SageggA Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Uansett bedre med en liten porsjon virus gjennom vaksinasjon, enn en stor virusinvasjon som ved luftsmitte...?! Endret 23. oktober 2009 av SageggA Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å se på meg selv som arrogant til tross for at jeg nærmest godtar å dø av influensaen, hvis det nå faktisk skulle gå så ille. Sannsynligheten for å dø av dette er fortsatt for liten til at jeg finner en vaksine verdt bryet... Og nei, jeg kunne aldri tenke meg å vaksinere meg for andres skyld. Endret 23. oktober 2009 av J-Core Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Virkelig? Mener du at helsepersonell skal tvangsmedisineres med denne vaksinen? Uakseptabelt! Mvh Jultomten Selv stiller jeg meg fullstendig nøytral til denne vaksinen og gidder ikke gjøre noe aktivt for å ta den. Helsepersonell som jobber med gravide, eldre, etc synes jeg bør ta den og jeg tror de nesten kan tvinges til det også dersom å nekte vaksinen vil stride mot det som står i arbeidsavtalen. Står sikkert noe om at man skal handle i pasientens beste, osv og jeg vil uten tvil si at en vaksine mot svineinfluensa for helsepersonell er til pasientenes beste. Derosm de da nekter kan det være grunnlag for advarsel og i verste fall oppsigelse, vi snakker faktisk om andre menneskers liv og helse her. I ett sykehus er faren for smitte VELDIG mye større enn i for eksempel ett kjøpesenter og får en ansatt først viruset vil man kunne smitte flere hundre syke og svake pasienter før viruset blir oppdaget hos en selv. Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Skulle alt styret som media har laget rundt Svineinfluensa vært sant ville Norge i dag bestått av 2 forvirra rein og en døende same. Etter mine beregninger så er det snakk om 3 finske samer og en desorientert sau ifra telemark:P Endret 23. oktober 2009 av RoXx Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Og nei, jeg kunne aldri tenke meg å vaksinere meg for andres skyld. Hvor mange har dødd i trafikken siden det første dødsfallet av svineinfluensa her i Norge? Maaaaaaaaaaaaange!!! Setter jeg bilen hjemme fordi jeg kan være uheldig å kjøre på noen? Nope.... Dør noen av svineinfluensa så vær så snill ikke skyld på de som ikke har tatt vaksine.... han/hun var jo selv en av de. Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165423&hl= Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Link... LOL, kanskje man bør fokusere mer på vanlig influensa. Forskjellen er vel at de som dør av svineinfluensa kan være unge og fra før av friske mennesker.... synes uansett at dette viruset får for mye oppmerksomhet. Edit: Det ironiske er at sjansen for å få svineinfluensa i kø for å få vaksine er sikker enorm stor i forhold til eller i hverdagen. Ser jo på TV her at de ikke tar hensyn i hele tatt til det med store folkemengder, samler 100-vis av personer i samme rom som skal sitte i kø. Endret 23. oktober 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Link... LOL, kanskje man bør fokusere mer på vanlig influensa. Forskjellen er vel at de som dør av svineinfluensa kan være unge og fra før av friske mennesker.... synes uansett at dette viruset får for mye oppmerksomhet. Hvor er tallene som støtter opp mot de teoriene. Jeg ville helst ha sett en Svineinfluensa vs Sesonginfluensa ... The facts. Endret 23. oktober 2009 av RoXx Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hvor er tallene som støtter opp mot de teoriene. Spør du meg... jeg så bare linken men vi vet jo fra før av at antall døde av vanlig influensa er mange men trodde ikke det var 1000 stk i året. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Ingen friske dør av vanlig influensa, det er mest eldre og syke, og de dør ikke av influensaen, de dør av lungebetennelsen de får etterpå. Ingen dør av vanlig influensa. Denne gangen har helsemyndighetene gjort alt rett, men media har gjort alt feil og skaper bare hysteri. Inkl forumsbrukere,blogger og youtube. Endret 23. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Siden det er influensaen som forårsaker lungbetennelsen så dør de av influensa. Det er som å si at ingen dør av å bli stukket med kniv. De dør av blodtap. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Dama er gravid, bør hun ta? ja, jeg vet at det sies at gravide står nærmest først i køen. Men media skriver så jævlig mye rart. Folk dauer av vanlig influensa hvert år, og lite forskning på denne vaksinen også. Jeg er jævlig i tvil, vil ikke at hun skal stryke med, og vil ikke at det skal skje noe med barnet mitt. Jeg vil heller ikke ta den, av den enkle grunn at jeg vet at jeg kommer meg gjennom svineinfluensa uten og daue, ivertfall slik den har blitt fremstilt (samme symptomer som vanlig influensa bare at den sprer seg kjappere) Så føler dog at jeg har et lite ansvar for og ta den selv. Jævla svineinfluensa... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Gravide får ikke samme vaksine som resten av befolkningen. Det er blitt bestilt tilleggsvaksine uten de omstridte tilsetningsstoffene som Pandemrix inneholder, til bruk i sårbare pasientgrupper. Dette er helt trygt. Spør om dette på ditt lokale vaksinasjonskontor. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Ja men influensaen er ikke farlig for folket ,kun for de som er forsvake for den. De hadde dødd om de fikk noe annet isteden, kaster man potet på dem så detter dem og dør. Potet er ikke livsfarlig for friske. De er forsvake for en infeksjonssykdom . Det stemmer jo at de får lungebetennelse etterpå pga influensaen, men det er ikke influensaen som var dødsårsaken, den overlevde de. Med andre prd så er det ikke viruset i seg selv. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Så hvorfor dette mediahysteriet? Svineinfluensa er jo bare storm i et vannglass. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 War: JEg skjønner hvor du vil, men jeg er ikke enig i logikken din. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 I medisinverden heter det iallefall så, man dør av det som dreper deg uansett grunn. Dermed dør ingen av influensa i Norge, men av andre sykdommer som kommer etter den, om man har en svak kropp /gammel. Jeg ser hva du mener også, Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Så hvorfor dette mediahysteriet? Svineinfluensa er jo bare storm i et vannglass. Både ja og nei. Unge friske mennesker dør brått og vondt. Det skjer sjelden eller aldri med vanlig sesonginfluensa. Når det er sagt så er avisenes oppgave å selge aviser, store, fete overskrifter med "DØD" og "NÅ KAN ALLE DØ" er av en eller annen merkelig grunn interessant. Jeg har også latt meg skremme av de mange overskriftene og blitt interessert og lest videre. Ikke tro alt du leser, men vaksiner deg, det er farligere å la vær. Lenke til kommentar
hean Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Både ja og nei. Unge friske mennesker dør brått og vondt. Det skjer sjelden eller aldri med vanlig sesonginfluensa. Når det er sagt så er avisenes oppgave å selge aviser, store, fete overskrifter med "DØD" og "NÅ KAN ALLE DØ" er av en eller annen merkelig grunn interessant. Jeg har også latt meg skremme av de mange overskriftene og blitt interessert og lest videre. Ikke tro alt du leser, men vaksiner deg, det er farligere å la vær. Så klart er det synd men ett menneskeliv er desverre ikke uendelig mye verdt, hvis det er sant vil ikke 100 mennesker være mer verdt enn ett menneske. Det jeg vil frem til at det er MYE annet man kunne hatt like mye fokus på å fått en mye større reell effekt av, for eksempel trafikksikkerhet. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 klikk<- Jeg lar meg heller ikke skremme noe særlig, men er derfor jævlig irriterende at media er mer interisert i og selge en og gi informasjon. Man leser jo om bloggere som har blitt fortalt at vaksinen ikke er nødvendig. Og andre steder at svineinfluensa vil herje i mange år! Men syns og huske at det var samme ulla med fugleinfluensa... Bare oppgitt over media. DB forside om "se hvor syk tjostolv moland er"..... $$$ alt disse menneskene tenker på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå