Suburbian Hero Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Been there, untatt hodepinen. Jeg var forkjølet i tre uker, og er ennå ikke 100%. Vaksinen ga immunforsvaret mitt juling som fy, og venstrearmen var øm/vond i en ukes tid. Det kommer seg etterhvert, men den vaksinen har gjort meg paranoid for framtiden min. God bedring! Endret 25. november 2009 av Working Class Hero' Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Been there, untatt hodepinen. Jeg var forkjølet i tre uker, og er ennå ikke 100%. Vaksinen ga immunforsvaret mitt juling som fy, og venstrearmen var øm/vond i en ukes tid. Det kommer seg etterhvert, men den vaksinen har gjort meg paranoid for framtiden min. God bedring! Du er ikke den eneste som har rapportert at vaksinen har gjort dem syk og har måttet være hjemme fra 3 - 14 dager. Jeg jobber ekstra nå (fri i formidag heldigvis) og har måttet jobbet dobbelt i en periode nå. Tenkte faktisk ikke noe spesielt over det siden hun jeg nå jobber for kan være syk innimellom, (kronisk tretthetsyndrom / uttmattelse) men fortsatt ikke noe bedring på 2 uker er litt sjukt. Antar at dette kun er en samentreff dog. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Regner med at (ikke dere som poster over meg) men andre bruker denne vaksinen til å være hjemme fra jobb. Velt selv om 4 som spiller syk, regner med at dette ikke er de eneste. Nå synnes jeg folk blir hjemme for bagateller, den dagen du ikke møter på jobb finnes det millioner av mennesker som er handicapet, skutt, krosnisk syk, som møter på sin jobb. Rullestolbrukere som ikke har armer gir ikke opp og maler med bena, blinde folk lærer seg å bruke data, folk i uland går 20mil for å hente vann. Så sitter vi her i velferdssamfunnet med betalt fri fra jobben for at man ikke følte seg helt vel. På jobben til svigers (sykehys) ligger 3 leger rett ut så de ikke kan dra på jobb, dette er mennesker som hadde dratt til jobb om det var dommedag så da har vel de fått svineinfluensa. Disse 3 var vaksinert, de kunne jo ha skylt på vaksinen. Den er ikke 100% og man kan bli syk selv om man har tatt den og det kan være noe av det disse vaksinerte som klager opplever. Endret 25. november 2009 av War Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nå synnes jeg folk blir hjemme for bagateller, den dagen du ikke møter på jobb finnes det millioner av mennesker som er handicapet, skutt, krosnisk syk, som møter på sin jobb.Rullestolbrukere som ikke har armer gir ikke opp og maler med bena, blinde folk lærer seg å bruke data, folk i uland går 20mil for å hente vann. Så sitter vi her i velferdssamfunnet med betalt fri fra jobben for at man ikke følte seg helt vel. Ikke glem smittefaren som faktisk sjuke folk utsetter andre for ved å leke helter. Eg er ikke uenig med deg, folk må få ræva ut av senga og heler bite tenna sammen oftere, men det forutsetter at man ikke er en smittefare for andre. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Må legge til at jeg ikke mente at "influensasyke" skulle gå på jobb for å leke helt, men vaksinesyke som har øm arm osv. Broren til kona er i risikogruppen og ble vaksinert, dama hans ble ikke men jobber med barn. Hu fikk influensaen nå og han blir ikke smittet, det hadde han nok blitt da de bor sammen hadde han ikke tatt vaksinen. Kona har tatt vaksinen, 3 stk på jobben ligger hjemme med influensaen samt deres barn og menn, de som er på jobb er kun de som har tatt vaksinen. Flaks? Kanskje. Endret 25. november 2009 av War Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eller personen ringer og sier han tror han kan bli syk og må ta en uke fri. Og med stor trykk på "kan". Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Det er dette som media skriver om "kan koste Norge milliarder" Ser at noen stiller seg kritisk til tallene rundt de som er smittet. Det stemmer at man ikke tester alle, men av 200 positive tester viser 198 svin og 2 "vanlig" Dvs har du muskelsmerter, hodepine, feber, og ligger rett ut er det 98% sikkert at du har svin. Grunnen? Det er ikke andre virus ute å går nå. Man skal heller ikke begynne på tamifluen før man har fått feber. Endret 25. november 2009 av War Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg tok meg bare fri i to dager, som følge av vaksinen. Det var jo bare de to dagene at det var så ille at jeg måtte være sengelidende, men det var flere dager da jeg var på skolen og holdt på å svime av. Det bare svartnet for meg, og jeg måtte stoppe å gå for å ikke falle og slå meg. Resten av tida hadde jeg slim fra lungene,vondt i ryggen/hodet og noe neseblod (tror jeg sprengte et par av de små blodårene i nesen). Alt i alt så minnet symptomene meg om en svakere versjon av svineinfluensa, og jeg tror det var nok immunforsvaret mitt som kjempet mot de virusene vaksinen inneholder. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Vaksinen inneholder døde virus, vanligvis er det svekkede virus. Det kan vel være kroppens reaksjon på den lokale betennelsen. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Døde virus er det nå vel ikke. Viruset må være en såpass trussel at immunforsvaret aktiveres og responderer til den. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det er dette som media skriver om"kan koste Norge milliarder" Ser at noen stiller seg kritisk til tallene rundt de som er smittet. Det stemmer at man ikke tester alle, men av 200 positive tester viser 198 svin og 2 "vanlig" Dvs har du muskelsmerter, hodepine, feber, og ligger rett ut er det 98% sikkert at du har svin. Grunnen? Det er ikke andre virus ute å går nå. Man skal heller ikke begynne på tamifluen før man har fått feber. Igjen lurer jeg på hvor du henter tallene dine fra. Dette svarer du meg aldri på, og de tallene jeg ser oppgitt andre steder over hvor mange som tester positivt er langt mindre. Det finnes da mange andre virus og går på denne tida av året. Kjenner folk i risikogruppene som har vært hos legen med akkurat de samme symptomene, og disse har blitt sendt hjem uten noen form for testing eller undersøkelse, med beskjeden om at det sikkert er et annet virus. Har selv hatt nærkontakt med flere som kan ha hatt det (akkurat de samme symptomene) uten å ha merka noen ting. Hadde det vært slik at over 700k er/har vært smitta og det smitta så lett som mange skal ha det til, hadde hele befolkningen fått det. Så at absolutt alle (ikke vaksinerte) kan få det tror jeg bare er tull. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) De sa det på nyhetene, noen leger fra et sykehus. Av 200 influensa-prøver var 198 av dem svin. Det var i alle landets nettaviser. Det finnes mange andre virus ja, men av influensavirus så er den "vanlige" nærmest fraværende også ifølge svigers som jobber med dette i Trondheim/st.olav Dersom det er en influensa man har fått, og ikke andre sykdommer så viser tallene at sansynligheten for at det er svin er stor. Man kan ikke regne med at det er den "vanlige" typen. Så er det spm om man er smittet idet hele tatt, siden juli har jeg ligget rett ut med høy feber 2 ganger, men begge gangene bare 1-2 dager. Jeg regner med at det ikke var svin, hadde neppe en influensa som var så kort. Nå har mange også feber ellers i året uten at det er influensa også. Endret 25. november 2009 av War Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 War : Sykdomsforløp trenger ikke å være like, avhengig av imunforsvaret vårt og en hel andre faktorer så kan man være syke både lenger eller kortere tid enn det vanligvis tar å bli frisk. Kroppen vår er daglig under angrep, men imunforsvaret vårt sørger for å holde oss friske for det meste. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg er griseforkjølet, feber osv. Og jeg har astma i tilegg. Vondt og hoste og den vanlige pakka. Men man kan fint bli sengeliggende med feber osv. uten at det er nøffnøff. Det har jeg sett flere eksempler av. Foreks. tante som var grisesyk, lå rett ut ei uke med feber osv. Så blir det att prøve av henne og det var ikke nøffnøff. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Døde virus er det nå vel ikke. Viruset må være en såpass trussel at immunforsvaret aktiveres og responderer til den. Det er dødt. Viruset trenger ikke å være levende for å bli angrepet, det er nok at det er et fremmedlegeme. Cellene i området oppdager noe som ikke skal være der og blir betente. Denne betennelsen trekker hvite blodceller til området som rydder opp og danner de nødvendige antistoffene. F. eks: Det er hvite blodceller som fjerner støv fra de nedre delene av lungene. Støv som verken er eller har vært levende. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ikke for å fyre opp under bålet, men: Svensk mann døde av svinevaksinen. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Vil si det ikke telles. Det viser seg at pasienten, som var hjertetransplantert, ikke hadde tatt medisinene mot avstøtning på riktig måte, sier Madsen. - Da blir det to muligheter. At avstøtningen rett og slett skyldes at han ikke tok medisinene på riktig måte. Den andre muligheten er at vaksinen kan ha forsterket effekten av at han ikke tok medisinene på riktig måte, sier Madsen. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Bruk tamiflu^^ funker som f. Guttungen ble syk(mest sannsynelig nøffnøff, siden halve klassen var borte samtidig) fikk tamiflu og spydde litt av den og fin form igjen dagen etter. (men dårlig matlyst osv var jo der i noen dager)Fikk en 5 dagers kur Lenke til kommentar
Olum Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nå er jeg syk på tredje dag etter vaksina. Har i utgangspunktet ganske dårlig immunforsvar. Kan det da hende at jeg har utviklet en liten influensa fra vaksina? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nå er jeg syk på tredje dag etter vaksina. Har i utgangspunktet ganske dårlig immunforsvar. Kan det da hende at jeg har utviklet en liten influensa fra vaksina? Fullt mulig, jeg tror at det var det som skjedde med meg. Jeg hadde flere av de vanlige svineinfluensa-symptomene, og tror det er rett og slett immunforsvaret da som kjemper mot virusene i vaksinen. Hvor dårlig er du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå