Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?

Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper at ingen tar den!

Selv er jeg svært så skeptisk til denne. Får alltid dårlige vibber når media pusher ting veldig hardt, uten noen særlig logikk bak det de sier.

Men først og fremst er det innholdsfortegnelsen til Pandemrix som definitivt avgjør at jeg ikke kommer til å ta den.

Sjekk ut Thiomersal, Squalene og Tween 80. Den første består av nesten 50% kvikksølv, og er brukt som konserveringsmiddel (hmm? -men dette er jo vaksiner som ikke er ment å stå lenge på hyllen så lenge). De to andre er mye linket opp mot problemer med forplantnings-evnen og kan føre til sterilitet hos både mann og kvinne.

Kvikksølv på sin side er kjent for å forårsake nevrologiske skader. Innholdet er over 25'000 ganger administrativ norm. Dette vil man at vi skal ta 2 ganger, og man har siktet seg inn spesielt på gravide og unge. Det er ikke rart at mange leger selv ikke vil gi denne til deres barn eller seg selv.

Ellers fantastisk mye uvitenhet her inne fra folk som svelger ting rått! Vær ikke så fordømt naive og historieløse folkens. At dette er rettet mot unge og gravide fikk meg til å mistenke --FØR jeg sjekket opp noe som helst-- at dette muligens hadde noe med sterilisering å gjøre. Dette er langt på vei nå bekreftet ut i fra den lesing jeg kommet over rundt Squalene og Tween 80, som jeg også ser brukes i vanlig Pyrisept samt i iskrem.

Leger og mange andre stiller seg ofte undrende til at barn i større og større grad lider av hjernaskder som ADHD, autisme og depresjoner. Adre lurer på hvorfor flere og flere menn har svært lav og synkende sæd-celle antall, og at flere og flere i praksis er sterile. Andre lurer på hvorfor hyppigheten av allergier og astma har eksplodert. Å skyte titalls slike vaksiner i barn og unge i den perioden deres nervesystem og immun-forsvar enda er i kraftig utvikling gjør det plutselig ikke så merkelig lenger.

Kall meg gjerne en konspirasjonsteoretiker, men sjekk ut innholdet i Pandemrix før du gjør noe så sinnsykt som å la deg bli skutt med dette i kroppen frivillig.

Til slutt vil jeg dra det så langt som å si at jeg faktisk ikke tror det er noen svine-influensa i det hele tatt. Men det er nå bare min tro, slik at det er sagt.

Link: <a href="http://www.whale.to/vaccine/pandemrix.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.whale.to/vaccine/pandemrix.html</a>

Endret av schtrongl
Lenke til kommentar
Dette vil man at vi skal ta 2 ganger

1 gang holder.

Tiomersalmengden er latterlig liten i forhold til de eldre vaksinene så man kan ikke sammenligne her.

De skal da ikke stå på hyllene lenge nei, det er for å hindre bakterievekst i åpene glass da det vil ta lang tid å produsere en og en.

Tiomersal går ut av kroppen mye raskere enn de andre kvikksølvtypene man kan velge mellom.

Man burde jo være glad for at de valgte den mellom " 2 onder"

Her er en kvikksølv-vaksine-barn- artikel/forskning.

Endret av War
Lenke til kommentar
Dette vil man at vi skal ta 2 ganger

1 gang holder.

1 gang holder til hva!? Til å få hjerneskadde unger, eller ødelegge forplantningsevnen din? Hvilke kliniske tester er gjort med denne i stor skala? Synes dere det er kult å være gratis forsøkskaniner? (Vel, det stemmer ikke helt, siden de vet meget godt hva de har mikset inn i denne og hvilken effekt de håper på å ha med dette.)

Uansett tror jeg ikke engang at det er noen pandemi i form av svineinfluensa i det hele tatt, så for min del ville ikke 1 eller 5 shot'er med dette ha noen effekt annet enn de bivirkninger som kan komme av Thiomersal, Squalene og Tween 80.

Foreløpig er det ikke engang i nærheten av en pandemi. Husk også at det er dokumenterte tilfeller av personer som har dødd av kreft uten å ha hatt kreft. Dette kun i kraft av paientens store tro på legens dom, i det han forteller pasienten at han eller hun har uhelbredelig kreft og har kanskje 2 måneder igjen å leve. I motsatt fall er det personer som på samme måte har blitt frisk fra uhelbredelige sykdommer. Dette i tilfeller der legen genuint har trodd på det han forteller pasienten. Altså kan placebo være en svært sterk medvirkende faktor å ta med i beregningen når man ser på de dødstilfeller man har hatt oppi dette hysteriet.

Lykke til i alle fall, til dere som virkelig går hen og tar denne shoten. Dere kan virkelig komme til å angre seinere i livet...

Endret av schtrongl
Lenke til kommentar
Tiomersalmengden er latterlig liten i forhold til de eldre vaksinene så man kan ikke sammenligne her.

Er ikke det litt rart da? Hva er grunnen til at de tidligere har hatt større mengder av dette i vaksinene enn nå? M.a.o, hvorfor klarer de seg plutselig med "latterlig" mye mindre Tiomersal nå enn tidligere? Og selv om det er latterlig lite, er det allikevel laaangt over det man godtar som administrativ norm. Og hva med de andre stoffene som brukes? Hvorfor bruker man Tiomersal i andre typer singel-vaksiner da? Hvilken effekt kan slike latterlig små mengder ha på et utviklende forster eller et spedbarns nervesstem? Husk at en unge ikke er en voksen i miniatyr når det kommer til medisinering, i noen som helst form...

Selv om jeg stiller meg kritisk til en del av det som står i den "doktor online"-artikkelen du sendte; legg merke til siste linje i: Konklusjonen blir at det er ufarlig å bruke dagens thiomersalholdige vaksiner som, kanskje med unntak for bruk hos premature barn. Dette er selvsagt også grunnen til at jeg mener det er forkastelig av de å sikte dette inn mot gravide, slik media har gjort nå i nesten hver bidige reportasje jeg har sett.

Spørsmålet mitt er selvsagt: Hva faen er det de holder på med??!

Endret av schtrongl
Lenke til kommentar
Vi vet ikke fullt ut hvorfor gravide viser seg å være i risiko. Antagelig skyldes det både immunologiske forhold og dessuten mer mekaniske forhold som trykk på lunger og virkning på hjerte og kretsløp.

Statistikken taler tydelig om at gravide er i risiko.

Det er ikke vaksinen som passerer plasenta, men de antistoffene du danner etter vaksinasjonen.

Kilde: Nettmøte på bt.no

Forhåpentligvis prøver de å redde liv. Men det er jo mer "spennende" å tenke seg at de forsøker å sterilisere befolkningen.

Jeg har ikke tatt vaksinen, men utelukker ikke at jeg kommer til å gjøre det.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
Hei,

Jeg kan ikke forstå hvorfor den norske regjering har valgt å anbefale vaksinen.

Den har på verdensbasis drept langt flere enn hva svineinfluensaen har.

Det vil si at WHO har nevnt 5.000 døde av selve influensaen, men det mørke vet ingen.

Poenget er jo å vaksinere folk før sykdommen virkelig begynner å ta liv.

Vaksinen med andre ord er farlig. Den inneholder kvikksølv, og dette er det langt flere mennesker som ikke tåler. spesielt de i risikogruppen. barn,eldre eller bare lavere immunforsvar.

At den inneholder kvikksølv betyr ingenting. Det er hvor mye kvikksølv det er som teller.

Hvorfor gjør de dette?

Å vaksinere folk eller å putte kvikksølv i vaksinen? Det første er for å beskytte folk og det andre er fordi det er en del av et konserveringsmiddel.

En total wipeout av de med lavere immunforsvar kanskje?

Er det virkelig så få som vet hva vaksiner er for noe? Poenget med vaksiner er å styrke immunforsvaret.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
At den inneholder kvikksølv betyr ingenting. Det er hvor mye kvikksølv det er som teller.

Det stemmer, det er mye mer kvikksølv i vaksinene man brukte før og denne gang er det valgt en type som går fortere ut av kroppen.

Grunnen til at de valgte dette er pga tiden, skal man ha ut vaksiner nå så må man bruke kvikksølv da dosene lages 10 og 10, skal man lage en og en uten kvikksølv hadde vi blitt vaksinert 10 ganger senere og prisen hadde vært 10 ganger høyere.

Og ikke ta den pga kvikksølvet er bare BS, da kan man ikke kjøpe noe mat i frysedisken heller. Kan ikke spise fisk til middag og klage på kvikksølvet i vaksinen.

Lenke til kommentar
sannsynligvis er det større sannsynlighet for at du dør av svineinfluensa enn av vaksinen.. 10 døde i norge av svineinfluensa,, 100 om to år.. 15 tilfeller av kreft pga vaksina om 30..

Ett spørsmål er jo også hvor mye større er sjansen for at du faktisk blir smittet i selve køen for vaksinen, stor vil jeg tro og da er det jo allerede for sent med vaksine.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har som omtrent alle andre hørt mye om influensaen i media, men media blusser opp ting veldig, så det jeg lurer på er hvor farlig den EGENTLIG er? Hvor mange prosent har egentlig dødd av de som har hatt influensaen? Og det det større kjangse for at ungdommer dør av den?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har lest noen symptomer da, og jeg har nå fått noen av dem, men jeg sier ikke at det er svineinfluensa, kan jo likegodt bare være en forskjølelse. Symptomene mine er leddsmerter, rennende nese, hodesmerte og litt feber. HVIS jeg hadde hatt svineinfluensa, er det stor kjangse for at det kan bli alvorlig for meg? Er det noen som har noen beroligende ord? ;P

Håper noen vil gi meg litt fakta og tips til hva jeg kan gjøre.

Hilsen litt syk og urolig jente på 17.. x)

Lenke til kommentar

Altså, svineinfluensa er ikke farligere enn vanlig influensa. Grunnen til at det har blitt så mye styr om det, er fordi at den smitter mye raskere, slik at mange flere blir syke samtidig.

Alt du trenger å gjøre er å slappe av, drikke mye, og få i deg næring, så blir du snart frisk :)

Og pass på hygiene osv slik at du ikke smitter flere enn nødvendig.

God bedring :)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det er etisk forkastelig å ta denne vaksinen. En vaksine som er minimalt utprøvd, som kan gi alvorlige bivirkninger i ettertid og som i bunn og grunn ikke er nødvendig. Lite hyggelig å leve et liv med kronisk nedsatt hukommelse eller nedsatt/fraværende forplantingsevne. Like mye kvikksølv som i fisk? Det er vel påvist at stoffer som injiseres gjennom blodstrømmen forsterker effekten med mange flere ganger enn gjennom tarm. Deler av denne dritten vil bli lagret i kroppen for alltid og vil kunne overføres til neste generasjon som kan bli påvirket. Mutasjoner, medfødte misdannelser osv. Deja vu 1991 anyone?

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...