King123 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Enig! Blir som og spille Russian Roulette Lenke til kommentar
Sharpie Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 For alt det jeg vet har jeg allerede hatt svineinfluensaen. Var skikkelig utafor og fjern et par dager men ikke noe hoste eller snørr. Jeg har ikke tenkt å vaksinere meg. Jeg er hverken redd for selve stikket eller de antatte skadevirkningene vaksinen har fordi jeg rett og slett ikke har satt meg nok inn i den hysteriske debatten/propagandaen som har kommet fra de forskjellige leirene. Det er krisemaksimering på begge fronter. Jeg forholder meg relativt likegyldig til hele svineinfluensaen fram til noe mer konkret blir forelagt. Begge barna mine ble vaksinert på skolen og de var litt slappe et par dager, men ingenting tyder på at de har noen ettervirkninger. Jeg har som sagt antagelig hatt det og er så vidt jeg vet den samme jeg var på denne tiden i fjor. Hvis du sitter på nettavisene og klikker inn på alt om influensaen og leser alle innleggene fra folk som kanskje har peiling/bare er skremte og forvirrede/sitter på luguber insideinfo/eller rett og slett ikke har peiling og tastaturdiarè, mens TV2 Nyhetskanalen er soundtrack gjennom hele dagen så er det lett og bli stressa. Du må nesten avgjøre selv. Jeg har ikke tenkt å råde deg til hverken det ene eller det andre. Jeg synes at begge partene i denne "konflikten" gjennom hele høsten har vært like useriøse i sin framstilling. Slå av TV'n og kom deg ut. Lev livet så lenge du har det. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Vaksinen inneholder masse svineri som kvikksølv og andre metalliske emner. Dette vil vi jo ikke ha i kroppen. Eller hva? Du får i deg langt mere sånt i løpet av en ukes normalt kosthold enn det er i vaksinen. Så mengden det er snakk om er neppe skadelig i seg selv. Men ellers er jeg enig med deg; ser ikke helt poenget med vaksinen hvis du er normalt frisk. De som har dødd av svineinfluensa har vel alle(med et eller to unntak tror jeg) hatt en annen bakenforliggende sykdom som gjorde at de nok hadde strøket med av en kraftig runde forkjølelse/influensa uansett. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 hvordan kan de som laget vaksinen vite hva slags virus vi får neste år? er det ikke nytt virus hvert år? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Blir som å spå været, først lager man vaksinen, så treffer viruset så ser man hvor "godt man traff" Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Elevene på skolen min kan vaksinere seg i morgen, om de vil, men jeg er veldig i tvil om jeg vil det. : / Tror ikke på de syke folkene som mener at dette er en eneste stor konspirasjon, men av en eller annen grunn er jeg litt skeptisk. Jeg har jo ikke hatt noe imot å ta de andre vaksinene vi får på skolen, men de har folk tatt i årevis, tror det er litt det som gjør at jeg tviler til H1N1-greien, siden det er en så ny vaksine. Og jeg har et ganske imponerende imunforsvar, både min far og søster hadde noe vi er ganske sikker på var svineinfluensa uten at jeg fikk det. Pleier vanligvis aldri å være sikker, så jeg kan nok ta en støyt. Lenke til kommentar
Right Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Men ellers er jeg enig med deg; ser ikke helt poenget med vaksinen hvis du er normalt frisk. De som har dødd av svineinfluensa har vel alle(med et eller to unntak tror jeg) hatt en annen bakenforliggende sykdom som gjorde at de nok hadde strøket med av en kraftig runde forkjølelse/influensa uansett. Ser du poenget med vaksinen når det kommer til å hindre spredning av smitte, slik at folk som har astma og lignende sykdommer ikke får smitten fra deg, og risikerer å dø? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg tar den ikke! grunlaget: hvorfor skulle jeg ta den? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg tar ikke vaksinen. Right: Så du mener at man skal ta vaksinen av hensyn til andre som kan bli smittet av en?Latterlig. De som er i de utsatte gruppene bør feie for egen dør, og ikke forvente at vi som er normale/friske skal ta vaksinen for at DERES risiko skal bli forminsket. Det er ikke vår skyld at de befinner seg i risikogrupper. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Hvordan man kan være mer redd for vaksinenn en viruset forstår ikke jeg. Hadde du hatt en sprøyte med begge to, hvilken hadde du valgt da? Lenke til kommentar
Right Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Jeg tar ikke vaksinen. Right: Så du mener at man skal ta vaksinen av hensyn til andre som kan bli smittet av en?Latterlig. De som er i de utsatte gruppene bør feie for egen dør, og ikke forvente at vi som er normale/friske skal ta vaksinen for at DERES risiko skal bli forminsket. Det er ikke vår skyld at de befinner seg i risikogrupper. Og det er ikke alle som kan ta vaksinen, men som befinner seg i risikogruppen. Du mener at så lenge det går bra med deg, så er det ikke viktig med resten? Når det er sagt, så kommer jeg sannsynligvis heller ikke til å ta den. Endret 16. desember 2009 av Right Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Eg tek ikkje vaksinen, sambuar og to barn har heller ingen ambisjonar om å ta han. Kvifor? 1. Det er berre ei influensa. 2. Me har eit immunforsvar, det er laga for å ta seg av sjukdomar på naturleg vis, eg ser ikkje at det er positivt at systemet berre tek seg av svekka variantar av virus og bakteriar. 3. Vaksinen er ikkje utprøvd på vanleg vis, men det er likevel eit enormt press frå det offentlege at me skal ta han, dette vekker rebellen i meg og mine. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Har astma, burde kanskje ta den. Synes egentlig det bare er ork med det, så tror nok jeg kommer til å la være selvom jeg løper en risiko for at jeg får det. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Og det er ikke alle som kan ta vaksinen, men som befinner seg i risikogruppen. Du mener at så lenge det går bra med deg, så er det ikke viktig med resten? Så alle friske mennesker skal "lide" fordi et kraftig mindretall er i risikogrupper og ikke tåler en vaksine? Urimelig, spør du meg. Det blir det samme som å innføre et totalforbud mot tobakk, fordi det finnes noen som er hypersensitive og kan dø av passiv røykning. Du vinkler det litt feil. Poenget er at det er ikke opp til "enkeltindividet jeg" å "redde" alle risikogrupper/som ikke tåler vaksinen. Man sprøyter vel ikke unødvendige ting inn i kroppen sin for andres skyld? Og man får heller ingen konkrete resultater/beviser på at man faktisk hjalp noen andre som helst ved å ta vaksinen selv. Endret 16. desember 2009 av J-Core Lenke til kommentar
thebull Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 For noe tull det med at det kvikksølv i den, dere vet at det er kvikksølv i maten vi spiser? Vi får i oss mer Kvikksølv iløp av en uke enn vi får i oss av den sprøyten. Folk vil alltid være hysteriske hypokondere, er bare glad at jeg ikke er en av dem. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Har astma, burde kanskje ta den. Synes egentlig det bare er ork med det, så tror nok jeg kommer til å la være selvom jeg løper en risiko for at jeg får det. Samme sjæl, men tror faktisk det er bedre for meg å ikke ta den så jeg dropper det Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg skal heller ikke ta vaksina, i mine øyne så er den helt unødvendig og ikke verdt risikoen. stiller meg også skeptisk til den når jeg leser at flere land har gått bort i fra den vaksina. For noe tull det med at det kvikksølv i den, dere vet at det er kvikksølv i maten vi spiser? Vi får i oss mer Kvikksølv iløp av en uke enn vi får i oss av den sprøyten. Folk vil alltid være hysteriske hypokondere, er bare glad at jeg ikke er en av dem. Vel nå er det i fisk at man gjerne kan finne kvikksølv i og jeg spiser fisk veldig sjeldent så jeg kan ikke se hvor jeg skulle få noe særlig kvikksølv i meg fra. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Kanskje fordi man ikke veit om alle bivirkningene ennå? Er det tilfeldig at enkelte land har tatt helt og delvis avstand fra vaksina fra GSK? Og at flere tilsynelatende friske mennesker har blitt alvorlig sjuke av vaksina? Dessuten er svineinfluensaen en relativt mild form for influensa, og influensasjuken ligger nå på det som er normalen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg lurer på dere som sier dere ikke vil vaksinere ungene deres. Nekter dere å la de få polio og andre vaksiner også, siden noen friske dør eller får alvorlige bivirkninger av disse vaksinene også? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Dessuten er svineinfluensaen en relativt mild form for influensa, og influensasjuken ligger nå på det som er normalen Stemmer + at friske mennesker kan dø av den. Hadde ikke den atributten vært der hadde man ikke vaksinert heller. ' Jeg venter også på svar på posten over meg. I Nederland daua mange da en gruppe fanatikere ikke ville vaksinere barna sine. I Somalia skjedde det samme i 2003, en gruppe nekter å vaksinere barna sine. Resultat? Polio ikke utryddet. Endret 16. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå