Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem her har tatt svineinfluensa-vaksinen?

Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..Ser du poenget med vaksinen når det kommer til å hindre spredning av smitte, slik at folk som har astma og lignende sykdommer ikke får smitten fra deg, og risikerer å dø?

Du får det jo til å høres like ille ut som om man hadde vært sterkt radioaktiv, og hvor man ville drepe dusinvis ved å være ute blant folk..

Det er kun tross alt en influensa, ikke døden selv som banker på din dør. Om man blir smittet er det ikke verre enn at man må holde seg hjemme ei uke. Og etter det er man jo ikke lenger smittebærer.

..ohoho..Det var en mørk og stormfull morgen...med det nye tøffe og skumle svinemonsteret...som stadig bare smittet flere og flere! Og som kan DREPE DEG! BØH!!! :rofl:

Endret av greygenic
Lenke til kommentar
..Ser du poenget med vaksinen når det kommer til å hindre spredning av smitte, slik at folk som har astma og lignende sykdommer ikke får smitten fra deg, og risikerer å dø?

Skjønner hva du mener. Men er det ikke deres oppgave selv å ta vaksinen slik at de ikke blir smittet? slik at de IKKE blir smittet av 'oss' som ikke velger å ta den. Det må jo være hele poenget for denne vaksinen!

Lenke til kommentar

Rart å se så mange stiller seg så kritiske til denne vaksinen, samtidig som enormt mange folk drar ned til den lokale helsestasjonen og dytter i seg flere forskjellige vaksiner før dem drar til Østen og andre steder.

Har ingen planer om å ta vaksinen. Primært kommer det av at jeg er imot ukritisk vaksinering. Vi har et immunforsvar, hva med å la den gjøre jobben sin på naturlig vis?

immunforsvaret er en fantastisk ting, men det er ikke alt den klarer å fjerne. Tenker da på ting som Polio, hepatitt osv. Disse er det derfor fantastisk at det har blitt utviklet vaksiner til.

Pga Poliovaksinen, så er polio så godt som utslettet i vestlige land.

Hva angår H1N1 vaksinen, så er det bygget på samme formel som andre influensavaksiner som har vært tilgjenngelige i årevis. Som mange eldre og folk i risikogrupper har fått i en årevis.

Forskjellen her er kun dekodingen av en ny virusutgave.

Har selv tatt vaksinen, men jeg tror nok svineinfluensa ble overvurdert i først omgang og at massevaksinasjonen strengt tatt ikke er nødvendig, sett nå i ettertid.

Lenke til kommentar
Har ingen planer om å ta vaksinen. Primært kommer det av at jeg er imot ukritisk vaksinering. Vi har et immunforsvar, hva med å la den gjøre jobben sin på naturlig vis?

immunforsvaret er en fantastisk ting, men det er ikke alt den klarer å fjerne. Tenker da på ting som Polio, hepatitt osv. Disse er det derfor fantastisk at det har blitt utviklet vaksiner til.

Pga Poliovaksinen, så er polio så godt som utslettet i vestlige land.

Så klart er det bra at man har utviklet vaksiner for de sykdommene du nevner, og jeg er ikke imot at man vaksineres mot de. Forskjellen er bare det at mens svineinfluensa er noe man uten problemer overlever uten varige mén, er det verre med polio og hepatitt. Jeg er ikke imot vaksinering generelt, men mot vaksinering av helt vanlig sykdommer man lett overlever.

Lenke til kommentar

Ukritisk vaksinering trur eg ikkje er bra uansett.

Har ein ikkje personer i familie / nære omgangskretsen som kan ha / har nedsatt immunforsvar og eller er i typiske risikogrupper så ser eg ingen grunn til å ta vaksina.

For min del tok eg den då eg har foreldre som er i risikogruppa og eg har ei datter som er spebarn.

Dermed har eg vurdert det til slik at det er mindre konsekvenser for meg å ta vaksina enn å risikere å smitte resten av familien.

Lenke til kommentar

Jeg er spesiell, spessiellt når jeg står på serverrommet og bruker en laggete KVM over Cat 5 og skal skrive noe i mørket på et sort tastatur.

Synnes den er ganske lik jeg.

Man kjører bil, så kan man man krasje , så kan man dø

Man lever, så må man få influensaen ,så kan man dø

I bilen vil man da bruke belte for å få så liten skade som mulig om man skulle krasje

Så tar man vaksinen , skulle man bli utsatt for smitten (krasje) , så minimerer man skaden som kunne ha oppstått.

Lenke til kommentar
Jeg er spesiell, spessiellt når jeg står på serverrommet og bruker en laggete KVM over Cat 5 og skal skrive noe i mørket på et sort tastatur.

Synnes den er ganske lik jeg.

Man kjører bil, så kan man man krasje , så kan man dø

Man lever, så må man få influensaen ,så kan man dø

I bilen vil man da bruke belte for å få så liten skade som mulig om man skulle krasje

Så tar man vaksinen , skulle man bli utsatt for smitten (krasje) , så minimerer man skaden som kunne ha oppstått.

Hvilke permanente skader oppstår hvis du overlever influensaen?

Hvilke permanente skader kan vaksinen gi?

Hva er sjansen for å få symptomer etter vaksinen?

Hva er sjansen for å dø av svineinfluensa?

skjønner du?

Lenke til kommentar

Hvis du får lungebetennelse pga. influensa så får du ganske fine arr på lungene som gjør at de forkjølelsene du får i ettertid blir ikke like artige som før.

Noe jeg fikk, koselig opplevelse.........

Uansett, jeg tar heller influensa enn vaksinen så enkelt.

Får jeg nøffnøff og dør av den så fortjener jeg ikke og være her heller, enkel og fin tankegang :huh:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ta vaksinen og det evt ubehaget det kan medføre i 1-2 dager er mindre en ubehaget ved influensaen.

Det dør fler av influensaen enn vaksinen

De som får permanente skader av vaksinen få gå i samme kvote som den permanente død noen opplever av influensaen.

Jeg synnes.

Vaksine + evt ubehag + lille sjanse for skader

er bedre en:

Ingen vaksine, kanskje influensa, kanskje død

Folk sier at bare 26 har dødd av influensaen i Norge osv, kanskje tallet ikke er høyere pga så mange har vaksinert seg?

De 26 eller hva det nå er, hadde alle disse hatt vaksinen ville alle ha dødd? Neppe.

Hadde ingen tatt vaksinen og flere vært smittet kunne flere ha dødd? Sansynligvis.

Hadde ingen tatt vaksinen så hadde det også vært større sjanse for å ha blitt smittet for de som ikke tar vaksinen og prøver å unngå å bli smittet.

Vil man ikke ta vaksinen så burde man iallefall reklamere for den for alle utenom nermeste familie.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...