvrealisering, medgang og motgang, så jeg har heller ikke så mye ugjort.

 

Hvis jeg tar vaksinen så motsier jeg alt som jeg står for. Alle mine opplevelser og erfaringen vil da være verdiløse.

 

Isåfall måtte jeg da ha endret synspunkter først :p

 

Det er vel heller ikke meningen at man skal diskutere noens person på diskusjonsforum, men emnet.

 

Hvis jeg hadde vært redd for å dø er det lite jeg kunne gjort i livet.

Det aller meste er farlig og man kan både dø mens man sover eller sitter i sofaen.

Lenke til kommentar

FLarsen:

Jeg har hatt beste karakter i flere skolefag. Jeg tror ikke lenger store deler av det jeg har lært.

 

Og når det gjelder kildekritikk så er jo det meste av nyhetskilder og lærebøker fulle av både sort og hvit propaganda og desinfo, for ikke å nevne all informasjon som tilbakeholdes.

 

Alternativ informasjon er ikke nødvendigvis noe dårligere. Det kommer mer an på agendaen til kilden enn kilden i seg selv. Mainstream og det offentlige har som regler fler agendaer enn de som står bak uavhengige informasjon.

 

"Det er poenget. Vaksiner skal være så permanente vi kan få de."

Jeg mente selvfølgelig de negative efgektene som kan oppstå. Det burde du ha skjønt siden du ser på deg selv som smart og dersom du ikke skjønte hva jeg mente så burde du ikke komentere men stille spørsmål til hva jeg mente. Enten er du ikke fult så smart eller så vil du bare krangle. Eventuelt må jeg lese det som at du mener at "Skadene ved vaksinering er så permanent som ønskelig." Jeg skjønner hva du mener, men du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente og da er det sjanseløst av deg å kommentere det jeg skrev om du ikke engang skjønte hva jeg mente eller om jeg skal si det litt penere, misforstod hva jeg skrev.

 

Jeg tror jeg holder meg for god til å skrive noe mer i denne tråden så lenge det er mer populært å kritisere min person enn det jeg skriver. Når det i tillegg kommer kommentarer fra personer som ikke skjønner hva jeg mener så blir det for uintelligent for min del.

 

Jeg skrev til og med et tilsvarende eksempel under om hørselskader for å sikre at det ikke kunne misforståes at jeg mente ikke-reverserbare skader og ikke ønskede effekter. Likevel greide vedkommende å misforstå, evt så prøver bare vedkommende å være vittig og eller plagsom mot min person.

 

"At utfallet av vaksinering ikke er reverserbart er alene en god nok grunn for meg til å ikke la meg vaksinere.

 

Akkurat på same måte som hørselskade per dato ikke er reverserbart så tar jeg heller forhåndsregler som ivaretar hørselen."

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...