Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ta den. Såvidt jeg forstå later det til å være en ikke ubetydelig risiko for at folk uten andre alvorlige sykdomer kan dø av svineinnfluense så da synes jeg det virker fornuftig å ta den. Jeg ønsker i utgangspunktet å unngå å ta vaksiner siden det er en viss risiko for bivirkninger, men i hovedsak så er konst nyte forholdet slik at mange vaksiner er fornuftige å ta. Slik ting ser ut nå mener jeg denne er en av disse.

Lenke til kommentar
Like mye kvikksølv som i fisk? Det er vel påvist at stoffer som injiseres gjennom blodstrømmen forsterker effekten med mange flere ganger enn gjennom tarm.

Mindre kvikksølv enn det er i fisk. Stoffer som tas intravenøst har høyere biotilgjengelighet (hvor stor andel av stoffet som ender opp i blodet), men det betyr ikke mye her.

Lenke til kommentar

Selv tenkte jeg ikke å ta vaksinen ettersom jeg regner med jeg ikke gidder å pelle meg bort å et legekontor bare for å slippe å bli syk noen dager. Jeg pleier jo ikke å ta influensa vaksine til normalt så ser ingen grunn til å ta det i år.

 

Synes det er litt merkelig at USA nå erklærer krisetilstand bare fordi 100 har dødd som følge av svineinfluensaen. Hvert år dør det jo bare i Norge 1000 folk av sesonginfluensa.

Endret av maxxi
Lenke til kommentar

Det er 1000 som har dødd i usa og i Norge dør ingen av vanlig influensa de dør av lungebetennelse som evt kommer etterpå og de er 90+ år.

 

ettersom jeg regner med jeg ikke gidder å pelle meg bort å et legekontor bare for å slippe å bli syk noen dager.

Og evt få lungene fulle av blod og dø.

 

De som blir smittet blir syk, 99,9% av disse får en "vanlig influensa"-uke men 0.01% dør selv om de var helt friske før.

Det er derfor man tar vaksinen, ikke for å unngå influensaen i seg selv, men å redusere sjansen for å dø OM man først får den.

Dvs det hadde ikke vært noen vaksine-panikk om den ikke var dødlig.

 

Kan ikke sammenligne med vanlig influensa, ingen friske dør av den kun eldre som dør av ettervirkninger pga helse.

 

Det er også helt latterlig å komme med kvikksølv, det er mer kvikksølv og værre kvikksølv i en laks.

Endret av War
Lenke til kommentar

Nå er ikke det vitenskapelige tall, bare fra løse luften.

Meningen er å vise at en liten del av de som blir syke dør.

 

Hvordan vet man hvor mange som er smittet i Norge, Tester sluttet dem med og registrerte swineflu hos alle som følte seg dårlige.

 

Om min 0,01% er 1000 , hva er da tallet ditt? 100.000smittede ville da vært 1%

10000000 smittede i Norge?

Lenke til kommentar

Jeg dør heller av influensa enn å sprøyte gift inn i kroppen med de skader det kan medføre.

 

Jeg lider allerede nok av den vaksinering jeg har mottatt tidlig i livet. Jeg kan sitere min mor "Vet du, da du var baby så reagerte du kraftig på vaksine. Så gav de deg en dose til, bare litt mindre enn det de egentlig skulle." Galskap.

 

Jeg vil helst beholde det lille jeg har av livkvalitet jeg har igjen enn at jeg skal miste alt pga vaksinering. Før visste jeg ikke hva vaksinering var, i dag vet jeg meget bedre. Jeg er så glad for at jeg kvittet meg med TV for 3 år siden. Siden da har jeg fatkisk greid å tenke selv isteden for å leve i zombienasjonen.

 

-Det har aldri blitt bevist at vaksiner har noen virkning overhodet.

-Det er større sjanse for å bli syk dersom man tar vaksine enn ikke.

-Man kan få store senskader ved å la seg vaksinere.

-Bestanddeleene i vaksinen er å regne som spesialavfall og forbudt.

-Lær av historien. Massevaksinering ble også utført for 33 år siden. Tusener ble alvorlig syke eller invalide av vaksineringen.

-Det kan umulig være gode hensikter bak hypingen.

-Stor økning av autisme og nevrologiske problemer.

 

Man riskerer mer enn 40 alvolige bivirkninger ved å ta vaksinen. Er det verd å gamlble med noe som kan ødelegget hele livet for en influensa du kanskje aldi får.

Du har ikke noe ansvar for å ta vaksine for å hindre at andre kan bli syke, men å ta vare på deg selv er den eneste frihet man noen gang har i denne kommersialiserte, korporatistiske verden av duopol for å fremme valgmuligheter som egentlig ikke eksisterer.

 

Valget kan man kun ta for seg selv. Hvis man er villig til å ta risikoen ved å la seg vaksinere er dette noe man må stå for. Husk at den effekten vaskinen får for kroppen din aldri kan reverseres og at du må leve med konsekvensene resten av livet. Kanskje går det bra, men det er verd det fordi en mann i dress på TV sa det var det du burde?

 

Hvordan kan de egentlig gi tall på hvor mange som har omkommet av svineinfluensa da de for noen måneder siden gikk ut og sa at det var kommet i en fase der det ikke lenger skulle registreres flere dødsfall knyttet til influensaen da det ikke hadde noen hensikt.

Mest sannsynlig for å skjule at dette er kraftig hypet opp.

 

Dersom man har svekkelser i blod-hjernebarriæren eller på andre måter er disponert så kan vaksinen være fatal.

 

Det er deres kropp så hvis dere vil ha vaksine så er det deres eget valg valg, men jeg blir kvalm over de som sier at andre bør ta vaksine eller at de har et ansvar for å ta den.

 

Skru av TV og tenk selv selv om det er vanskelig å skjønne noe som helst for de som har 95-105 iq, la dere ikke programmere.

 

Personlig er jeg overbevist om at påstanden om at det ikke er nok tilgjengelig vaksine kun er for å gjøre vaksinen mer attraktiv for de som får tilbudet. Nå etter et halvt år med hyping så må det finnes vaksiner i bøtter og spann slik at industrien kan tjene noen milliarder.

 

Det morsomme var at de omdefinerte definasjonen for pandemi. Det er erklært nivå 6 som er høyeste nivå. Nivå 6 for en bagatell eller noe som kanskje ikke eksisterer overhode annet enn i media. Hva skal de da for svingenede sette for nivå om det blir luftbåren ebola med blod ut av organer osv. Jeg må nesten le. Det hele er patetisk.

 

Alle menneskene som lever i siviliserte samfunn er slaver for sine overmenn. Det nytter ikke å gi 100 kr til en innsamlingsaksjon for å lette sin samvittighet. Det eneste som nytter er å sette ned foten og si nei til den måten vi lever på i dag. Verden er så råtten den er for at den er designet slik, ikke fordi det bare er slik tilfeldig eller at det må være slik. Så lenge du godtar all elendigheten som skjer i verden så er du også skyldig. Den som ser på at urett blir begått er medskyldig.

Skru av TV, tenk selv, sett ned foten og si nei til å være en programert slave for det angloamerikanske emperium (London, Washington, New York).

 

Se rundt dere på samfunnet og verden, hva er det vi holder på med egentlig?

Hvorfor godtar vi dette?

 

Vi mennsker har vært slaver siden Egypts storhetstid om ikke før, nå får det sannelig være nok.

Lenke til kommentar
Nå er ikke det vitenskapelige tall, bare fra løse luften.

Meningen er å vise at en liten del av de som blir syke dør.

 

Hvordan vet man hvor mange som er smittet i Norge, Tester sluttet dem med og registrerte swineflu hos alle som følte seg dårlige.

 

Om min 0,01% er 1000 , hva er da tallet ditt? 100.000smittede ville da vært 1%

10000000 smittede i Norge?

 

Dette er mye av problemet, folk vet ikke fakta og det blir brukt som du sier "tall ifra løse lufta" for å argumentere.

Da er det bedre å la vær, og heller finne fakta for å sammeligne for å gi ett riktig bilde.

 

Hvilken kilde har du brukt for å finne at de som dør av vanlig influensa er 90+- år gamle?

 

Og hvor har du hørt at svineinfluensaen smitter raskere?

 

Jeg forstår at folk generelt kommer til den konklusjonen når det skrives i avisoverskrifter "Svineinfluensan kommer til å smitte raskere" og "Smitten kan bre seg raskere" etc.

 

De fleste tar seg ikke tid til å undersøke og lese igjennom det som er skrevet, og koble dette opp imot

fakta.

 

"Både ja og nei. Unge friske mennesker dør brått og vondt. Det skjer sjelden eller aldri med vanlig sesonginfluensa"

 

Hvilken kilde har du brukt for å finne ut dette Robert? Siden det er imellom 1000-1500 som dør årlig i norge av sesonginfluensan årlig , og hvis sjelden er 1/10 tilfeller så er vi oppe i 100-150stk. Jeg må si jeg er veldig nysgjerrig på den kilden siden jeg har aktivt prøvd å fått tall fra FHI som har oversikten.

 

Og som FHI (Folkehelseinstituttet) selv skriver

(lykke til å finne dette på hjemmesiden deres, det er ikke engang lagt under kategoriseringen for svineinfluensan)

 

"Svineinfluensa ser så langt ikke ut til å gi mer alvorlig sykdom enn vanlige sesonginfluensavirus. Enkelte grupper viser seg å være mer utsatt for alvorlig sykdom og komplikasjoner enn andre. Disse personene har oftest en sykdom som påvirker lungefunksjonen eller immunforsvaret, slik som astma eller diabetes. Men, siden ingen er immune mot det nye viruset, kan mange flere bli syke samtidig enn ved sesonginfluensa "

 

Og det nye nå er at siden det kommer mer og mer fram at Svineinfluensan kanskje ikke er så farlig,

så vinkles det mot at man er moralsk forpliktet til å ta vaksinen for gruppeimmunitetens skyld.

 

Nei, det er etter min mening moralsk forkastelig sånn de holder på.

 

Og hvorfor valgte ikke stoltenberg og co pandermix istedet for cevlapan som er uten kvikksølv

og som garanti for produktet tar på seg ansvaret ved eventuelle bivirkninger?

 

(her er det flere som peker mot at Thorvald stoltenberg er storaskjonær i firmaet som lager pandermix)

Lenke til kommentar

Stole på øvrigheta? Bjørn Iversen uttaler seg skråsikkert om at vaksinen Pandemrix er trygg for gravide og små barn, enda kvikksølvforbindelser ellers har blitt fjernet fra barnemedisin. Hva skal man si om en slik mann som uttaler seg skråsikkert om noe som åpenbart er et tvilsspørsmål innen helsevesenet? Hva sier det om hans karakter? Folkehelseinstituttet er forøvrig et privat institutt som har forbindelser til legemiddelprodusenter.

Lenke til kommentar

Er det sånn at hvem som helst kan gå å ta vaksinen nå? er det ikke kun de i risikogruppene + helsepersonell som får de?

Jeg var irritert på all denne medieoppmerksomheten rundt dette før og jeg syntes alt var bare tull,men nå har faktisk nyhetene for første gang greid å skremt meg. Jeg er livredd. Det skal sies at jeg til vanlig sliter med angst,så dette er skremmende for meg å tenke på og psyken min er iferd med å gå i oppløsning. Min far er i risikogruppen (han har ALLE sykdommene som var skrevet under risiko) og jeg kommer ikke til å tørre å besøke han i frykt for å rett og slett ta livet av han.

 

Jeg er redd og jeg innrømmer det.

 

:ermm:

 

Samtidig så tror jeg media lever av skrekkhistorier! De velger heller å skrive om alt det grusomme istedet for å roe ned folk.

Lenke til kommentar

Det er mye bedre sanitære forhold i dag. Kloakken flyter ikke åpenlyst i gatene. Det flyter heller ikke av søppel og rotter i byer.

 

Dessuten er folk overhygieniske, det er ikke uvanlig å dusje 2-4 ganger om dagen i dag.

 

Vaksiner gir ikke immunifisering, det er jo også derfor man stadig "må ta" nye doser. Feks "seasonal flu vaccine. Vaksine på vaksine på vaksine på vaksine. Vaksiner er ingen løsning.

 

Det eneste som gir immunifisering er å blir syk og overkomme det.

 

Morsomt du skulle nevne koppevaksinen. Han som fant opp koppevaksinen prøvde det ut på sin egen sønn. Sønnen døde i en alder av 21.

 

Vi gir vaksiner i bøtter og spann til vår barn, men hvor mange er det egentlig som har dødd av å ikke bli vaksinert. Slike tall finnes ikke, derfor burde vi ikke vaksinere noen som helst. Derimot finnes det stygge tall over alle som har tatt skade.

 

Hvis det er en ting jeg har lært i livet så er det at de som er overivrige til å få andre til å bli med på / utføre noe, sjelden har rent mel i posen. Denne influensaen er overhypet uten sidestykke. Jeg er så lei av å høre folk prate om infuensaen at det ikke engang er gøy å dra på byen i helgene engang. Jeg er lei av å se på saufelokk som tror på noe de pusher i mainstream media.

 

Vil du ta vaksinene deres? Spise maten deres? Kjøpe produktene deres? Ha falsk valgmulighet i form av duopol? Coca Cola eller Pesi, McDonalds eller Burgerking, Narvesen eller 7 eleven, pest eller kolera? Vil du bli syk av svineinfluensa eller vil du risikere å bli syk av vaksinen?

 

Ta nå verden for hva den er.

 

"Control the oil and you control entire nations; control the food and you control the people."

 

Henry Kissinger, midten av 70-tallet

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
vaksiner gir ikke immunifisering, hvorfor er det da at man stadig skal ta nye doser. Feks "seasonal flu vaccine.
HAH! I call bullshit! Grunnen til at man må ta ny influensavaksine hvert år er at det er nye virus. Det er ikke de samme virusene.
Det eneste som gir immunifisering er å blir syk og overkomme det.
Det som gir immunisering er kontakt med viruset. Som man får gjennom vaksine. Bare at gjennom vaksinering så slipper de fleste noen plager med det fordi viruset i vaksinen er dødt.
Lenke til kommentar
Hvilken kilde har du brukt for å finne at de som dør av vanlig influensa er 90+- år gamle?

 

St.olav Pro. Sandvik Indremedisin.

Dør man av "vanlig influensa" Dvs lungebetennelsen som kommer etterpå er man gammel eller veldig syk fra før av.

Ingen friske i utgangspunktet "dør av influensa"

 

Og hvor har du hørt at svineinfluensaen smitter raskere?

Hvor skrev jeg det?

 

"Svineinfluensa ser så langt ikke ut til å gi mer alvorlig sykdom enn vanlige sesonginfluensavirus.

Det har jeg skrevet hele tiden, det eneste nye nå er at noen uten at man vet hvorfor eller hvem, kan dø , dvs frisk fra før, bli smittet og dø, Det skjer ikke med vanlig influensa.

Ellers stemmer det, de aller fleste vil kun bli like syk som en vanlig influensa, om man ikke er en av de få som dør.

 

Er det sånn at hvem som helst kan gå å ta vaksinen nå? er det ikke kun de i risikogruppene + helsepersonell som får de?

Det står på hjemmesiden til din kommune.

I Trondheim er det slik at risikogruppene får nå , møter opp hos fastlegen til avtalt dag/tid

De som bor med noen i rissikogruppene får fra 2 nov og resten etter 16 nov.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg kan vel si meg delvis enig, men virus muterer stadig og kanskje har ikke vaksinen noen effekt overhodet. Skal man da injesere giftige forbindelser i kroppen sin for noe som kanskje ikke har noe effekt for noe du kanskje aldri ville fått som du kanskje får likevel selv om du er vaksinert. Slik at du har injesert drit i kroppen din til ingen nytte.

 

Det kom nesten en tåre da jeg så dette klippet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IlCccUyxDrA

 

Jeg gjentar, som det meste annet i verden blir mennesker her stilt foran en topolet problemstilling. Vil du bli syk av influensa, eller vil du risikere å bli syk av vaksine? Denne problemstillingen er helt absurd.

 

Den beste influensavaksinen er den du aldri tar.

 

Enhver snarvei er en omvei.

 

Hvis kroppen MIN ikke tåler å få kraftig influensa i seg, da har JEG muligens ikke livets rett.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Vaksinen har en virkningsgrad på 70% sist den ble testet.

Jeg synnes 30% er mye , ta vaksine og enda vil 1 av 3 få influensaen om de er i kontakt med smitte.

Om tallene holder seg så høye/ ala i beste tillfelle.

 

Norges fremste ekspert på indremedisin som er forsker,lærer,overlege,professor og jobber 7 dager i uken med stoffer som man tilsetter kroppen og effekten av dette valgte å ta vaksinen selv.

Da jeg kommenterte kvikksølv bare lo han og sa at det var værre for kropen å spise en laks, da fikk man i seg mer kvikksølv av annen type som sitter lenger i kroppen og laks anbefaler man minst en gang i uka.

 

TB forsvant etter at bcg kom, jeg er glad for noen av vaksinene vi har.

Endret av War
Lenke til kommentar
Morsomt du skulle nevne koppevaksinen. Han som fant opp koppevaksinen prøvde det ut på sin egen sønn. Sønnen døde i en alder av 21.

 

 

Bare for å plukke ut en av mange idiotiske ting, sønnen døde av tuberkolose. Ingen sammenheng med vaksinen.

 

"He was survived by one son and one daughter, his elder son having died of tuberculosis at the age of 21."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Jenner

Lenke til kommentar

Uff, måtte du minne meg på enda en vaksine jeg har tatt "i god tro". Skulle ønske jeg kunne få det ugjort :(

 

Ikke bare fikk jeg gift i kroppen, medelever syntes det var gøy å slå der (den settes vel under armen nå, men da ble den satt på oversiden). Min ble en 2 cm stor klump full av verk.

 

Det er nok studier som viser at selv den minste menge kvikksølv har en meget negativ effekt på trådene oppe i hjernen. De trekker seg kraftig tilbake. Det er ikke rart at snittet av mennesker i dag har meget lav iq. Det er jo dette etabilisementet ønsker. Mennesker som kan tenke selv er vanskelig å kontrollere.

 

E-Ton: Og wikipedia er en helt nøytral ikke subjektiv kilde som man kan stole på.

Hvis du skriver sannheter inn der som "ikke egner seg" på trykk så blir de editert eller fjernet.

 

Nå kan det være jeg det er feil men jeg har iallefall lest dokumenter som sier at han prøvde ut vaksiner på sønnen og at han døde av følgene. Hvis så var fakta ville etablisementet ha alt å vinne på å dekke over dette. Men ja, jeg ser den mulighet at det kan være feil. Takk for at du poengterte dette, det gir meg en motpol å tenke på.

 

Jeg skal ikke poengtere mer for hva andre bør gjøre. Jeg tar mitt valg når det gjelder vaksinering, så kan andre ta sitt valg. Å velge for oss selv er den friheten vi har og som vi må bruke.

 

Synes likevel det er alermerende at det i den pressekonferansen som ble holdt nylig her på berget ble fremstilt slik at man har et valg, men at etabilisementet var overbevist om at det er en riktig avgjørelse å anbefale at alle bør ta vaksinen.

 

Jeg skal sende noen gode tanker til de som eventuelt blir syke endten det er av influensa eller av vaksine og jeg håper at skadeomfanget blir minst mulig.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...